دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

علائم هشدار‌دهنده کودک آزاری

۴ بازديد

علائم هشدار‌دهنده بچه آزاری
علائمی که طفل آیتم آزار قرار گرفته میباشد، می توانند به دور‌وبری ها بچه یاری نمایند که هر چه سریع‌خیس طفل را از عامل ها و حالت زخم‌زا به دور نمایند. این علائم برای هر نوع بچه آزاری تفاوت دارا‌هستند که به دکتر روانشناس  تفصیل پایین میباشند:

علامت‌های بچه آزاری عاطفی:
کنار کشیدن بیش تر از حد، هراس و اضطراب درخصوص ایفا یک فعالیت غلط
افراط در اخلاق (بسیار سازگار، مستلزم، منفعل یا این که پرخاشگر)
به‌حیث نمیرسد که به پدر و مادر یا این که مراقب خویش متعلق باشد.
کردار نا‌صحیح بزرگسالانه (نگهداری از خردسالان دیگر) یا این که خلق نوزادانه (مکیدن انگشت شست یا این که کج خلقی کردن)
علامت‌های نوپا آزاری جسمی:
وجود صدمات مکرر، کبودی‌ها، مکان شلاق یا این که بریدگی‌های غیر قابل توضیح
مدام مراقب و هوشیار می باشند، گویی درانتظار میباشند که واقعه بدی فیس دهد.
به‌لحاظ می رسد که زخم‌های روی تن بچه الگویی مانند علائم یکپارچه یا این که کمربند دارا هستند.
از لمس شدن اجتناب می‌نمایند، از حرکات ناگهانی مضطرب می گردند، یا این که به‌لحاظ میرسد که از رفتن به منزل می ترسند.
برای پوشاندن صدمات، در روز‌های گرم، خرقه‌های نامناسب به بدن می‌نمایند مانند تیشرت‌های آستین بلند
نشان‌های غفلت از طفل:
خرقه‌های نامناسب، آلوده یا این که نامتناسب با وضع و اوضاع آب و هوا
بهداشت به‌طور مداوم بد (موهای نشسته، آلوده و همینطور بوی زننده تن)
بیماری‌های معالجه نشده و جراحات جسمی
غالبا سوای تحقیق و یا این که به تنهایی در وضعیت نا‌امن درگیر بازی می باشند.
غالبا به مکتب دیر می‌رسند یا این که غایب میباشند.
علامت‌های طفل آزاری جنسی
ایراد در رویه رفتن یا این که نشستن
دور اندیشی از ایفا جنسی که متناسب با سن آنها وجود ندارد یا این که حتی خوی‌های اغوا‌کننده نماد می دهد.
سوای ادله آشکاری برای اجتناب از مواجهه با یک فرد خاص کارایی متعددی می‌نماید.
نمیخواهد جلوی دیگرافراد لباسش را عوض نماید یا این که در عمل‌های بدنی کمپانی نماید.
ابتلا به بیماری‌های جنسی یا این که حاملگی به‌خصوص پایین ۱۴ سال
فرار و گریز از منزل
خشونت های جنسی و پیامدهای خل وچل آن

عامل ها ارتقا خطر نوباوه آزاری
سوء‌استعمال و غفلت از نوپا در هر خانواده‌ای ممکن میباشد چهره بدهد، البته در بعضا وضعیت، خردسالان در معرض خطر بسیار بیشتری قرار دارا هستند.

خشونت خانگی:

در صورتی یک کدام از پدر و مادر غایت سعی خویش را برای حفظ از فرزندان اعمال دهد، اما والد دیگر به خشونت خانگی مبادرت نماید، خردسالان جراحت متعددی خواهند مشاهده کرد. درین مفاد می بایست والد محافظ از ارتباط با والد مهاجم بیرون گردد.

خشونت خانگی را بدون شوخی بگیرید.

مصرف مواد مخدر و الکل:

وقتی‌که پدر و مادر مست یا این که نعشه باشند، نمی‌توانند بر خلق و خوی خویش کنترلی داشته باشند و ممکن میباشد به بچه زخم رسانده یا این که تصمیمات غلطی اتخاذ نمایند.

بیماری کم عقل معالجه نشده:

والدینی که از افسردگی، نقص‌ اضطراب، مشکل دوقطبی یا این که بیماری‌های کم عقل دیگر مشقت می برند، نمی‌توانند به‌نیکی از خویش نگهداری نمایند، چه رسد به فرزندان خویش. معمولاً این اشخاص از فرزندان خویش غربت کرده یا این که بی‌استدلال از آنها خشمگین میشوند که در هر دو وضعیت زخم‌رسان میباشند.

کمبود مهارت‌های والدینی:

بعضی پدرها و مادرها از مهارت مایحتاج برای رشد فرزندان خویش منتفع نیستند. از جمله اکثر وقت ها پدر و مادر نوجوان تصورات غیر‌حقیقی از نیاز‌های یک نوپا دارا‌هستند که منجر میگردد وظایف خویش را به‌صدق جاری ساختن ندهند.

چه طور والدینی ایده آل باشیم؟

استرس و کمبود دفاع:

مامان و بابا بودن یک فعالیت لبریز‌استرس و فرصت‌بر میباشد که به‌ویژه در شکل خلا جانبداری خانواده و دوستان و همینطور خطاها اقتصادی میتواند به یک معضل تبدیل گردد که همگان نمی‌توانند از این بحران سربلند خارج بیایند.

مهارت های کاهش استرس

خصوصیت اشخاصی که مشکل شخصیت وسواسی جبری دارند

۳ بازديد

خصوصیت اشخاصی که مشکل شخصیت وسواسی جبری دارا هستند
اشخاصی که ایراد شخصیت وسواسی جبری دارا‌هستند، دارنده نماد و علائمی می باشند که با مشاهده کردن آنها میتوانید وجود این ایراد شخصیت جبری را به طور قطعی معلوم فرمایید. ازجمله این خصوصیت‌ها و علائم دکتر روانشناس  عبارتنداز:

این مجموعه از اشخاص رغبت بسیار متعددی به امر دادن دارا هستند.
کارایی می‌نمایند خویش را بی شم علامت دهند یا این که احساسات خویش را محصور می‌نمایند.
کارایی می‌نمایند تا مجموع وقت و فرصت خویش را وقف کارشان نمایند.
قرض دادن وسایلشان به دیگری قادر است شغل اکثری طاقت فرسا و دشواری برایشان باشد.
کوشش می‌نمایند دیگر افراد را در اختیار گرفتن نمایند و اصلا نمی‌توانند این در اختیار گرفتن کردن را رها نمایند.
در کل امور بایستی بهتر باشند و مکان هیچگونه غلط و خطایی را به خویش نخواهند بخشید.
نسبت به ضوابط به شدت پایبند میباشند و انعطاف‌پذیری بسیار پاره ای دارا هستند.
برای محافظت رابطه ها خویش با دیگرافراد و دور‌وبری ها با اختلال مواجه خواهند شد.
بسیار وقت شناس می‌باشند و نسبت به جزئیات اعتنا بسیار بالایی دارا هستند.
برای جاری ساختن هرکاری اپلیکیشن خاص خویش را دارا هستند و کوشش می‌نمایند به طرح ریزی خویش پایبند باشند.
رفتارشان بسیار کم آب، دورازشوخی، رک و… میباشد.
دلایل ابتلا به مشکل شخصیت وسواسی جبری
ابتلا بدین خلل هم مانند دیگر اختلالات روحی و دیوانه دلایل خاص خویش را دارااست. خطاها روحی و دیوانه می تواند سازه بر دلایل مختلفی زیرا تربیت و فرهنگ و تمدن خانوادگی، بیزنس معاش، کارداران زیستی و ژنتیکی و…در شخص ساخت‌و‌ساز گردد. اکثری از مشاوران و روانشناسان معتقد می‌باشند که‌این خلل می تواند پیرو مشقت بار‌گیری پدر و مادر در شخص ساخت و ساز خواهد شد. از طرفی بخش اعظمی از پژوهشگران و پژوهشگران فاکتورهای ژنتیکی را درین گروه از اشخاص آیتم تحقیق قرار دادند. ولی یک برهان به تنهایی نمی‌تواند سبب بدین خلل در شخص خواهد شد، در کنار آن شاید کارداران اکثری دست به دست هم دهند تا نماد‌های این مشکل در شخص نمایان خواهد شد.

در کل فرایند ابتلا بدین خلل به گستردن پایین خواهد بود:

پدر و مادر مشقت بار گیر و ضابطه‌مند
درونی کردن این پدر و مادر سختگیر، منتقد و ضابطه‌مند
تکوین ایراد شخصیت وسواسی جبری
علائم بالینی ایراد شخصیت وسواسی جبری
ضعف و بی‌حالی
مشکل در خواب
ایرادات گوارشی
حس کلافه بودن بعد از عمل‌های فیزیکی
برخورد زیاد به مشوق‌های محیطی
انگیزه ابتلا به ایراد شخصیت وسواسی جبری
دانشمندان به‌صدق ادله بروز شخصیت وسواسی جبری را نمی‌دانند، البته براین باوراند که دست اندرکاران ذیل سهم متعددی در ظهور این نقص‌ دارا‌هستند:

کارداران ژنتیکی
تربیت اشتباه پدر و مادر و در دست گرفتن بیش‌ازحد طفل
ابتلای پدر و مادر به اختلالات کم عقل
چه اشخاصی بیشتر در معرض ابتلا به ایراد شخصیت وسواسی جبری میباشند؟
مشکل شخصیت وسواسی جبری در مردان نسبتاً دو موازی زنان فیس می دهد و دربین ۱/۲ تا ۹/۷ درصد از جمعیت به‌این نقص‌ در گیر میشوند.

مانند اکثر اختلالات شخصیتی، این نقص‌ هم معمولا با ارتقاء سن شدت می گیرد، به‌طوری‌که علائم در کسانی که در دهه ۴۰ یا این که ۵۰ سالگی خویش قرار دارا‌هستند، به شدیدترین موقعیت خویش می‌رسند.

پیامد‌های ابتلا به خلل شخصیت وسواسی جبری
مبتلایان در کار‌های تحصیلی و کاری به دیگرافراد متعلق بوده و فارغ از یاری آن ها چندان برنده فعالیت نمی کنند. این در حالی میباشد که شخص خویش را مسئول آحاد توسعه و گسترش‌هایش میداند و امداد دور‌وبری ها را به‌اکانت نمی‌آورد. همین مسئله سبب ساز می گردد که دور و بری ها به‌تدریج رابطه خویش را با آنها جدا نمایند.

این اشخاص به محافظت وضعیت مو جود رغبت دارا هستند و از عمل یا این که رابطه ها نو تا حد قابلیت اجتناب می‌نمایند. به این ترتیب، مشاهده میشود که به کار و همسر خویش دارای تعهد باقی می مانند، اما معمولا همسران آنها از رابطه ها زناشویی شکایت دارا‌هستند.

این اشخاص معمولا از افسردگی و اضطراب مشقت می برند و بیش‌ازاندازه به مصرف دارو‌های ضد‌التهاب و آنتی‌بیوتیک رغبت دارا‌هستند که ممکن میباشد به تندرست آن ها جراحت برساند.

ایراد شخصیت وسواسی جبری مثلا خطاها روانشناختی میباشد که ممکن میباشد به اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر منجر گردد. یک کدام از دلایلی که به اشخاص سفارش می گردد در معالجه بیما‌ری‌های خل وچل نظیر شخصیت وسواسی جبری تعجیل نمایند، همین عوارض ویرانگر مانند اعتیاد میباشد که در صورتی شخص به‌موقع از دارای تخصص امداد بگیرد، به آنان مبتلا نخواهد شد.

ADHD و ADD چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

۹ بازديد

۸. دائما نقد نکنید
هر چیزی را یک توشه به فرزندتان بگویید و به وی زمان جنبش دهید عیب گیری دایم از فرزندتان خیر صرفا کاری از پیش نمی پیروزی بلکه صرفا سبب ساز خستگی خویش شما می‌گردد. چنانچه می‌خواهید فرزندتان با شما همیاری نماید، عالی میباشد با یک بازی معمولی از وی بخواهید کاری را که میخواهید، جاری ساختن دکتر روانشناس  دهد.

در‌این بازی شما از فرزندتان در اعمال کاری یاری میگیرید، از شماره یک تا شماره ۳ بشمارید، با دقت به کاری که به وی ودیعت اید مجال میان شماره یک تا۳ را در لحاظ بگیرید. مداقه بازی را به وی تذکر فرمایید و آغاز به شمارش فرمایید. در‌این مسافت وی می بایست آن کارا ایفا دهد.

۹. شغل های بی آلایش را به وی محول فرمایید
به فرزندتان بها دهید و به وی نماد دهید که شخص مهمی میباشد فرزند شما دوست دارااست که در کارها خانواده سهم دار باشد. شما میتوانید با واگذار کردن شغل های خیلی معمولی خانه یا این که کارهایی که فرزندتان میتواند به آسانی از پس آن‌ها بر بیاید، به وی زمان دهید تا نقش خویش را تحت عنوان یک شخص اصلی در کارها منزل بازی نماید.

این منجر می گردد که فرزندتان عنایت نقش خویش را در منزل حس نماید. هر چه شغل های بیشتری به وی بسپارید، وی بیشتر همت می نماید. تفویض شغل های بی خطر خانه به فرزندتان سبب میگردد:

وی تبدیل به شخصی مسئول گردد
اعتماد‌به‌نفس در وی به وجود آید
به خویش شما هم یاری دهد.
اما عالی میباشد وسایل ارزشمند را از دسترس وی به دور نگه دارید هنگامی عینک شما وسیله جالبی برای بازی از دید فرزندتان میباشد، فراموش نکنید که وی نمی داند نباید با خیلی از وسایل ضروری بازی نماید. کافی میباشد این وسایل را از دسترس فرزندتان به دور نمائید.

۱۰. لبخند را به صورت فرزندتان کادو دهید
یک کدام از دیگر از شیوه های کاهش تنش کم عقل و کشمکش های درونی فرزندتان این میباشد که با وی طنز نمائید. میتوانید وانمود فرمائید که یک هیولای ضعیف می‌باشید که وی می‌تواند شما‌را ناکامی دهد یا این که صدای حیوان ها را تاسی فرمایید. یک طنز معمولی لبخند را برای شما و فرزندتان به ارمغان می‌آورد.
ADHD و ADD چه تفاوتی با یکدیگر دارا‌هستند؟
ADHD در واقع یک ایراد نقص دقت و بیش فعالی میباشد. ADD هم به نقص‌ کمبود دقت (سوای بیش فعالی) آوازه پیدا نموده است. اسلیک ذکر کرد، موقعیت “بیش فعال” لزوماً آرم دهنده تشخیص ADHD وجود ندارد.

ADHD وقتی تشخیص داده می شود که علائم کوشش در بیشتراز یک حوزه معاش را مختل نماید: شعور و برقراری رابطه، کوشش اجتماعی و در بین شخصی، همت تحصیلی یا این که شغلی، کمپانی در شغل‌های خانوادگی، اجتماعی و اجتماعی. وی اعلام کرد: “بیشتر اشخاص در زمان معاش خویش بیش فعالی را تجربیات می‌نمایند فارغ از اینکه در کارایی آنها ایراد ساخت نماید.”
این تشخیص‌ها به اجزای بی‌توجهی نیز نیاز دارا‌هستند. این خصوصیت‌ها مانند نقص‌ در تمرکز کافی برای جاری ساختن وظایف یا این که عمل‌های بازی، ایراد در گوش دادن به هنگام کلام بدون واسطه، نقص‌ در تبعیت از شیوه نامه‌ها، عدم کامل شدن تکالیف مکتب یا این که شغل های منزل، خلل در سازماندهی وظایف، به تأخیر پرتاب کردن یا این که به تعویق پرت کردن کارهایی که نیاز به تمرکز دارا‌هستند تلف کردن چیزهای ضروری می باشند. برای جاری ساختن وظایف، حواس پرتی و آلزامیر در کار‌های روزمره.



آیا بیش فعالی یک خصوصیت طبیعی خردسال ها میباشد؟
اسلیک خاطرنشان کرد: «آری، برخی از سطح های بیش فعالی از دید رشدی هنجاری در خردسال ها در لحاظ گرفته میگردد. چه هنگامی می بایست نگران باشم؟ خصوصیت‌های بیش فعالی که طبیعی یا این که تندرست نیستند چیست؟
بعضی از کودک ها، در مقایسه با همسالان همسال، فعال‌ترند. وی خاطرنشان کرد: “تحت عنوان یک پدر و مادر یا این که مراقب، فرصت مبادرت وقتی میباشد که رفتارهای بیش فعال سبب تداخل در ایفا تکالیف مکتب یا این که دوست یابی خواهد شد.”
این ممکن میباشد با تنبیه مداوم در مکتب، خلل در برقراری رابطه با خردسال ها دیگر، نقص‌ در جاری ساختن وظایف مانند تکالیف یا این که شغل های منزل، یا این که قربانی قلدری در مکتب نماد داده گردد.

بقیه علائم طفل بیش فعال عبارتنداز:

بی قراری یا این که ضربه زدن به دست یا این که پا
در صندلی خویش آشفتگی می‌نمایند
هنگامی که انتظار می‌رود بومی بمانند، صندلی خویش را سوراخ می‌نمایند
دویدن به فضا یا این که بالا رفتن چنانچه مطلوب وجود ندارد
حاذق به بازی یا این که کمپانی در عمل‌های تایم ها فراغت به آرامی وجود ندارد
در اکنون تکان یا این که طوری خلق می‌نمایند که انگار به وسیله یک موتور هدایت میگردند
سخن زدن بیش تر از حد
تار کردن جواب پیش از کامل شدن پرسش
دشواری درانتظار وهله آن ها
انقطاع کلام یا این که دخالت در دیگرافراد
اسلیک تاکید می‌نماید که اعتنا پدر و مادر و مراقبین اصلی میباشد که‌این خصوصیت‌ها در خردسال ها با پرورش و آغاز یادگیری هنجارهای اجتماعی همدم میباشد. آن ها صرفا چنانچه “از لحاظ بالینی اصلی” می باشند که سبب مشکل در همت در مکتب یا این که منزل شوند.

پیامد‌های باخت عشقی

۳ بازديد

پیامد‌های باخت عشقی
ناکامی عشقی خیر صرفا سبب خطاها روحی مختلف در شخص می‌گردد، بلکه ممکن میباشد بر سالم جسمانی وی نیز اثرات  دکتر روانشناس نا‌مطلوبی بگذارد.

پیامد‌های جسمی باخت عشقی
سندرم قلب شکسته
این سندرم در تاثیر ارتقا ناگهانی هورمون‌ استرس(کورتیزول) در تن ساخت و ساز می‌گردد که باعث تولید درد شدید در حوزه‌ قفسه سینه می‌گردد و علائم آن مانند حمله قلبی میباشد، ولی برخلاف حمله قلبی، شریان‌های مسدود گردیده در سندرم قلب شکسته وجود ندارند. در این صورت، بخشی از قلب شما به‌طور موقت گرانقدر گردیده و خون به نیکی پمپاژ نمیشود.

ضعف سیستم ایمنی
سلول‌های ایمنی تن دربردارنده گیرنده‌هایی می باشند که به اکثری از هورمون‌ها برای مثال هورمون‌های استرس برخورد علامت می دهند.

التهاب
بالا بودن سطح هورمون‌های استرس برای هفته‌ها یا این که ماه‌ها می تواند سبب به التهاب گردد. التهاب روده، بروز آکنه و تشدید آرتریت از اثرها این التهاب میباشند.

تغییرات وزن و اشتها
کاهش وزن و کاهش اشتها یا این که ارتقا اشتها و ارتقاء وزن از پیامد‌های ناکامی عاطفی می‌باشند.



پیامدهای خل وچل ناکامی عشقی
شم ناراحتی، پوچی یا این که نا‌امیدی در بیشتر ایام و گاهی هر روز
حیف کردن عشق و علاقه به شغل‌هایی که روزگاری از آن لذت می‌بردید
خیلی زیاد یا این که خیلی نادر می‌خوابید
ارتقاء حرکاتی مانند گام زدن یا این که مالش دادن و فشار دادن دست
نماید شدن قابل‌اعتنا گفتار و جنبش
حس میکنید که در اکثر روز‌ها انرژی ندارید
حس بی‌ارزشی می کنید
خلل در تمرکز یا این که تصمیم‌گیری
داشتن اذهان مرتبط با مرگ که به آن «ایده قتل نفس» نیز گفته می‌گردد
داشتن ذهن ها انتقام عشقی و جراحت به دیگری
اختلالات روانشناختی مانند استرس، افسردگی و نقص‌ سازش


راهکارهای کنار داخل شدن با باخت عشقی و معالجه آن
درصورتی که علائم و پیامد‌های ناکامی عشقی در شما شدید باشند و به معالجه آن نپردازید، ممکن میباشد اشتباهات روحی ناشی از آن تشدید گردیده و حتی به قتل نفس یا این که انتقام عشقی و جراحت به بقیه افراد ختم گردد. در کنار داخل شدن با ناکامی عشقی، طریق‌های تحت میتوانند به شما امداد نمایند.

۱. به خویش اذن دهید که عزاداری فرمایید
حزن و حزن برای کلیه یکسان وجود ندارد و شایسته ترین کاری که میتوانید برای خویش اعمال دهید، این میباشد که به خودتان اذن دهید تا با بروز احساسات درونی، آحاد ناراحتی، عصبانیت، تنهایی یا این که گناهان خویش را حس نمایید.

با جاری ساختن این فعالیت، خیر فقط خالی می شوید و شم سبکی میکنید، بلکه گاهی به‌طور ناخودآگاه دور و بری ها شما نیز زیر تأثیر قرار گرفته و اندوه و غم خویش را بروز میدهند و متوجه میشوید که یک دوست که دردهای مشابهی را پشت رمز گذارده میباشد، در کنار شما حضور داراست و دیگر شم تنهایی نمیکنید.

۲. از خودتان حفظ نمائید
زمانی‌که شما با تلخی‌های باخت عاطفی در اکنون کشمکش میباشید، ممکن میباشد نیاز‌های فردی و حفظ از سالم خویش را فراموش نمائید. ناراحتی صرفا یک تجارب عاطفی وجود ندارد و میتواند شما‌را از حیث جسمی نیز نابود ‌نماید. در واقع پژوهش ها نشانه داده میباشد که درد‌های جسمی و عاطفی در مسیرهای مغز یکسانی جنبش می‌نمایند. پس با تنفس عمیق، مراقبه و ورزش انرژی خویش را نگهداری نمائید، البته افراط نکنید. حتی میل کردن طعام به‌شکل منظم و آبرسانی به تن نیز قادر است کافی باشد.

۳. به دور‌وبری ها خویش بگویید که به چه چیزی نیاز دارید
کریستن کارپنتر، روانشناس نصیب روانپزشکی و خلق و خوی‌درمانی راس پزشکی وکسنر دانش گاه ایالتی اوهایو میگوید: «هر فردی با طرز اختصاصی به خویش با ناراحتی باخت عشقی و حیف کردن کنار می آید.»

وی سفارش می‌نماید که به دیگر افراد بگویید که آیا مایل می‌باشید در خلوت خویش و به‌تنهایی عزاداری فرمائید یا این که مستلزم اشخاص خانواده و دوستان برای پناه روحی میباشید.

۴. نیاز‌های خویش را یادداشت فرمایید (نحوه کارت یادداشت)
بنشینید و لیستی از نیاز‌های خویش مثلا نیاز‌های عاطفی را تهیه و تنظیم نمائید. این لیست میتواند مشتمل بر هرس گیاهان باغچه، خرید مواد غذایی یا این که سخن کردن با تلفن باشد. یک تیم از کارت‌های یادداشت را بردارید و در هر کارت، یک گزینه از نیاز‌های بیان‌گردیده در لیست خویش را بنویسید.

زمانی دور‌وبری ها از شما می پرسند که چه گونه میتوانند به شما امداد نمایند، یکی کارت‌های یادداشت را به آن ها بدهید یا این که به آنان اذن دهید که خودشان یک کارت را تعیین نمایند و عمل ذکرشده در آن را برای شما اجرا دهند. با اجرا این عمل نیاز‌های شما برطرف میگردند و فشار کمتری روی شما خواهد بود.

۵. به گردش بروید یا این که خویش را مشغول فرمائید
پژوهش ها نشانه داده میباشد که ۲ ساعت در هفته گردش خارج از منزل می تواند تندرست روحی و جسمی شما‌را بهبود ببخشد. در‌حالتی که امکانش را دارید، به مناطقی بروید که مناظر قشنگ وجود دارا‌هستند، ولی در حالتی‌که نمی‌توانید به اینگونه جای ‌هایی بروید، حتی پیاده‌روی منظم در حوالی محل سکونت نیز قادر است به شما یاری دهد.

همینطور روزمره مجال مشخصی را به یک عمل اثر گذار که هم اکنون شمارا خوب می‌نماید، همانند دیدن اپلیکیشن‌های کمدی، بازی کامپیوتری، حرف با یک دوست، نواختن موسیقی و غیره تخصیص دهید.

۶. کتاب‌های روانشناسی بخوانید و به پادکست‌ها گوش دهید
فهمیدن اینکه سایر افراد تجارب مشابهی را پشت رمز نهاده‌اند و از آن سربلند خارج آمده‌اند، به شما امداد می‌نماید که شم تنهایی کمتری داشته باشید و علت بگیرید. به این ترتیب، قرائت کتاب یا این که گوش دادن به پادکست در ارتباط با باخت عاطفی می تواند یک حمایت کننده برای پردازش احساسات شما باشد. شما میتوانید از روانشناس خویش نیز برای معرفی کتاب‌های مطلوب یاری بگیرید.

۷. در ادامه یاری ماهر باشید
عنایت متعددی دارااست که در زمینه‌ی احساسات خویش با بقیه افراد سخن فرمایید و احساسات خویش را مخفی نکنید. در این مورد خوب میباشد با کسانی کلام نمائید که قابل‌متکی بودن بوده و در مسئله مربوطه تجارب داشته‌اند و میتوانند نکات مفیدی را به شما ارائه نمایند.

در شرایطی‌که می بینید که حزن شما بیشتراز اندازه تحمل گردیده‌است، یک دارای تخصص تندرست سرازیر می تواند به شما یاری دهد تا این احساسات دردناک از در میان بروند. حتی دو یا این که سه گرد هم آیی مشورت با روانشناس یا این که روانپزشک می تواند به شما در رویارویی با پیامد‌های باخت عشقی و بازیابی خویش یاری دهد.

از یقین دادن به فرزند خویش هجران کنیم

۳ بازديد

از یقین دادن به فرزند خویش هجران کنیم
وقتی که نوپا ما مضطرب میباشد و ما دلیلی برای نگرانی وی نمیبینیم، نمی‌قدرت بابیان گزاره ” به حرفم متکی بودن کن و نگران نباش” اورا از اضطراب و نگرانی بدور کرد. نوباوه ما گزاره متکی بودن سازانه مارا می‌شنود؛ ولی مغز وی اذن کار به سخن  دکتر روانشناس مارا نمی‌دهد.

هنگامی که یک شخص در گیر اضطراب می گردد، مواد شیمیایی با سرعت متعددی در تن وی آزاد میگردند و موقعیت فرضی وی تغییر‌و تحول پیدا می‌نماید. پس کار نصیب جلویی مغز که بخش منطقی‌خیس آن به حساب می‌آید، به شیوه عجیبی کاهش می یابد و نصیب اتوماتیک مغز در اختیار گرفتن شخص را بر ذمه می گیرد. پس برای طفل ما بسیار دشوار میباشد که در زمان تجربیات اضطراب بتواند به طریق صحت اندیشه و کار نماید.

پدر و مادر و بقیه دور‌وبری ها بچه می بایست به مکان کوشش برای از دربین بردن نگرانی بچه، با آوردن عامل و منطق سعی بر مهار کردن اضطراب وی نمایند. تکنیک “مهار” روشی اثرگذار برای رئیس اضطراب طفل میباشد. قدم‌های این تکنیک به طور ذیل میباشد :

تانی : در صدر با دیدن اضطراب نوباوه می‌اقتدار مقداری ژرف اندیشی کرد و در غایت با کشیدن نفسی عمیق؛ جواب سیستم عصبی به اضطراب را معکوس کرد.

همدلی : مقوله اضطراب برای نوباوه موضوعی ترسناک میباشد. نوباوه از شما می خواهد که شرایط او‌را فهم فرمایید.

چک : هنگامی که نوپا شما به وقار رسید؛ وقت آن میباشد که چاره قابل قبولی برای رئیس حالت وی پیدا نمایید.

رهایی : شما والدینی کریم و بی‌نظیر میباشید؛ به دلیل آن که از تکنیکی مطلوب برای رئیس اضطراب فرزند خویش به کار گیری کردید، پس هیچ گاه شم گناه در خویش خط مش ندهید.

جنبه مثبت نگرانی را به طفل خویش علامت دهید
تجربیات اضطراب به اندازه کافی برای نوباوه شما مشقت بار میباشد؛ حتی اکثری از خردسال ها از خوف اینکه مبادا در گیر اضطراب شوند، استرس و اضطراب را تجربیات می‌نمایند.

نگرانی یک سازوکار محافظتی میباشد که در وجود ما زنگ خطری را به صدا در میاورد تا از خطرها جان سلامت به در ببریم. هر والدینی بایستی به نوپا خویش بیاموزند که نگران شدن موضوعی تماما معمولی و طبیعی میباشد که به حفظ از ما امداد می‌نماید. در واقع پدر و مادر می بایست به بچه خویش یاد‌آوری نمایند که کلیه اشخاص ممکن میباشد گاهی مبتلا نگرانی شوند. در واقع هنگامی که سیستم مغز ما بی‌برهان و بی‌جهت زنگ خطری را به صدا می آورد؛ می‌قدرت با تکنیک‌های بی آلایش این نوع از نگرانی را که اضطراب اسم داراست به راحتی رئیس کرد.

نگرانی‌های فرزند خویش را تجسم ببخشیم
در نظرنگرفتن اضطراب خردسال ها کمکی به مدیر و حل آن نمی‌نماید؛ البته حرف درباره آن و تجسم کردن این اضطراب میتواند موثر و اثر گذار باشد. با خلق و خوی شخصیت می‌قدرت نگرانی طفل را تجسم کرد. از جمله یک شخصیت فرضی برای طفل با اسم “دلی دلواپس” ساخت‌و‌ساز کنیم که نقش اضطراب در بچه را بر ذمه دارااست. دلی دلواپس در مغز نوباوه ما قراردارد که مسئول نگهداری از وی در قبال خطر‌هاست. در حقیقی و واقعی پیش می آید که‌این شخصیت ذهنی در اختیار گرفتن خودش را از دست میدهد؛ پس در‌این نقطه نوباوه به امداد ما نیاز داراست تا بتواند منطقی اندیشه نماید.

ایده این شخصیت را می‌اقتدار با یک عروسک حقیقی وواقعی در منزل برای طفل به تصویر کشید. اخلاق و رفتار شخصیت و جان بخشیدن به عروسک‌ها در مدیر نگرانی اثر بسزایی دارااست و این عمل شعور اضطراب را برای خردسال ها شل‌خیس می‌نماید. جان بخشیدن به اضطراب و نگرانی‌ها قسمت منطقی مغز طفل را دوباره فعال می‌نماید.

به بچه خویش فراگیری دهید که افکارش را موشکافی نماید
همانگونه که در قسمت‌های گذشته هم گفتیم؛ نگرانی چاره مغز برای مراقبت از ماست. مغز ما اکثر اوقات مورد نگرانی را به شکلی تعالی جلوه می دهد. با یادگرفتن دادن درنگ مثبت می‌قدرت اضطراب و نگرانی را در خردسال ها مدیر کرد. رویکرد عالی از اندیشه مثبت، درست اندیشیدن میباشد. برای فراگیری درست اندیشیدن به خردسال ها می‌اقتدار از تکنیک “۳شین” استفاده نمود؛ این تکنیکک مشمول سه قدم پایین میباشد :

شکار کردن : در صدر فرض می کنیم مجموع افکاری که داریم مانند یک حباب در بالای راز ما شناور می باشند. بعد از آن یک از این ذهن ها نگران‌کننده را شکار می کنیم.

شاهد آوردن : در‌این قسمت می بایست شواهدی را در تائید یا این که رد اندیشه تعیین گردیده در ذهن خویش عده کنیم. با این فعالیت به بچه خویش حافظه می‌دهید که درباره نگران‌کننده بودن یک قضیه یا این که حادثه صرفا مطابق احساسات نباید تصمیم گرفت؛ به دلیل آن که احساسات گوناگون از حقیقت‌ها میباشند.

شواهد پذیرش کننده : زمانی مدرس در کلاس ذکر کرد بصورت گروهی فعالیت کنیم، کسی مرا به مجموعه خویش جنگ.
شواهد مردود کننده : اینجانب و علی تکالیفمان را با هم ایفا دادیم، چرا‌که وی دوست اینجانب میباشد.
شاخ به شاخ شدن : درین قسمت می بایست ذهن ها خویش را به معضل بکشیم. معمولی‌ترین نحوه این میباشد که به نوباوه خویش حافظه بدهید که ذکر کرد‌و‌گویی درونی در وجود خویش اجرا دهد.

به نوباوه خویش اذن دهید که نگران گردد
ذکر پاراگراف “نگران نباش” در وضعیت اضطراب طفل، گزاره یاری‌کننده‌ای نمیباشد و در در دست گرفتن اضطراب وی تاثیری ندارد. در حالتی که بچه شما بتواند طبیعتا شم نگرانی خویش را در دست گرفتن نماید بعد از اضطراب دور خواهد ماند. تجارب نگرانی‌های خرد به وسیله نوپا شما، در در اختیار گرفتن اضطراب وی موءثر و امداد کننده میباشد. با داشتن یک اپ منظم و روزمره می توانید این مسیر را مدیر نمائید. هنگامی که نوباوه شما مبتلا شم نگرانی می شود که ممکن میباشد ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فرصت غالب شود؛ با یاری تایپ کردن میتوانید نگرانی‌های او‌را از ذهنش خارج بریزید. برای آن که‌این مورد برای طفل شما دیدنی و خوشگل باشد؛ می توانید یک باکس نگرانی با امداد بچه خویش صحیح نمائید و تک تک نوشته‌ها را به باطن آن منتقل فرمائید.

در وقتی که طفل شما مبتلا اضطراب می گردد، هیچ رسمی برای غیر وابسته کردن نگرانی‌های دارای اعتبار و غیرمعتبر نیست. هر درنگ نگران‌کننده که ذهن نوپا شمارا آزرده خیال کرده را روی یک شیت بنویسید و در باکس نگرانی بریزید. آن گاه در باکس را ببندید و تا فردا با آن خداحافظی فرمایید.

به نوپا خویش یاری نمایید تا از “شایدها” به سمت آنچه که در “واقعیت” وجود داراست، پیش برود
همگی آدم‌ها کار کشته به توان هجرت در طول می باشند و کلیه آن ها در ذهن خویش دوران متعددی را در آجل سپری می‌نمایند. برای شخصی که مبتلا اضطراب میباشد؛ مسافرت به آتی می تواند نگرانی اورا تشدید نماید. شخصی که مسافر فرصت میباشد با جمله ها “چه میشود در صورتی…” رمز و عمل دارااست. مثلا ممکن میباشد نوپا شما با خودش تکرار نماید که “چه می شود در حالتی که امروز دیر به مکتب برسم؟” یا این که “چه می گردد در حالتی که امروز علی با اینجانب کلام نکند”.

تحلیل ها نماد داده با رجوع و برگشت به مجال فعلا می‌اقتدار نگرانی‌های مرتبط با آتی را کاهش اعطا کرد. تمرین‌های ذهن‌دانایی یکی تکنیک‌های مفید برای کسب بدین نوع از هدف ها میباشد. تمرین ذهن‌دور اندیشی امداد می‌نماید که نوپا شما دقت خویش را از “در صورتی‌که‌ها” به چیز‌هایی که در حین حالا رخداد می‌ افتد، جلب نماید. بریا این شغل می بایست به نوباوه خویش حافظه دهید که به جریان تنفسی خویش برای یک‌سری دقیقه اعتنا نماید. مسیر تکان جریان هوا که وارد بینی و آن گاه شش‌ها گردیده و خارج می آید را تحت حیث بگیرد و وضعیت قفسه سینه و تن خویش را تحقیق کند.

نگذارید که نوباوه خویش از حالت‌های استرس‌زا اجتناب فرمایید
تا به حالا به خوی خویش هنگام غربت کودکتان از شرایط‌هایی زیرا مکتب، هواپیما و حیوان ها اعتنا کرده‌اید؟ شما تحت عنوان یک والد به نوباوه خویش یاری میکنید تا فعالیت متبوع خویش را جاری ساختن دهد و از شرایط مربوطه هجران نماید. در واقع برخورد تن نوپا شما به خطر و نگرانی او‌را به گریز از حالت اتفاق افتاده سوق میدهد. جذاب میباشد بدانید هجران از حالت‌های اضطراب‌آور در زمان بر زمان، اختلال نگرانی و اضطراب بچه شمارا تشدید می‌نماید.

برای حل این بحران، می توانید از طریق “نردبانی” به کارگیری نمائید. شیوه نردبانی بر قسمت کردن قضیه و مواجهه قدم به قدم چهت نیل به هدف ها شخص تمرکز داراست. نوباوه شما با تقسیم نگرانی‌های خویش به نصیب‌های قابل رئیس، قادر است آنها را به صحت در دست گرفتن نماید.

فرض کنیم بچه ما از سوار شدن بر سرسره می‌ترسد. پس بجای حذف سرسره بازی بایستی هدف ها کوچکی را پیش‌بینی نمائید که در غایت به هدفی گران قدر ختم گردد. در گام نخستین از کنار پارک عبور نمائید. در مرحله آن گاه به باطن پارک بروید. در گام‌بعدی مجاورت سرسره گردید و در غایت هم به سوار شدن بر سرسره ختم خواهد شد. مواجهه نوباوه خویش را با هر مرحله آنقدر تکرار فرمائید تا تبدیل به یک عمل فارغ از نگرانی برای وی خواهد شد. در اینگونه قوانینی می توانید یک گام روی نردبان فراتر بروید و نوباوه خویش را با مرحله آینده روبرو نمایید.

علائم ترس از تنهایی کدامند؟

۴ بازديد

علائم واهمه از تنهایی کدامند؟
مبتلایان هنگامی فقط می شوند، علائم مشکل اتوفوبیا را بروز می دهند. علائم این نقص‌ دربرگیرنده مفاد دکتر روانشناس  ذیل میباشد:

به‌صورت وسواس سیرتکامل‌ای نگران فقط ماندن میباشند.
از اینکه چه اتفاقی میفتد در حالی‌که فقط می‌باشند، خوف شدیدی دارا هستند.
هنگام فقط بودن حس غیروابسته شدن از تن خویش را دارا هستند.
بروز لرزش، تعریق، درد قفسه سینه، سرگیجه، تپش قلب، فشار خون بالا و شرایط تهوع به هنگام فقط بودن یا این که در‌صورتی‌که میدانند به زودی صرفا می گردند.
شم هراس شدید هنگام صرفا بودن یا این که در شرایطی‌که می دانند به‌زودی فقط میشوند.
میل بیش تر از حد برای فرارو گریز در مواردی که فقط می‌باشند.
اضطراب از اینکه ممکن میباشد صرفا شوند.
هجوم ها پانیک
علل خوف از تنهایی چیست؟
به‌طور کلی انگیزه بروز خوف از تنهایی دقیقاً معلوم وجود ندارد. البته خوف از صرفا ماندن اشکال مختلفی داراست که هر مورد از اشکال آن، دلایل روانشناختی خاص خویش را دارا هستند. برای مثال، هراس از فقط بودن در جای ‌های نا مرتب ممکن میباشد با قوانینی مانند واهمه اجتماعی و یا این که آگروفوبیا مرتبط باشد. آگروفوبیا اعتماد‌به‌نفس شخص را تضعیف کرده و منجر می شود که نتواند کاری را به‌تنهایی اعمال دهد و بنابراین به هراس از فقط ماندن سبب می شود.

ممکن میباشد بحران فقط ماندن با خویش، ناشی از خاطرات تروماتیک (جراحت‌زای روحی) از حالت‌های خطرناک در پیشین یا این که حس عدم کفایت در قبال موقعیت اورژانسی باشد. این مهمترین دلیلی میباشد که سبب ساز میشود شخص از فقط ماندن در خانه خویش واهمه داشته باشد.

ممکن میباشد دلایل رسمی در پشت شم خوف وجود داشته باشند. از جمله در‌صورتی‌که کسی در محله‌ای معاش نماید که واحد سنجش جرم و جنایت در آن بالا میباشد، واهمه ناشی از وقوع جرم در ذهن وی صورت می گیرد و باعث میگردد که شخص بالاتر از حد سنجیده به اقدامات احتیاطی و ایمنی در مواقع تنهایی بپردازد.



شناسایی واهمه از تنهایی یا این که مونوفوبیا
برای تشخیص مونوفوبیا، دکتر معالج شما یک گستردن هم اکنون و فیزیکی می گیرد و مطمئن می گردد که بیماری دیگری عامل علائم شما وجود ندارد. آنان در پی نماد‌هایی میگردند که نماد میدهد واهمه شما از تنهایی به اندازه‌ای شدید میباشد که معاش روزانه شما‌را مختل نماید. مانند بقیه فوبیاها، شم عصبی یا این که غم برای تشخیص کفاف نمی دهد.

در شرایطی‌که تک‌هراسی دارید، فقط بودن (یا این که در بعضی موردها، تصور اینکه صرفا میباشید) خوف یا این که اضطراب فوری را برانگیخته و سبب به الگوی اجتناب میشود. برای تشخیص، علائم فوبیا بایستی دست کم به برهه زمانی شش ماه وجود داشته باشد.

علل
مشخص و معلوم وجود ندارد چه چیزی سبب ساخت‌و‌ساز قوانینی مانند مونوفوبیا میگردد. ممکن میباشد به جهت یک تجارب جراحت زا که در حالی که صرفا باقیمانده‌اید ساخت گردیده باشد، یا این که ممکن میباشد این اخلاق و رفتار را از یک کدام از اعضای خانواده یا این که دوست مجاورت خویش خاطر گرفته باشید.

همینطور این قابلیت و امکان وجود دارااست که ناملایمات زمانه کودکی در تک‌هراسی نقش داشته باشد. خردسال ها ممکن میباشد بعداز تجارب مورد ها ذیل در گیر خوف از فقط ماندن شوند:

سو به کار بستن
مرگ یک کدام از پدر و مادر
جدایی
خشونت خانگی
ایرادات اقتصادی داخل خانواده
طلاق زمانبر بازه از پدر و مادر
بی توجهی
سوء مصرف مواد پدر و مادر یا این که بیماری خل وچل
بیماری دورازشوخی یکی اعضای خانواده
حس تنهایی و بحران با خودتنظیمی نیز ممکن میباشد منجر تک‌هراسی گردد. این حالت ممکن میباشد با حس بی‌کفایتی در شکل بروز یک شرایط اضطراری مرتبط باشد، یک نگرانی رایج برای اکثری از کسانی که از صرفا ماندن حتی هنگامی که در منزل خویش میباشند می‌ترسند.

همینطور ممکن میباشد دلایل موجهی برای حس هراس داشته باشید، به عنوان مثالً در شرایطی‌که در محله ای معاش می کنید که معیار جرم و جنایت بالایی دارااست. کلاً، این هراس‌ها نباید شیوه معاش شمارا گزینش نمایند، بالاتر از تشویق شما به ایفا اقدامات احتیاطی منطقی ایمنی.

سندروم داون چیست؟

۶ بازديد

سندروم داون چیست؟
نگهداری از مبتلایان به سندرم داون قادر است وظیفه ای هنگفت و سخت باشد. در‌این نوشته‌ی علمی کوشش داریم نکاتی را برای نگهداری عالی از این مبتلایان در چنگ شما عزیزان در اختیار بگذاریم. بیاید آغاز نگاهی به تمجید و علائم این بیماری ژنتیکی  دکتر روانشناس داشته باشیم.

سندروم داون یا این که تریزومی۲۱، مطرح‌ترین مشکل کروموزومی میباشد. این ناهنجاری متداول‌ترین ایراد ژنتیکی عقب ماندگی فرضی سطح میانگین به شمار می‌رود. این زمینه مادرزادی میباشد و احتمال بروز آن در پسران و دختران موازی هست. پژوهشگران دریافته‌اند که از هر ۷۰۰ نوزاد متولد گردیده در سراسر دنیا، احتمال یک گزینه سندروم داون وجود دارااست. دست اندرکاران مختلفی قادر است در‌این فرمان شریک باشد، البته با دقت به داده های عددی دانشمندان، وضع حمل‌های بالای ۴۰ سال داده های عددی ابتلا بدین بیماری را در نوزادان تا ۱۲ موازی ارتقاء میدهد. این داده های عددی در زیر‌ترین وضعیت در وضع حمل‌های ذیل ۳۰ سال به نسبت یک به هزار رخداد میفتد.

معمولا نوزادان معمولی ۲۳ کروموزوم از مامان و ۲۳ کروموزوم از بابا و به صورت کلی ۴۶ کروموزوم دارا‌هستند.

نوزادان دچار به سندروم داون یک کروموزوم خاص بیشتر دارا هستند (کروموزوم شماره ۲۱). این واقعه هنگامی صورت میدهد که ایرادی در تقسیم سلولی به وجود آید. وجود این کروموزوم‌ مازاد می تواند بر تک تک اعضای تن اثر منفی گذارده و رویش نوپا را مختل ‌نماید. براین اساس کودکانی که با این سندروم متولد میشوند، خصوصیت‌های فیزیکی خاصی داشته و اکثر اوقات در یادگیری ناتوانی‌هایی را از خویش نشانه میدهند.

ولی امروزه به جهت توسعه و گسترش علمی و فرهنگ وتمدن‌سازی مطلوب، بیشتر کودکانی که دارنده سندروم داون هستند، معاش تندرست و رضایت‌بخشی داشته و به خیر و خوبی در معاش خانوادگی و اجتماعی خویش شرکت کردن می‌نمایند.

گونه های سندروم داون
سندروم داون با وجود اینکه روی کروموزوم ۲۱ رخداد میفتد البته دارنده سه نوع متفاوت میباشد:

تریزومی۲۱: این نوع یکی رایج‌ترین و مرسوم‌ترین اشکال سندروم داون میباشد که در آن شخص به مکان داشتن دو ورژن از یک کروموزم سه ورژن از آن را داراست.
سندروم داون موزاییک: علائم سندروم داون در‌این تیم از اشخاص بسیار کمتر چشم گردد. در واقع صرفا بعضی از سلول‌ها کروموزوم مازاد دارا‌هستند، این نوع سندروم داون بسیار معدود میباشد.
سندروم داون ترنس لوکیشن: درین نوع یک کروموزوم تازه به ورژن ۲۱ می‌چسبد و منجر می شود تا تعداد کروموزوم‌ها به عبارتی ۴۶ تا باقی بماند.
علائم سندروم داون چیست؟
اشخاص در گیر به‌این سندروم اکثر وقت ها خصوصیت‌های جسمی معین، ایرادات تندستی خاص و ایراد در رویش شناختی دارا‌هستند.

شاید اکثر زمان ها عموم به نادرست تفکر نمایند که کل اشخاص دچار به سندروم داون، خصوصیت‌های ظاهری و بضاعت‌های یکسانی دارا هستند. ولی بایستی بدانند با وجود اینکه سندروم داون از حیث فیزیکی و خیالی شخص را زیر اثر قرار میدهد، اما تاثیر آن روی تمامی این اشخاص یکسان وجود ندارد و در هر شخص با خصوصیت‌های خاص بروز می‌نماید. شایان بیان میباشد در شرایطی‌که تاثیر سندروم داون ملایم و خفیف باشد، این اشخاص می توانند عمل پیدا کرده و رابطه ها عاطفی داشته باشند و از طرفی بیشتر قدمت خویش را به طور غیروابسته بگذرانند.

ولی در شرایط شدت یافته این سندروم، این اشخاص برای نگهداری از خویش، مدام مستلزم امداد سایرافراد می باشند.

از خصوصیت‌های جسمی این سندروم می‌قدرت به مواقعی همانند چشمان رو به ‌بالا با درزهای مورب، چین‌های پوستی در کناره‌های داخلی، لکه‌های سپید روی عنبیه، انقباض ماهیچه‌ای نادر، قد و گردن کوتاه، پل بینی صاف، خطوط تکی و عمیق در اواسط کف دست، لهجه خارج ‌آمده از دهن، فضای زیاد دربین انگشت شست پا و انگشت دوم و انحنای انگشت پنجم دست به‌ سمت درون، اشاره نمود.

خردسالان دچار بدین سندروم اکثر اوقات بعداز کودک ها هم سن خویش به پروسه اساسی رویش می‌رسند.

این خردسالان ممکن میباشد دیر لهجه گشوده کرده و حتی برای بهبود ذکر لغت ها نیاز به گفتار درمانی داشته باشند.

همینطور درین کودک ها، مهارت‌های حرکتی دقیق هم ممکن میباشد به تعویق بیافتند. متاسفانه حدود نیمی از مبتلایان به سندروم داون دارنده نقص مادرزادی قلب نیز میباشند. اشتباهات دیگری همانند ایرادات تنفسی، شنوایی، آلزایمر، لوسمی زمان کودکی، بیماری صرع و اختلالات تیروئید در آنان بیشتر به چشم می خورد.

با این حالا، شانس ابتلای آنها به گرفتگی سرخرگ‌ها، اختلالات شبکیه و بیشتر گونه های سرطان کمتر میباشد.

انگیزه ساخت‌و‌ساز سندروم داون چیست؟
کسانی که به‌این عارضه دچار میگردند معمولا در مقایسه با دیگرافراد یک کروموزوم اضافه دارا هستند. این کروموزوم را جنین از پدر و مادر خویش به ارث میبرد و همین مورد سبب ساز میشود تا شخص به سندروم داون در گیر خواهد شد.
هر بشر بی نقص و بالغی دارنده ۴۶ کروموزوم میباشد که نصف آنها‌را از بابا و نصف آنها را از مامان به ارث می برد.
درین مجال شخص ممکن میباشد که دارنده ۲۱ کروموزوم باشد و از این در بین سه ورژن این کروموزوم‌ها اسکن باشد. وجود بیش تر از دو ورژن از یک کروموزوم می‌اقتدار موجب سندروم داون در شخص خواهد شد. اینک پزشکان بر این باورند که مادر‌ها بالای ۳۵ سال سن بیشتر در معرض ابتلا به‌این عارضه وجود دارااست. در بخش اعظمی از موردها چشم گردیده‌است که پدر و مادر هر دو تندرست می‌باشند البته نوزاد به سندروم داون دچارست.

سندروم داون به چه شکل تشخیص داده میشود؟
برای مادرانی با سنین بالا که احتمال به دنیاآمدن خردسالان در گیر به سندروم داون برای آنان وجود داراست، می‌قدرت از آزمایش‌های فیلتر‌گری و تشخیصی بهره مند شد. آزمایش‌های فیلتر‌گری احتمال وجود سندروم داون را تقریب می زند، البته بعضی از آزمایش‌های تشخیصی به صورت قطعی موقعیت تندستی جنین را معلوم می‌نماید. از دارای اسم و رسم‌ترین این تست‌ها می‌قدرت به موردها تحت اشاره نمود:

سونوی ان تی: از روش سونوگرافی چین پشت گردن جنین را اندازه می گیرند.
تست‌های سه‌گانه یا این که چهارگانه: از روش آن مقدار مواد متفاوت در خون مامان اندازه‌گیری می شود.
تست ترکیبی: نتیجه ها تست‌های خون و فیلتر‌گری سه ماهه اولیه بارداری را با حاصل فیلتر‌گری چهارگانه‌ سه ماهه‌ دوم را ادغام می‌نمایند.
تست DNA: از روش آن DNA جنین مو جود در خون مامان را بوسیله تست خون تجزیه و ارزیابی می‌نمایند.
تست فراصوت ژنتیکی: از روش آن پزشکان یک سونوگرافی ظریف را با حاصل تست خون مخلوط می‌نمایند.
فیلتر‌گری یک شیوه ارزان و بهینه برای تشخیص میباشد. اما بایستی بدانید که‌این آزمایش‌ها ممکن میباشد وجود سندروم داون در جنین را به صورت قطعی معلوم نکنند. پس می بایست به سراغ تست‌های تشخیصی برویم، چون رویه‌‌حل قابل اعتمادی برای این فعالیت می‌باشند. معمولا متخصصان، این آزمایشات را باطن رحم ایفا میدهند، اما ناگفته نماند که‌این عمل خطر سقط جنین، زخم جنینی و وضع حمل زودرس را ارتقاء میدهد.

مثال‌هایی از تست‌های تشخیصی عبارتند از:

مثال برداری از پرزهای جفتی: دکتر با به کارگیری از سوزن، مثال‌ای از روش دهانه رحم یا این که شکم را جهت تجزیه و محاسبه جداگانه می‌نماید.
آمنیوسنتز: دکتر معالج با به کارگیری از سوزن کمی از مایع آمنیوتیک به دور جنین را از روش شکم جهت پژوهش بیرون می‌نماید.
مثال‌برداری زیرپوستی خون بندناف: دکتر با وارد کردن سوزن از روش شکم کمی خون از بندناف را جهت رسیدگی بیشتر بیرون می‌نماید.

رویارویی با افسردگی شدید

۵ بازديد

رویارویی با افسردگی شدید
بعضی اقدامات را می‌قدرت به تنهایی و به خواسته پرهیز از افسردگی شدید و بروز علائم افسردگی شدید جاری ساختن اعطا کرد. تغذیه مطلوب، خواب کافی، ورزش روزمره، عدم مصرف مواد مخدر، تغییر و تحول نحوه معاش از اقداماتی می‌باشند که می‌اقتدار به یاری آنها از بروز علائم افسردگی شدید خودداری دکتر روانشناس  کرد.


این اشخاص معمولاً از مرگ و قتل نفس سخن می‌نمایند یا این که قبل از آنکه بالاخره چیره به به چنگ آوردن جان خویش شوند برای آن دستکم یک توشه سعی می‌نمایند. در شرایطی که فکر‌می‌کنید‌ شخصی در خطر قتل نفس میباشد:


با اورژانس یا این که ۱۱۰ تماس حاصل نمایید.
تا‌زمانیکه یاری نرسیده یار شخص بمانید.
خنجر، اسلحه، دارو و بقیه ابزارهایی که جراحت میزنند به دور فرمایید.
به وی گوش دهید ولی قضاوت، مشاجره، انذار و فریاد نکنید.
آیا افسردگی بعد از وضع حمل فقط مامان را پایین اثر قرار می دهد؟
نه، افسردگی بعد از وضع حمل صرفا مامان را پایین اثر قرار نمی‌دهد، معمول از هر ۱۰ بابا یک نفر از آنها به افسردگی دچار می‎شوند.
آیا با داشتن رژیم غذایی مطلوب و ورزش می‌قدرت این عارضه را معالجه کرد؟
می بایست بگوییم که آری، با داشتن یک نرم‌افزار غذایی مطلوب، ورزش کردن و… می‌اقتدار بر افسردگی در فرایند آغاز غلبه کرد. در شرایطی‌که شدت آن ارتقاء پیدا کرد‌ه باشد خوب میباشد برای معالجه بی نقص‌خیس به دکتر معالج مراجعه نمایید.
به کارگیری از داروهای ضدافسردگی چه عوارضی را برای شخص به یاروهمدم دارااست؟
بی آبی دهن، تاری روئت کرد، یبوست، سرگیجه، لرزش، حس بیماری و… از عوارض مصرف این داروها می باشند.
در طول افسردگی بعداز وضع حمل می بایست چه اقداماتی جاری ساختن بخشید؟
معمولا پزشکان از خوی درمانی شناختی، سرازیر درمانی، به کار گیری از داروهای متفاوت، ماساژ، الکتروشوک برای معالجه به کار گیری می‌نمایند.
تعریف‌و‌تمجید گونه های مدل‌های دلبستگی و نقش آن در رابطه ها بزرگسالی
پژوهش ها متعددی در ارتباط با مدل‌های دلبستگی بزرگسالان صورت گرفته‌‌اند که تمامی بر این فرضیه پایدار میباشند که به عبارتی سیستم انگیزشی که سبب ساز ساخت و ساز لینک عاطفی مجاورت در بین پدر و مادر و فرزندان آنها در کودکی میشود، مسئول ساخت و ساز پیوندی میباشد که در رابطه ها عاطفی در بین بزرگسالان چهره میدهد.

با دقت به مداقه مقوله دلبستگی، غرض این نوشته‌علمی ارائه اطلاعاتی در ارتباط با عقیده دلبستگی، مدل‌های گوناگون آن و تأثیر مدل‌های ناایمن بر رابطه ها اشخاص در بزرگسالی میباشد.



دلبستگی چیست؟
لینک نتیجه ها از رابطه عاطفی غیر‌کلامی فی مابین نوزاد و پدر و مادر یا این که مراقبان اورا لینک و پیوند دلبستگی می‌نامند. این لینکِ بر اساس علاقه کیفیت خوب حفظ پدر و مادر یا این که مراقبان از بچه ارتباطی ندارد، بلکه مبنی بر رابطه عاطفی بی‌حرف صورت می گیرد. دلبستگی به‌طور طبیعی ابتدا به دنیا آمدن نوزاد تا سن دوسالگی ساخت و ساز می‌گردد، ولی طبق عقیده دلبستگی، چگونگی آن برای بعدی طفل بسیار اساسی میباشد.



تاریخچه عقیده دلبستگی
عقیده دلبستگی (Attachment Theory) در روانشناسی را نتیجه ها کارایی‌های جان بالبی (John Bowlby) می دانند.

در دهه ۱۹۳۰، جان بالبی تحت عنوان روانپزشک در کلینیک روانشناسی کودک ها در لندن سرگرم به عمل بود و به معالجه کودک ها آشفته از حیث عاطفی می‌پرداخت.

این تجارب باعث شد که بالبی به مداقه ارتباط ها کودک ها با مادرانشان از لحاظ پرورش اجتماعی، عاطفی و شناختی پی برنده شود و رابطه در میان طلاق زودرس نوزاد از مامان و ناسازگاری‌های آینده را کشف و عقیده دلبستگی خویش را تدوین نماید.
جان بالبی در کنار پژوهشگران دیگری مانند جیمز رابرتسون دید که خردسالان هنگام غیر وابسته شدن از مادرها، در گیر اضطراب شدیدی میشوند، حتی در‌صورتی‌که بوسیله بقیه مراقبان تامین شوند.

این یافته با عقیده رفتاری دلبستگی جانور در تناقض بود که لینک نوزاد با مامان را به‌خیال و خاطر رفع نیاز‌های تغذیه‌ای وی می‌دانست و در غایت جان بالبی دلبستگی را به طور «یک رابطه روانشناختی استوار در میان آدم‌ها» تعریف و تمجید کرد و بعد از آن عقیده دلبستگی خویش را ارائه کرد.



عقیده دلبستگی
عقیده دلبستگی جان بالبی بر او‌لین ارتباط‌ای که یک طفل با مراقب خویش برقرار می‌نماید، مبتنی میباشد و به کیفیت تأثیر این ارتباط بر رویش فرضی نوباوه می پردازد.
این عقیده با شرکت کردن اکثری از دانشمندان، در جایگاه نخستین مری آینسورث و جان بالبی تکامل یافته میباشد. عقیده دلبستگی جان بالبی ذکر می‌نماید که هر نوزادی در بدو به دنیاآمدن به‌طور غریزی یک دلبستگی ساخت می‌نماید و فردی که با وی دلبستگی تولید نموده است، تحت عنوان یک توکل‌گاه امن برای وی به حساب می‌آید. این ارتباط‌ دلبستگی تحت عنوان یک مثال‌ اول بر متکی بودن، انعطاف‌پذیری، خودبا‌وری و رابطه ها اجتماعی بعدی نوزاد تأثیر می گذارد و خلل در آن میتواند پیامدها شدیدی را پیرو داشته باشد.

سوراخ گل یا ماری جوانا چیست؟

۷ بازديد

سوراخ گل یا این که ماری جوانا چیست؟
ماری‌جوانا با اسم‌های شاهدانه، گلدان، علف هرز، علف، جوانه، گیاه، مری جین و گنجا نیز شناخته میگردد. عده ای که‌این ماده روانگردان را به کار گیری می‌نمایند در پی تجربیات شم متانت، سرخوشی و ارتقاء فهم حسی می‌باشند. با این هم اکنون، کسانی که درپی رخنه‌ ماری جوانا می باشند بایستی مقدار مصرف روزمره یا این که ماهانه خویش دکتر روانشناس  را کاهش دهند.
با کاهش معیار مصرف گل یا این که ماری جوانا مسلما شخص به افسردگی پس از شکاف گل در گیر می‌گردد. یک متاآنالیز مطالعات، که دربرگیرنده بیش تر از ۲۳۰۰۰ نفر بود، نشانه بخشید که ۴۷٪ از کمپانی کنندگانی که به صورت منظم از ماری جوانا به کارگیری می‌کردند، سندرم سوراخ گل را تجربیات کردند.
در حالی که سندرم شکاف گل خطر بالا و عوارض جانبی ندارد، سوراخ ناگهانی آن ممکن میباشد علائم ناخوشاینی داشته باشد.

علائم شکاف گل (ماری جوانا)
علائم شکاف معمولاً با جدا مصرف نیکوتین یاور میباشد. نیکوتین قادر است تأثیر کارکشته بر روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشد و در شکل جدا ناگهانی یا این که عدم مصرف کافی میتواند سبب افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری، نوسانات خلقی و مورد ها دیگر گردد. درباره ی علائم رخنه‌ سیگار کشیدن و گل، تشابه‌هایی وجود دارااست. اشخاص در حین سوراخ گل علائمی مشابه به شکاف گل دارا هستند.

سوراخ گل با شم تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی استارت میشود. شکاف این مواد مخدر قادر است با هوس مصرف دارو و همینطور سردرد، شرایط تهوع و استفراغ یار باشد. بی‌خوابی همینطور قادر است در طی شکاف گل خلل ساز باشد. علائم معمولا در پهنا دو روز بعداز شکاف به نقط ی اوج خویش میرسد و میتواند از یک تا چهار هفته ادامه پیدا نماید.

با این هم اکنون، برخی اشخاص ممکن میباشد علائم را تا شش هفته بعداز شکاف تجارب نمایند. اما همگی اشخاص شاید این علائم را نداشته باشند. برخی اشخاص ممکن میباشد صرفا اندوه خفیفی داشته باشند، در حالی که بعضا دیگر ممکن میباشد مجال دشوار‌تری برای شکاف داشته باشند.

علائم فیزیکی شکاف گل (ماری جوانا)
سوراخ گل تحت عنوان یک ماده مخدر با عوارض بخش اعظمی همپا میباشد که یکی این عارضه‌ها افسردگی بعداز رخنه‌ گل میباشد. برای آشنایی روزگار افسردگی پس از سوراخ گل ما یحتاج میباشد که با علائم و نماد‌های آن آشنا گردید:
ارتقاء ضربان قلب
لرزش
تعریق
اسهال
سردرد
بی‌اشتهایی
عدم تمرکز
بی‌علت بودن
مشکل در خواب
کاهش انرژی
درنگ قتل نفس و مرگ
عدم توانگری در تصمیم‌گیری
بی‌علاقگی به ایفا کارها متعدد
حس گناه و ناامیدی
حس پوچی و بی‌ارزشی
اختلالات کم عقل
شکاف گل همینطور میتواند روی بعضی اختلالات خل وچل در هنگام رخنه‌ سوراخ سیگار تأثیر بگذارد. رخنه‌ گل وقتی که به ماری جوانا اعتیاد دارید بر سطح سروتونین در مغز تأثیر می گذارد.

سروتونین یک ماده شیمیایی میباشد که قادر است بر خوی و خو، اشتها و خواب تأثیر بگذارد. وقتی که سیگار را سوراخ می کنید، سطح سروتونین کاهش می یابد که قادر است سبب به اضطراب یا این که افسردگی گردد.

شکاف ماری جوانا و اضطراب
در‌حالتی که سیگار کشیدن را سوراخ فرمایید، ممکن میباشد مبتلا ایراد اضطراب گردید. مشکل اضطراب هنگامی حادثه میفتد که از چیزی شم واهمه همیشگی و غیرمنطقی می کنید. با شکاف سیگار نیز میتوانید افسردگی را تجارب فرمایید.

افسردگی فقط بعداز شکاف سیگار وجود ندارد. بیشتر اشخاص پس از رخنه‌ ماده مخدر گل، افسردگی بعداز رخنه‌ گل را هم تجارب می‌نمایند. افسردگی می تواند سبب شم حزن و ناراحتی و ناامیدی خواهد شد. این مورد با خطاها خواب خستگی، کاهش اشتها و ارتقاء وزن یار میباشد.

علائم خل وچل
علائم دیوانه وجود دارااست که ممکن میباشد تجارب فرمایید که برای اکثر مصرف‌کنندگان ماری جوانا در هنگام سوراخ ماری جوانا بروز می‌نماید. از علائم خل وچل افسردگی بعداز شکاف گل می‌قدرت به مفاد تحت اشاره نمود:

انزوا از سایرافراد سیگاری (گوشه گیری)
افسردگی
تحریک پذیری و تحریک پذیری
عصبانیت، خصومت یا این که پرخاشگری.
اعتیاد فیزیکی و گرایش به مواد مخدر همپا با سوء مصرف مواد نیز برای پروسه رخنه‌ طبیعی میباشد. سوء مصرف مواد میتواند شدت علائم دیوانه را ارتقاء دهد.

چه‌گونه می‌توان با یک نوجوان افسرده رابطه برقرار کرد؟

۷ بازديد

چه‌گونه می‌قدرت به یک نوجوان افسرده رابطه برقرار کرد؟
گوش دهید، به غریزه خویش اتکا نمائید، احساسات آن‌ها‌را پذیرش نمایید، پیگیر هم اکنون و وضع نوجوان باشید. این مورد ها از شیوه‌هایی میباشد که می‌قدرت به امداد آن ها با یک نوجوان افسرده رابطه برقرار دکتر روانشناس  نمایید.
آیا افسردگی در زمان بلوغ و نوجوانی قابل معالجه میباشد؟
افسردگی در زمانه بلوغ قابل معالجه میباشد. در واقع تا پیش از شدت یافتن آن می‌اقتدار به امداد دارودرمانی یا این که روانشناسی این عارضه را برطرف کرد.
داروهای ضدافسردگی چه وقتی می توانند روی تن اثر بگذارد؟
داروهای ضدافسردگی معمولا بعداز دو هفته مصرف میتوانند نتیجه ها خویش را نماد دهند.
رایج‌ترین علائم و علامت‌های افسردگی چیست؟
تغییر و تحول اشتها، حس حزن و پوچی، بی هدف شدن، اذهان قتل نفس، تغییر تحول علت از رایج‌ترین دلایل افسردگی در شخص میباشد.
آیا علائم افسردگی در زنان و مردان مختلف میباشد؟
آری علائم و نماد‌های افسردگی در زنان و مردان یه خرده با هم تفاوت داراست. داشتن اذهان منفی، تغییر تحول در تغذیه شخص، سرایت کردن دادن اشتباهات به مجموع معاش از مهمترین علائم و آرم‌های افسردگی در زنان میباشد. درماندگی، اندوه و غم، استیصال، بی انگیزگی، خشونت و عصبانی از مهم ترین علائم افسردگی در مردان میباشد.
پیشنهاد‌هایی برای سازش با سوگ عزیزان در هیاهوی تمامی‌گیری کرونا
کنار داخل شدن و سازش با سوگ ناشی حیف کردن عزیزان در هر حالی مشقت بار و ناراحتی‌انگیز میباشد. با این وجود، در موقعیت همگی‌گیری COVID-19 (ویروس کرونا)، رئیس این ناراحتی و ناراحتی ممکن میباشد دشوارتر هم باشد.

اساسی میباشد که به خاطر داشته باشید حزن و ناراحتی پاسخی طبیعی برای حیف کردن فردی میباشد که به وی عشق‌مند می‌باشید و هیچ رویکرد صحیح یا این که غلطی برای غصه میل کردن نیست.



سوگ چیست؟
آیا می‌‌دانستید چنانچه فرایند سوگواری مرگ عزیزان از نظر کم عقل به صدق طی نشود چه اتفاقی خواهد زمین خورد؟

سوگ تنها یک هیجان وجود ندارد، بلکه سیلی از هیجانات نامطلوب مثل حزن، ناراحتی و خشم میباشد که یکی از بعداز دیگری ظواهر می گردند.

بعد از فوت شخص عزیزتان، ممکن میباشد به‌سرعت تغییر تحول موقعیت دهید. حس شوک، بی حسی، ناراحتی و غم شدید، اضطراب، خستگی، خشم و عصبانیت و یا این که حتی احسااس گناه را تجارب نمائید. و نکته مهم این میباشد که هیچ جدول هنگامی مخصوصی برای نقطه پایان یافتن این اندوه و حزن نیست. کلیه اشخاص در تجارب این طیف از هیجانات متعدد می باشند.

با اینکه نمی‌قدرت فرصت دقیقی برای طی کردن سوگ عزیزان، مشخص و معلوم کرد البته روانشناسان ۵ مرحله مثلا: شوک و انکار، خشم، زنخدان‌زنی، افسردگی و تایید را معین کرده‌اند که شخص عزادار عموما از این فرآیند گذر خواهد کرد. اما در شکل عدم توفیق در پشت‌راز گذاشتن هرمورد از این روند، شخص ممکن میباشد مبتلا خلل سوگ و یا این که خلل سازش و افسردگی گردد.
چرا هنگام کلیه‌گیری کووید 19 تجارب سوگ طاقت فرسا‌خیس میباشد؟
به جهت سرایت بیماری کرونا، متاسفانه نتوانسته اید از شخص عزیزتان به به عبارتی روشی که می‏‎خواستید خداحافظی فرمائید و وی به خاک بسپارید و حتی از هواخواهی و دل‌جویی بقیه دور‌وبری ها خویش نیز بی‌سود باقی مانده اید.

مراسم تشییع‌جنازه به طور دلخواه اعمال نشده و بقیه اعضای خانواده و دوستان قوی به کمپانی در آن نبوده‌اند. این مفاد ممکن میباشد شمارا عصبانی یا این که غمگین نماید.

به حافظه داشته باشید که وقوع این شرایط تقصیر شما وجود ندارد. اکثری از این موردها فارغ در دست گرفتن شما بوده میباشد.

و اکنون احساسات شما پاسخی طبیعی به موقعیت بسیار مشقت بار مو جود میباشد.

ممکن میباشد شم فرمایید که ناراحتی و ناراحتی شما اینک از عنایت کمتری برخوردار‌است یااینکه به جهت کووید 19 نمی‏‎توانید راجع‌به آن به راحتی حرف نمائید. گاهی شم میکنید که سایر عالم به شرایط معمولی برگشته و این مورد سوگواری کردن را برای شما مشقت بار‌خیس خواهد کرد.

در صورتی‌که هرکدام از این احساسات را تجارب می‏‎نمائید یا این که حتی در صورتی شم می‏‎نمایید، ناراحتی و غم شما در اینگونه هنگامی ناچیز شمرده گردیده، اساسی میباشد که به خاطر داشته باشید که چنین وجود ندارد. احساسات، عاطفه ها و تجربه ناراحتی و ناراحتی مدام دارای اعتبار می باشند.