جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

درمان نارکولپسی یا حمله خواب

۶ بازديد

دکتر معالج شما احتمالاً یک آزمایش خواب شبانه، یک تست در روز و همینطور تعدادی تست دیگر را برای گزینش و تأیید تشخیص آنان تجویز می نماید. در اینجا برخی از آزمایش های خواب رایج وجود داراست که ممکن میباشد دکتر دکتر روانشناس  معالج شما تجویز نماید:

تست پلی سومنوگرافی (PSG) شمارا موظف می نماید که شب را در یک راءس پزشکی بگذرانید. پزشکان شمارا زیر حیث خواهند داشت و هنگام خواب از الکترودهایی برای اندازه گیری شغل مغز، ضربان قلب و ریتم، تکان دیده، تکان ماهیچه‌ها و تنفس استعمال می نمایند.
دکتر معالج از شما یک تاریخچه ظریف خواب می‌خواهد که ممکن میباشد دربرگیرنده کامل شدن مقیاس خواب آلودگی (ESS) باشد. ESS یک پرسشنامه معمولی میباشد و اینکه چقدر احتمال داراست در موقعیت متفاوت بخوابید را اندازه گیری می نماید.
پزشک معالج ممکن میباشد از شما بخواهد که یک تصویب ظریف از الگوی خواب خویش را برای حدود یک هفته نگه دارید. این رکورد خواب به دکتر معالج امداد می نماید تا رابطه در بین هوشیاری و الگوی خواب شمارا نشانه دهد.
آزمایش تأخیر خواب چندگانه (MSLT) گزینش می نماید که چقدر ارتفاع میکشد تا در زمان روز به خواب بروید و با چه سرعتی وارد خواب REM میشوید. این تست اکثر وقت ها یک روز بعداز PSG اعمال میگردد. شما می بایست چهار تا پنج چرت در حین روز داشته باشید، هر مورد به مسافت ۲ ساعت. در صورتیکه در MSLT به صورت میانگین در مجموع چرت‌ها در کمتر از هشت دقیقه بخوابید و در حین دو یا این که تعدادی چرت وارد خواب REM گردید، تشخیص نارکولپسی قویاً تأیید می شود.
دکتر شما ممکن میباشد از ضربه زدن نخاعی یا این که رخنه‌ کمری برای گردآوری مایع مغزی نخاعی (CSF) برای اندازه گیری سطح هیپوکرتین شما استعمال نماید. انتظار می رود هیپوکرتین در CSF در اشخاص در گیر به نارکولپسی نوع ۱ معدود باشد. برای این تست، دکتر معالج یک سوزن نازک را در میان دو مهره کمری قرار میدهد. با این حالا، معمولاً در فعالیت بالینی برای تشخیص نارکولپسی اجرا نمیشود. سطح هیپوکرتین کمتر یا این که متساوی ۱۱۰ pg/mL (پیکوگرم در میلی لیتر) با تشخیص نارکولپسی نوع ۱ همخوانی داراست. برخی اشخاص پیرو قرص هیپوکرتین می‌باشند البته هیپوکرتین قرص ندارد و بقیه داروها برای معالجه نارکولپسی کابرد دارااست.

معالجه نارکولپسی یا این که حمله خواب
نارکولپسی یک بیماری مزمن میباشد. اگرچه معالجه قطعی نارکولپسی هنوز مشخص و معلوم وجود ندارد، ولی بقیه معالجه ها می‌توانند به شما در رئیس علائم امداد نمایند. داروها، تهیه و تنظیم طرز معاش و اجتناب از عمل های خطرناک کلیه می‌توانند در رئیس حمله خواب نقش داشته باشند.

دارو برای نارکولپسی
تعدادی تیم از داروها وجود داراست که پزشکان برای معالجه نارکولپسی به کار گیری می نمایند، مانند:

داروهای مشوق
گونه های داروی مشوق شاید شایسته ترین داروی نارکولپسی به اکانت بیایند. داروهای جایزه برای حمله خواب عبارتند از آرمودافینیل، مدافینیل و متیل فنیدات یا این که ریتالین. آن‌ها ممکن میباشد بیداری را بهبود بخشند. اگرچه عوارض جانبی خیلی پیش نمی آید، ولی ممکن میباشد دربرگیرنده شرایط تهوع، سردرد یا این که اضطراب باشد. بعضا از بیماران ممکن میباشد با آرمودافینیل، مدافینیل بثورات پوستی را تجارب نمایند. این داروها همینطور ممکن میباشد سطح استروژن را کاهش دهند. به اشخاص در سنین باروری که از قرص‌های ضدبارداری دربردارنده استروژن به کار گیری می‌نمایند، هشدار داده میگردد که از طریق‌های در اختیار گرفتن بارداری مازاد استعمال نمایند.

مهارکننده های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs)
SNRI ها مانند ونلافاکسین میتوانند به معالجه کاتاپلکسی، توهم و فلج خواب یاری نمایند. عوارض جانبی ممکن میباشد مشتمل بر خطاها گوارشی، بی خوابی و ارتقاء وزن باشد.

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)
SSRI ها، مانند فلوکستین (پروزاک)، همینطور می‌توانند به تهیه خواب و بهبود خوی شما یاری نمایند. با این هم اکنون، عوارض جانبی، مانند سبکی رمز و کم آبی دهن، شایع می‌باشند.

داروهای ضد افسردگی سه رینگ ای
داروهای ضد افسردگی سه رینگ ای برای حمله خواب ممکن میباشد مشمول آمی تریپتیلین و نورتریپتیلین باشند. آنان ممکن میباشد کاتاپلکسی، فلج خواب و توهم را کاهش دهند. این داروهای دیرین میتوانند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند یبوست، بی آبی دهن و احتباس ادرار داشته باشند. آنان ممکن میباشد خواب آلودگی روزمره را بدتر نمایند.

اکسی بات ها (oxybates)
این ترکیبات مانند سدیم اکسی بات به وسیله سازمان طعام و داروی ایالات متحده (FDA) برای پرهیز از کاتاپلکسی و رفع خواب آلودگی بیش تر از حد در روز پذیرش گردیده‌است. عوارض جانبی ممکن میباشد دربرگیرنده وضعیت تهوع، افسردگی و بی آبی تن باشد.

پیتولیسانت (واکیکس)
پیتولیسانت (واکیکس) هیستامین را در مغز آزاد می نماید تا خواب آلودگی روزمره را کم کند. به تازگیً بوسیله FDA برای معالجه خواب‌آلودگی و کاتاپلکسی نارکولپسی تأیید گردیده‌است. عوارض جانبی ممکن میباشد مشتمل بر سردرد، وضعیت تهوع، اضطراب و بی خوابی باشد.

سوریامفتول
سوریامفتول (Sunosi)، یک داروی پاداش و یک مهارکننده بازجذب نوراپی نفرین و دوپامین (NDRI) میباشد. عوارض جانبی مشمول اضطراب، بی خوابی و تحریک پذیری میباشد.

مراجعه به دکتر معالج برای حمله خواب
نارکولپسی قسمت های مختلفی از معاش شمارا ذیل اثر قرار می‌دهد و اکثر وقت ها رویارویی و تلاش طبیعی را مشقت بار می نماید. در حالتی که در فیض بیماری خویش علائم استرس یا این که اضطراب را تجربیات میکنید، ممکن میباشد حرف با یک روانشناس بهتر یا این که بقیه متخصصان نیز برای شما اثرگذار باشد.

تفاوت بین فتیش پا و فتیش کفش چیست؟

۸ بازديد

تفاوت در بین فتیش پا و فتیش کفش چیست؟
برخی از اشخاص دچار به فوت فتیش، پای عریان را ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر مانند جوراب یا این که کفش لذت می‌برند. شخصی که دارنده فتیش کفش میباشد، که تحت عنوان رتفیسم نیز شناخته می‌گردد؛ پاها را در کفش، یا این که شاید تنها خویش کفش را، اروتیک و دکتر روانشناس  لذت جنسی می بیند.

آنان ممکن میباشد نوع خاصی از کفش مانند دمپایی را ترجیح دهند، یا این که ممکن میباشد مجموعاَ از کفش لذت ببرند. کسانی که فتیش کفش دارا هستند ممکن میباشد خودشان کفش های خاص بپوشند، از دیدن کفش پوشیدن دیگر افراد لذت جنسی ببرند و از کفش برای ارضای جنسی به کارگیری نمایند.

بعضا اشخاص هم فتیش پا دارا هستند و هم فتیش کفش. اشخاص دچار بدین فتیش ها ممکن میباشد ترجیحات خاص تری نیز داشته باشند. بعضا از پاها و کفش های منزه لذت می‌برند، در حالی که بعضی دیگر کفش های آلوده یا این که عرق کرده را ترجیح میدهند. بعضی از پاهای گرانقدر لذت میبرند، در حالی که برخی دیگر اندازه های خرد را ترجیح میدهند.

تفاوت کینک یا این که میل به پا و فتیش پا چیست؟
در حالی که اصطلاحات کینک پا و فوت فتیش از لحاظ مضمون‌ همپوشانی دارا‌هستند، تمایز قابل توجهی میان این دو صورت عشق جنسی وجود داراست. کینک پا وقتی میباشد که شخص برانگیختگی یا این که لذت جنسی را از منبعی غیر تناسلی به دست میاورد البته برای برانگیختگی به آن متعلق وجود ندارد. ولی، یک شخص دچار به فتیش معمولاً برای برانگیختگی یا این که ارضای جنسی نیاز به تعامل با علایق جنسی خاص خویش داراست. یک فتیشیست پا ممکن میباشد سوای تصور یا این که تعامل با پاها نتواند به ارگاسم رسد.

منش معالجه فوت فتیش
سکس تراپی با یک سکس تراپیست عالی که در انجرافات جنسی حرفه ای است شایسته ترین صورت معالجه برای مشکل فتیشیسم میباشد. یک درمانگر جنسی عالی ممکن میباشد از معالجه شناختی رفتاری (CBT) برای شناسایی و تغییر‌و تحول رفتارهای مرتبط با فوت فتیش به کارگیری نماید. اثبات گردیده است که CBT برای معالجه مشکل فتیشیسم در مخلوط با دارو اثرگذار میباشد.
سکس تراپی برای فوت فتیش
مراجعه به یک درمانگر جنسی ماهر و آغاز سکس تراپی، یک روش آگاهانه و سوای قضاوت برای معالجه فتیش پا میباشد. یک سکس تراپیست یک تاریخچه جنسی و کم عقل اجتماعی کامل میگیرد تا عواملی را که موجب فوت فتیش و ابراز آن از روش امیال، خیال و خاطر پردازی ها و رفتارها می‌شود، تحلیل نماید.

درمانگر استارت و قضیه علائم تجارب گردیده را پژوهش می نماید، به ویژه هرگونه تغییر و تحول در وضعیت ها یا این که نشان هایی که منجر تشدید اذهان یا این که تمایلات فتیشیستی گردیده است. آن ها احتمالاً راجع به تکنیک‌های ذهن‌دور اندیشی و رفتاری که یک شخص یا این که یک زوج می توانند آنان‌را کشف نمایند، تکنیک هایی ارائه خواهند بخشید. حالت سرازیر‌ی به طور همزمان، مانند اختلالات خلقی یا این که بیش فعالی جنسی نیز آیتم محاسبه و معالجه قرار خواهند گرفت.

درمانگران جنسی با فراگیری CBT از تکنیک های تجدید بنا شناختی برای شناسایی و تغییر تحول ذهن ها و رفتارها به کارگیری می نمایند. آن‌ها ممکن میباشد از روش ساخت‌و‌ساز بیزاری یا این که تصاویر هدایت گردیده برای کاهش عشق و علاقه به شی ءها فتیشیستی به کارگیری نمایند. مطالعات نشانه داده‌اند که CBT هنگامی که همپا با دارو درمانی استعمال میگردد، یک معالجه مؤثر برای مشکل فتیشیسم میباشد.



دارو برای فوت فتیش
مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند فلوکستین میتوانند به اختلالات خلقی هم زمان مانند افسردگی یا این که اضطراب یاری نمایند و رغبت جنسی را کاهش دهند. بخش اعظمی از عده ای که از SSRI به کارگیری می نمایند عوارض جانبی جنسی را تجربیات می نمایند، که اکثر اوقات مشمول کاهش عشق به ارتباط جنسی میشود. کاهش تمایل جنسی قادر است به تکانشگری مربوط به ذهن ها و رفتارهای فتیشیستی یاری دهد، با این حالا، فارغ از معالجه به صورت بدون واسطه به گرایش فوت فتیش جواب نمی دهد.

مدروکسی پروژسترون استات و سیپروترون استات اعضای تیم ای از داروها می‌باشند که میتوانند برای کاهش موقت سطح تستوسترون به خواسته کاهش گرایش جنسی و قابلیت و امکان معالجه موثرتر گزینه استعمال قرار گیرند. این داروها به کاهش سطح تستوسترون در گردش یاری می نمایند و شخص را برای تکنیک های درمانی تجدید بنا شناختی مهیا می نمایند.

فتیش پا در رابطه ها
چنانچه فردی بخواهد فتیش پای خویش یا این که هر فتیش دیگری را وارد ارتباط خویش با سهم دار معاش خویش نماید، اساسی میباشد که آغاز با وی حرف نماید. گشوده بودن با سهیم جنسی در باب یک فتیش، و جواب دادن به هر سوالی که ممکن میباشد داشته باشد، میتواند پلی برای جستجو فتیش ها در یک دور و بر امن و توافقی باشد.

کار های معمولی و روزانه، مانند پدیکور یا این که ماساژ پا به سهم دار معاش، می‌تواند راهی برای وارد کردن فتیش به معاش جنسی آنان باشد. در شرایطی‌که هر دو نفر رضایت داشته باشند، میتوانند به ندرت پاها را در شغل های جنسی، مانند بوسیدن یا این که مکیدن انگشتان پا، یا این که لمس یا این که نفوذ به اندام تناسلی با پاها، وارد نمایند.

مهم‌ترین عاملی که می بایست در هنگام گنجاندن فتیش در ارتباط ها و عمل جنسی در لحاظ گرفت رضایت میباشد. یقین از اینکه هر طرف به فعالیتی رضایت میدهند، شانس اینکه شخص بتواند فتیش خویش را با توفیق وارد یک ارتباط نماید، ارتقاء میدهد.

چه طور در ارتباط فوت فتیش با سهیم خویش حرف کنیم؟
درصورتی که میخواهید در امر فوت فتیش با سهم دار تان سخن فرمایید، این نکات میتواند به شما یاری دهد مکالمه را هدایت فرمائید. یا این که درصورتی که طرف مقابلتان آن را با شما مطرح نموده است، این ایده‌ها می تواند به شما یاری دهد تا راجع‌به آن سخن نمائید.

گوش نمائید و پرسش بپرسید
هنگامی سهم دار معاش تان راجع‌به عشق و علاقه خویش به پاها می‌گوید، کلیه عکس العمل مثبتی آرم نمی دهند. این قادر است آشکار کردن فتیش را مشقت بار نماید. در شرایطی که سهم دار معاش شما با شما راستگو بود، این یک نماد مثبت میباشد. آنان ممکن میباشد به شما بگویند که فکر‌می کنند پاهای شما جالب میباشند یا این که حقیقتاً کفش خاصی را که می‌پوشید دوست دارا هستند. آن‌ها ممکن میباشد عشق و علاقه خویش را به پاها با سفارش ماساژ پاهای شما بعداز یک روز زمان بر آشکار نمایند. ممکن میباشد در طی ارتباط جنسی بخواهند پاهای شمارا ببوسند.

علایق هر شخص مختلف میباشد، بدین ترتیب بایستی از سهیم معاش خویش بشنوید که چه چیزی را بیشتر دوست دارااست. این سؤالات می‌توانند به گفت‌و‌گو امداد نمایند:

چه عمل هایی را بیشتر دوست داری؟
به هر طریقی می‌خواهی پاسخ بدم؟
آغاز می‌خواهی چه کاری ایفا دهی؟
آیا این پیش نوازی میباشد؟ آیا غرض سکس میباشد؟
چه احساساتی داری؟
شما فعلا پاسخی به همسرتان بدهکار نیستید. از آن‌ها بخواهید به شما مجال دهند تا درخصوص آنچه گفته اند تصور کنید. در‌حالتی که پاها برای شما یک آیتم ممنوعه میباشد، پی بردن آن هم برای شما و هم برای همسرتان اساسی میباشد.

فوبیای ترس از لغات طولانی

۱۰ بازديد

فوبیا یا این که واهمه از لغات زمان بر
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia به فوبیا یا این که واهمه از لغات وقت گیر اشاره دارااست. حس خجالت یا این که واهمه از تمسخر به جهت تلفظ غلط کلمه ها وقت گیر ممکن میباشد سبب ساز اندوه یا این که اضطراب خواهد شد. فوبیا رسما تحت عنوان یک تشخیص شناخته نشده میباشد، به این ترتیب پژوهش ها بیشتری  دکتر روانشناس مایحتاج میباشد.
 
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia یک کدام از زمان بر ترین لغت ها در تمدن لغت میباشد – و در یک پیچ‌و‌خم کنایه آمیز، اسم واهمه از کلمه ها وقتگیر میباشد. Sesquipedalophobia اصطلاح دیگری برای فوبیا میباشد.

انجمن روانپزشکی ایالات متحده رسما این فوبیا را به رسمیت نمی شناسد. درعوض، هیپوپوتومونستروس‌آلی هراسی یک فوبیای اجتماعی در لحاظ گرفته می‌گردد.

واپسین بازنویسی کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات دیوانه (DSM-5) تمجید بسیار خاصی را برای فوبیای اجتماعی ذکر می نماید. متخصصان پزشکی از DSM-5 برای یاری به تشخیص به کار گیری می نمایند.

Hippopotomonstroses-quippedaliophobia چیست؟
طبق DSM-5، معیارهای فوبیای اجتماعی عبارتند از:

خوف یا این که اضطراب درخصوص وضعیت های اجتماعی که ممکن میباشد شخص گزینه رسیدگی قرار گیرد، مانند ملاقات با اشخاص نو یا این که رای زنی
خوف یا این که اضطراب با حالت اجتماعی نامتناسب میباشد
خوف یا این که اضطراب استوار میباشد و از شرایط اجتماعی بیشتراز حد اجتناب میگردد
هراس، اضطراب یا این که اجتناب سبب ساز حزن بالینی می گردد

علائم چیست؟
علائم ممکن میباشد با دیدن یک واژه و کلمه وقتگیر مانند “ضد استقرارگرایی” ساخت و ساز خواهد شد. این قادر است منجر خواهد شد که شخص در گیر به هیپوپوتومونستروساختلافوبیا شم هراس و اضطراب نماید. آن‌ها همینطور ممکن میباشد از قرائت اجتناب نمایند تا ناچار نباشند با عبارات وقتگیر مواجه شوند که منجر وحشت آنان می گردد.

شواهد حکایتی علامت میدهد که واهمه از کلمه ها وقتگیر قادر است منجر شرم ساری یا این که حس مضحک شدن هنگام تلفظ یا این که قرائت عبارات زمان بر گردد.

علائم دیگر میتواند دربرگیرنده مورد ها ذیل باشد:

لرزیدن
تعریق
سرگیجه
غش کردن
دهن کم آب
سردرد
نقص‌ در تنفس
از تلاوت به جهت هراس پرهیز کنید
حس اندوه راجع‌به تحصیلات یا این که کاری که دربرگیرنده لغات وقت گیر میباشد
همینطور علائم همگانی خیس فوبیا وجود داراست که میتوانید مراقب آنان باشید، برای مثال:

مطلع باشید که فوبیای شما غیر منطقی میباشد، ولی شم ناتوانی در در دست گرفتن واهمه خویش دارید
به جهت فوبیای خویش توانمند به کارایی معمولی نیستید
شم تهوع
چه چیزی میتواند منجر تولید فوبیای این چنینی خواهد شد؟
داده ها متعددی راجع به علل این فوبیا نیست. ولی بعضی از علل و عامل ها خطر وجود دارااست که در فوبیاهای مختلف رایج میباشد.

این دربرگیرنده:

یک روی داد منفی مرتبط: از جمله، شخصی که در کودکی برای یادگیری لغت ها ایراد داشته میباشد، ممکن میباشد با دیدن یک واژه زمان بر در گیر وحشت گردد. دشواری آن‌ها در یادگیری کلمه ها میتواند یک فرصت ترسناک و زخم زا باشد.
ژنتیک: عده ای که سوابق خانوادگی فوبیاهای خاص، اضطراب، بقیه حالت سالم دیوانه دارا هستند، ممکن میباشد شانس بیشتری برای ابتلا به به عبارتی نوع فوبیا داشته باشند.
گوشه و کنار: این فوبیا همینطور ممکن میباشد بوسیله رفتارهای آموخته گردیده، مانند شنیدن تجارب منفی در ارتباط آن فوبی خاص یا این که تجارب جراحت زا مربوط به آن، ساخت گردد.
تلاش مغز: تغییرات در عمل مغز شما نیز ممکن میباشد شانس شما‌را برای تولید فوبیای خاص ارتقا دهد.

اثر استرس در مشاوره تحصیلی

۱۴ بازديد

اثر استرس در مشورت کردن تحصیلی
در‌حالتی که چه استرس بعضی وقت ها یک برهان انگیزشی برای ایفا کارهاست ، مطالعات اخیر نماد داده میباشد که استرس در یادگرفتن خوب دانشگاهی مضر دکتر روانشناس  میباشد .
 
اثرات استرس بر تنی چند از کارداران دربرگیرنده اشتباهات مالی ، افسردگی ، عدم خود باوری و عدم بضاعت برقراری رابطه و سبب ساز به ناهنجاری در خواب ، تغذیه و تایید مسئولیت میباشد .

تک تک این تغییرات منفی ، یاروهمدم با دست اندرکاران استرس زا ، در غایت سبب به دانشجویانی میگردد که در مکتب حضور ندارند . با این اکنون ، اشخاص با سیستم های پناه توانا خیس می‌توانند ایرادات را به خیر و خوبی حل نمایند و تلاش تحصیلی بهتری داشته باشند .

در اکثری از مفاد ، گنجاندن هدف ها مانند رئیس استرس در اپ درسی دانشجوها ، صرف لحاظ از کارداران استرس زا ، سبب ساز به کاهش استرس و جنبش مطلوب در مسیر توفیق تحصیلی میگردد .

کنجکاوی دانشجویی و علم آموزی
کنجکاوی دانشجویی و علم آموزی یکی دست اندرکاران مفید بر توفیق تحصیلی آنهاست . مطالعات در موضوع روانشناسی نشانه داده اند که کنجکاوی یکی‌از دست اندرکاران اصلی در توفیق بازرسی میباشد ، تا آنجا که از داده ها زیرکانه خیس منفعت می‌برند .

با دقت به جمعیت آماری یک سری هزار طلبه درین مطالعات ، کنجکاوی توسعه تحصیلی علم آموزان حتی از شغل مشقت بار ارزشمندتر میباشد که بر یادگیری مفاهیم تازه و تجربه تازه تاکید داراست .



هوش هیجانی و IQ و EQ
در حالی که IQ تحت عنوان یک ادله اصلی در در نظر گرفتن توسعه و گسترش تحصیلی علم آموزان به حساب آورده می شود ، زمینه اساسی دیگری در این مورد ، مانند EQ یا این که هوش هیجانی میباشد .

همان گونه که تا قبل از این بیان شد ، پژوهشگران سود گرفتند که توفیق تحصیلی بستگی به کارداران بیش تر از IQ و هوش ذاتی شخص داراست به نحوی که‌این کارداران جانبی نیز حتی‌در توفیق شخصی در ارتباط ها اجتماعی و ارتباط ها عاطفی با دیگرافراد موءثر میباشد .



خانواده طلبه و دانشجو
نقش خانواده در تکوین شیوه اشخاص در مکتب و توسعه تحصیلی غیرقابل انکار میباشد . این مطالعه در زمینه ی یک سری دانشجوی در شیکاگو و پکن نشانه بخشید که علم آموزانی که مسئولیت خانوادگی را دارا‌هستند ، عشق و علاقه مند به درس و توسعه تحصیلی می باشند .

بی شک مشاور تحصیلی فارغ از دقت به خانواده محصل و دانشجو توفیق چندانی راجع به مشورت علم آموزان خویش استخراج نخواهد کرد . خانواده و پدر و مادر نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا این که توفیق تحصیلی و شغلی آن ها دارا هستند .

خانواده سرعت فراگیر را در وصال به هدف ها تحصیلی تهیه می‌ نماید . خانواده‌ های فارغ از علت ، فارغ از اگاهی و غیرفعال موجب کاهش سرعت علم آموزان با آمادگی می‌ شوند .

هم اکنون در روند مشورت تحصیلی ، ضرورت جاری ساختن مشورت کردن با پدر و مادر مداقه خاصی پیدا می‌ نماید . مشاور تحصیلی خانواده را از خصوصیات و استعدادهای کمتر چشم گردیده‌ فرزندشان با خبر می‌ سازد و مهارت های مایحتاج برای توفیق اورا به آن‌ها می‌آموزد .

مشاور همینطور به حل مسائل و خطاها داخل خانوادگی که می‌تواند سبب ساز بروز افت تحصیلی فراگیر خواهد شد ، یاری بسزایی می نماید .
تاریخچه مشورت در کشور‌ایران
بیایید با هم به تاریخچه مشورت کردن در مرزوبوم عزیزمان کشور ایران بپردازیم و ببینیم که آیا ، مشورت کردن تحصیلی یک پدیده تازه ظهور میباشد یا این که از قدیم و الایام این تخصص و روانشناسی در کشور ایران وجود داشته میباشد ؟ پس هنوزم هم سخن های متعددی قرار میباشد با هم داشته باشم ، با ما همدم باشید .

اضطراب مزمن

۲۷ بازديد

۵- مراسم شبانگاهی برای پیش از خواب فرزندتان را معین فرمایید .
برای معالجه واهمه طفل از صرفا خوابیدن مطلقاً با طفل خویش به رختخواب بروید و اپلیکیشن‌ای برای پیش از خواب او تهیه و تنظیم نمائید . به صورت نمونه اورا ببوسید ، به وی شب بخیر بگوید و یا این که اذن دهید پیش از خواب کتاب بخواند و بعد از آن به خواب رود همینطور صبح‌ها ساعتی معلوم برای بیدار شدن وی در  دکتر روانشناس لحاظ بگیرید .

۶- پیش از خواب به کارگیری از وسایل الکترونیکی را محصور فرمائید .
۱ الی ۲ ساعت پیش از خواب ، نوپا خویش را از وسایل الکترونیکی همانند تلویزیون ، تلفن همراه ، تبلت و بازی با کنسول های بازی به دور فرمایید . به دلیل آن که این وسایل وقار طفل یا این که نوجوان شمارا برهم می ‌زند و حتی مشاهده بعضی از فیلم‌ ها یا این که بازی ‌های خشن سبب میشود که نوباوه شما در گیر استرس و اضطراب پیش از خواب خواهد شد .

در حالتی که که‌این ابزار تا لحظات پیش از خواب در دسترس فرزندان تان باشد نمی اقتدار انتظار داشته باشید که بی دردسر و به راحتی به هراس از تنهایی خوابیدن خویش غلبه نماید .

۷- پیش از خواب فرزندتان را از پاداش ها بدور فرمائید .
برخی از خوراکی های مشوق همانند خوراکی هایی که بر اساس شکلات و قهوه می باشند و همینطور آبمیوه های کافئین دار همانند گونه های قهوه و آب میوه های انرژی زا را باید دست کم یک ساعت پیش از خواب از نرم افزار غذایی فرزند خویش حذف نمائید به دلیل آن که مصرف این سیرتکامل پاداش‌ها خواب فرزند شمارا مختل می‌ نماید و اذن نمی‌ دهد که فرزند شما به راحتی به خواب برود .

شما می‌توانید یک جام شیر گرم را جایگزین چنین جایزه ‌ها فرمایید .

۸- چینش اتاق فرزند خویش را تغییر و تحول دهید .
یکی اثرگذار ترین نحوه های معالجه واهمه بچه از فقط خوابیدن آن میباشد که به فرزند خویش اذن دهید تا تغییراتی در اتاق خواب خویش ساخت و ساز نماید . به صورت نمونه روتختی تازه ، لامپ خواب تازه ، عکس ها و پوسترهای تازه که با ذوق وسلیقه فرزند شما باشد و خودش آنها‌را تعیین نموده باشد ، تهیه و تنظیم نمائید . با ساخت‌و‌ساز این سیرتکامل تغییرات دور و بر خواب فرزند خویش را به محیطی جالب و درگیر کننده تبدیل نمائید و فرزند شما پیش از خواب قادر است از دور و اطراف خواب خویش انرژی های مثبت اخذ نماید و از استرس ها و تنش ها دور گردد .

۹- درب اتاق خواب فرزند خویش را ببندید .
شاید فکر کنید در‌صورتی‌که که درب اتاق نوباوه خویش را گشوده بگذارید ، شم امنیت بیشتری می‌ نماید و سبب ساز می ‌خواهد شد که کمتر استرس بگیرد . البته این دستور تماماً نادرست میباشد ، به دلیل آن که وقتی که درب اتاق طفل شما گشوده باشد ، با کوچکترین صدا ، سایه و تکان شما در منزل ممکن میباشد فرزند شما از خواب بیدار خواهد شد و مجموع ارتفاع شب را بیدار بماند .

۱۰- محل خواب فرزند خویش را بدون نور نگذارید .
خوب میباشد یک لامپ خواب برای اتاق فرزند خویش محیا فرمائید . به این دلیل که فرزند شما قادر است دور و اطراف خویش را ببیند از چیزی نترسد . با داشتن لامپ خواب نصیب هایی از اتاق که برای او در ظلمت ترسناک و ناشناخته میباشد ، قابل رویت میباشد . در فیض دیگر فرزند شما از محل خوابش نمی ترسد و می‌ تواند با محل خوابش رابطه برقرار نماید و به آن عشق مند گردد .

۱۱- وقار خواب فرزند را وقتی که کنار شماست از میان ببرید .
هنگامی که فرزند شما از صرفا خوابیدن ترس دارااست و خوابیدن نزد شما‌را آکنده از ادب و آسایش میداند ، شما باید آسایش نوباوه خویش را مختل نمایید . به صورت نمونه مکان خواب وی تنگ فرمایید و اگر که با اعتراض او مواجه شدید به وی بگویید قادر است در اتاق خودش بخوابد یا این که در هنگام صبح با صداهای انتقال وسایل و … او‌را بیدار نمائید و اگر که بدین موقعیت اعتراض کرد به وی بگویید که در چنانچه در اتاقش بخوابد دیگر چنین صداها مزاحم خواب وی نمی‌شود .

۱۲- در تصمیم خویش قاطع باشید .
در شرایطی که که تصمیم گرفته اید که محل خواب فرزند خویش را مستقل نمائید و به وی یاری فرمائید تا با واهمه از فقط خوابیدن تقابل نماید ، بر تصمیم خویش قاطع باشید و اذن ندهید که احساسات و تعلق بر شما غلبه نماید . به صورت نمونه اذن ندهید که در نصف شب نوپا نزد شما بیاید و از شما بخواهد که پیش شما بخوابد در شکل بروز این حادثه او‌را به رختخوابش ملازمت و همراهی فرمائید .
خوف از صرفا خوابیدن در بزرگسالی
در شرایطی که خوف نوپا از صرفا خوابیدن به صحت در اختیار گرفتن و معالجه نشود، ممکن میباشد این نقص‌ در بعدی و بزرگسالی، همچنان با شخص همدم بوده و نیز سبب ساز بروز اشتباهات و اختلالات دیگری شود. بعضی از اثرات بی واسطه و غیرمستقیم این ایراد در بزرگسالی، عبارتند از:

اضطراب مزمن: هراس ناشی از صرفا خوابیدن در کودک ها، ممکن میباشد به نقص‌ اضطراب مزمن در بزرگسالی تبدیل گردد. اشخاص ممکن میباشد در مواجهه با حالت‌هایی که بایستی در آن فقط باشند، اضطراب و نگرانی شدیدی را تجارب کنند.
محدودیت‌های اجتماعی: واهمه از صرفا خوابیدن نوباوه، می تواند به محدودیت‌های اجتماعی در بزرگسالی سبب ساز گردد. این دربرگیرنده عدم توان در کمپانی در حادثه ها، عدم توانگری در اقامت در جای ‌های نو، ساخت و ساز محدودیت در رابطه ها اجتماعی و اضطراب اجتماعی میباشد.
اشتباهات خواب: هراس نوپا از فقط خوابیدن قادر است منجر ساخت و ساز ایرادات خواب، مانند بیدار شدن‌های مکرر در شب، کابوس‌ها و خواب غیرآرام گردد.
اشتباهات روانشناختی: این خوف ممکن میباشد سبب ساخت اشتباهات روانشناختی، مانند ارتقاء اضطراب، افسردگی و استرس خواهد شد.
اثرات بر بضاعت آموزشی و شغلی: هراس از فقط خوابیدن میتواند بضاعت و توان یادگیری و تمرکز در فضا‌های آموزشی و شغلی را پایین تأثیر قرار داده و سبب ساخت محدودیت‌هایی در مسیر تحصیلی و شغلی شخص گردد.

مشکلات کودکانطلاق در مدرسه و جامعه

۱۲ بازديد

خطاها خل وچل خردسالان جدایی
اکثری از خردسالان پس از جدایی پدر و مادر رفتارهای تحت را از دکتر روانشناس  خویش علامت میدهند:

پرخاشگری
کودکانی که در گفت و گو های فیزیکی و لفظی پدر و مادر خویش حضور داشتند پس از جدایی رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه از خویش بروز میدهند.

اختلالات کم عقل
در جریان طلاق پدر و مادر اکثری از خردسال ها مبتلا اختلالات روحی و کم عقل زیادی برای مثال افسردگی،اضطراب،خوف از تنهایی،بی قراری و احساس عدم امنیت را تجزیه می نمایند. گاهی جمع‌ای از آن ها به سمت مصرف مواد مخدر و قتل نفس می رود.

شم گناه
جمعی از خردسالان خویش را تقصیرکار جدایی پدر و مادر میدانند و فکر‌می کنند که آن ها دلیلی برای طلاق بوده اند. بابا مادر‌ها بایستی پیش از جدایی دلایل خویش را برای طلاق به کودک ها،متناسب با فهم و شعور نوپا توضیح دهند تا از شم گناه نوباوه خودداری نمایند.

منزوی شدن
اکثر اوقات خردسال ها به‌دنبال اتفاقات طلاق و جدایی افسرده گردیده و منزوی می شوند.گاهی احساس می‌نماید که والدینشان آنان‌را شکاف کردند،به همین استدلال از بودن در اجتماع و متکی بودن به سایرافراد پرهیز می‌نمایند.

خلاء عاطفی
خردسالان پس از جدایی پدر و مادر معمولاً در گیر نبود عاطفی می‌شوند. یک طفل برای اینکه از حیث عاطفی حفاظت باشد به محبت و علاقه مامان و بابا باهم نیاز دارااست و صرفا معاش با یکی آنان نمی تواند نیاز عاطفی نوپا را حمایت نماید.

دوگانگی اندوه و خوشحالی
پس از جدایی پدر و مادر،بچه نمی‌داند از طلاق مامان بابا غمگین باشد یا این که از آحاد شدن بحث و تنش های پیش از طلاق ذوق زده باشد و مبتلا سردرگمی و دوگانگی میشود.

خطاها خردسال ها جدایی در مکتب و جامعه
خردسالان جدایی خیر صرفا در خانواده مبتلا اختلال میشوند بلکه در جامعه و مکتب هم مشقت و مشکلاتی را تجارب می نمایند.اینکه نوباوه در کنار هم سن و سال های خویش وقتی را در زمان روز بگذراند و معاش والدین و وضعیت هم کلاسی ها و دوستانش را با خویش مقایسه نماید سبب شم کمبود و افسردگی در بچه می‌گردد. همینطور وجود اشتباهات بعداز طلاق پدر و مادر سبب ساز افت تحصیلی نوپا گردیده.مقایسه شدن طفل با دیگر افراد از نگاه تحصیلی قادر است زخم‌هایی را به وی وارد نمایند ،براین اساس کردار معلمان و پدر و مادر در ارتباط با این مسائل بایستی آگاهانه و و مبنی بر حالت نوپا باشد.

زخم های جدایی
جدایی جراحت های فراوانی بر زنان مردان و خردسالان داراست. جدایی زوجین به دلایل متعدد رخداد می‌ افتد دلایلی که خودشان به خانواده جراحت می‌رسانند،با این وجود عوارض و جراحت‌های دیگری هم پس از جدایی وجود دارا‌هستند. با جاری ساختن مشورت جدایی میتوانند عوارض بلاها را به دست کم رساند.مدیر و تحقیق به فرزندان بعداز جدایی از مفاد مهمی میباشد که پدر و مادر می بایست نگاه آن دراین باره تصمیم بگیرند.این زخم‌های جدایی میباشد که خطاها اجتماعی و کم عقل را برای خردسالان ساخت و ساز میکند.

با خردسال ها جدایی چه طور خوی کنیم؟
نوباوه شما بیش تر از هرچیز به مهر و محبت شما نیاز دارااست.جدایی شما نباید این احساس را به وی القا نماید که برایتان بی بها میباشد.نوباوه شما این فی مابین جراحت و رنج‌ها را تحمل نموده است و بایستی کوشش فرمایید همواره و علاقه ورزید.در صورتی‌که پس از جدایی در کنار کودکتان معاش نمیکنید استدلال نمی شود که دیگر به علاقه و محبت شما احتیاجی ندارد،بلکه بیشتر از گذشته به آن نیاز داراست.

زیر میزی دادن ممنوع
بیشتر مامان و پدارن و بعداز جدایی همت می‌نمایند با خریدهای زیاد و ارزش دادن بیشتراز حد به نوباوه کمبود محبت و وجود خویش را برایش جبران نمایند.این فعالیت غلط میباشد و پدر و مادر بایستی با اخلاق و رفتار های اصولی و بر طبق حالت نوپا خویش ایرادات و کمبودهای ناشی از جدایی را بهبود دهند.

رابطه با همسر کهن
فرزند شما در برخی از موقعیت نیاز به وجود هم‌زمان والدین خویش داراست،ممکن میباشد این حالت منجر رابطه شما با همسر سابقتان گردد. هرچند ممکن میباشد خوشایند شما نباشد ولی برای خوشحالی و سالم روحی فرزندتان می بایست این موقعیت را بپذیرید.شاید تصور کنید پس خودم چی؟ شما می‌توانید با رعایت چند مفاد موقعیت را برای خویش و فرزندتان طوری تغییر و تحول دهید تا جراحت کمتری مشاهده کنید.

سوالهای بی مبنا از بچه
بخش اعظمی از زنان و مردان بعداز جدایی به انگیزه کنجکاوی سوال ها بی‌شالوده و محور متعددی از طفل خویش درباره همسر کهن می‌پرسند.این منجر می گردد که نوپا نسبت به شما بی اتکا گردد. شما می بایست تلاش فرمائید هنگامی که با نوباوه خویش می باشید تنها به وی بپردازید.

بدگویی از همسر کهن
هیچ گاه کارایی نکنید از همسر دیرین خویش پیش فرزندتان بد گویی فرمایید.بعضا از مامان بابا ها زمانی که با نوپا خویش صرفا میباشند سعی بر تخریب و بد گوی درباره همسر کهن خویش دارا هستند.این منجر می گردد که ذهن نوباوه نسبت به بابا یا این که مامان خویش حاد خواهد شد و مبتلا دوگانگی گردد.

تست افسردگی نوجوان ها

۶ بازديد

آزمایش افسردگی نوجوان ها
نوجوانی یک کدام از حساس‌ترین برهه‌های معاش هر شخص میباشد و بروز ایرادات و اختلالات روحی و دیوانه گوناگون، نظیر افسردگی، در‌این زمانه تماماً شایع میباشد. به همین برهان میباشد که آزمایش افسردگی نوجوان ها، سوال‌های مخصوص به خویش را داشته و به نظر محتوایی، تماماً با آزمایش‌های افسردگی بزرگسالان، گوناگون میباشد. این تفاوت‌ها به جهت خصوصیت‌های روانشناختی و تجارب متفاوتی میباشد که نوجوان ها و بزرگسالان از آن برخوردارند. پیرو، به برخی از مهمترین این تفاوت‌ها اشاره دکتر روانشناس  خوا هیم کرد:

نوع سوالهای: آزمایش افسردگی نوجوان ها معمولاً مشمول سوالاتی میباشد که بر طبق تجربه و خطاها متداول نوجوان ها پیاده سازی گردیده‌اند. سوالهای ممکن میباشد بیشتر به مسائل مربوط به ارتباط ها از صمیم قلب، اشتباهات تحصیلی و اجتماعی و مسائلی از این دست بپردازند. در حالی که آزمایش‌های افسردگی بزرگسالان، بیشتر بر روی موضوعاتی مانند فعالیت، رابطه ها عاطفی، شم تنهایی و ناامیدی تمرکز دارا هستند.

گویش و سطح درک: آزمایش افسردگی نوجوان ها بایستی با زبانی بی آلایش و قابل درک برای آنها پیاده سازی گردد. از کلمه ها و اصطلاحات تخصصی و هنگفت جلوگیری می گردد تا نوجوان ها بتوانند به نیکی سوال ها را ادراک نمایند و به آنها جواب دهند. در حالیکه در آزمایش بزرگسالان، به کارگیری از گویش تخصصی و لغت ها روانشناختی، پذیرفته‌گردیده‌است.

محتوا و مسائل مرتبط: آزمایش افسردگی نوجوان ها بیشتر بر مسائلی مانند اشتباهات هویتی، فشارهای اجتماعی، عدم مقبولیت اجتماعی، نگرانی‌های مرتبط با ظواهر و وزن، اضطراب تحصیلی و مسائل خانوادگی تمرکز داراست. در مقابل، آزمایش افسردگی بزرگسالان معمولاً به مسائل مربوط به تنهایی، افت علت، کاهش لذت، فشار کاری، اذهان منفی و قتل نفس اعتنا می‌نماید.



آزمایش ترازو افسردگی
جواب دهی به هر یک از آزمایش هایی که به مریض داده می‌شود امتیاز اختصاصی به خودش را داراست یعنی شخص با جواب به هرسوال امتیازی را بدست می اورد. در واقع آزمایش واحد سنجش افسردگی به جواب ها مریض متعلق میباشد . و روانشناس بر پایه ی امتیاز به دست اورده ی مریض واحد سنجش افسردگی را تشخیص می دهد.

گاهی روانشناس با دیدن جواب های شخص متوجه می شود که وی هیچ خلل بدون شوخی و قابل توجهی نداشته و شخص با یک‌سری روزی بی حوصلگی و تغییرات روحی گمان کرده که افسرده یا این که مریض میباشد.

در‌این حالت شخص با یک سری ساعت حرف با رواشناس ایرادات خویش را شناسایی میکند و نیازی به جلسات متعددی پیدا نمیکند البته گاهی فرد مراجعه کننده با پاسخ دهی به آزمایش ها روانشناس را از شدت زیاد بیماری خویش باخبر میکند در‌این‌حالت‌ روانشناس با استحضار از حال و روز مریض استارت به معالجه های ویژه ی علمی و نحوه های درمانی متعددمیکند و شخص مریض در مسیر معالجه قرار می گیرد .

علائم مهم برای تشخیص افسردگی:
۱-شیون و فغان کردن :
در‌این حالت شخص دایم شم اندوه و حزن میکند و خویش را در محیطی صرفا و بدون‌نور قرار می‌دهد و با فکرهای ناامید کننده آغاز به فغان و فغان میکند به گونه ای که اینکار جزئی از عادت های شخص می شود

۲-کمبود اعتماد به‌نفس:
در این‌حالت فرد از ظواهر و شخصیت خویش شرمساری می کشد و شم ناکافی بودن و عدم رضایت نسبت به خودش را داراست از حضور در اجتماعات و گوشه و کنار های به هم ریخته خویش داری میکند و معمولا از عکس العمل با اشخاص دیگر شرم ساری می کشد و می بایست هرچه سریعتر به تامل تقویت عزت نفس باشد

۳-خستگی:
شخص دایم شم خواب الودگی و ناتوانی و ضعف داراست توانی برای استارت روز و سعی در حین ان را ندارد و اکثر وقت ها بی صبر و بی رمق به شغل های تکراری می‌پردازد.

۴-بی انگیزگی:
شخص هیچ علت و روحیه ای برای اینده و ارزو های خویش ندارد و در اصل این اشخاص ارزویی هم ندارند و صرفا به درنگ گذران روز های خویش میباشند.

بهبود خلل افسردگی بالینی

۱۲ بازديد

بهبود خلل افسردگی خراب بالینی
علی رغم آنکه معالجه اصولی و قطعی افسردگی، چنانچه که تشخیص داده گردد، نیاز به امداد روانشناسان و متخصصان سالم جاری داراست و سوای مواقعی که در ابتدا گفته شد، نسبتاً قابلیت پذیر وجود ندارد، با این اکنون مواقعی وجود داراست که قادر است به اشخاصی که خویش را مشکوک و یا این که در معرض خطر ابتلا به افسردگی می‌دانند و یا این که مبتلایانی که زیر معالجه میباشند، یاری دهد تا در راستای بهبود و در اختیار گرفتن علائم و کاهش خطر افسردگی دکتر روانشناس  بالینی قدم بردارند:

مصرف داروها برای بهبود افسردگی:
در عده ای که ذیل معالجه افسردگی بالینی قرار دارا هستند و بر طبق تجویز پزشک معالج در اکنون مصرف داروهای صد افسردگی می باشند، بسیار اساسی میباشد که داروهای تجویزی را به طور کامل طبق امر مصرف نمایند. در‌حالتی که که مصرف آنها را زودتر از موعد انقطاع نمایند، ممکن میباشد علائم افسردگی دوباره در آن‌ها ظواهر خواهد شد. مورد ها زیادی در مورد داروهای ضد افسردگی وجود داراست، مانند عوارض جانبی، تداخل های دارویی، واحد سنجش دز، انقطاع دارو و… که کلیه این موردها مستلزم مشورت کردن با دکتر معالج میباشد و سوای تشخیص او نباید داروها انقطاع گردیده، تغییر و تحول نماید یا این که بیشتر گردد.

داشتن رژیم غذایی و ورزش:
ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی تندرست، می‌تواند اثر قابل توجهی در سرعت بهبودی علائم افسردگی داشته باشد. یک رژیم غذایی سلامت قادر است به به عبارتی اندازه که در سالم فیزیکی شخص مفید میباشد، به بهبود خوی شخص نیز یاری دهد. برخی از پژوهش ها نشانه داده اند که ورزش کردن، حتی قادر است به اندازه داروهای ضد افسردگی در کاهش علائم خلل مفید باشد. کار بدنی میتواند استرس و فشار عصبی را کم کند، ترشح اندورفین را ارتقا دهد و همینطور یک گم راه کننده بهتر از اذهان منفی میباشد. در سود تاثیر مثبت فراوانی بر بهبوبد علائم افسردگی خواهد داشت.

کاهش استرس:
تمرینات بر طبق ذهن تدبیر، یوگا و بقیه موردها شبیه، قادر است اثر به سزایی در کاهش سطح استرس و اضطراب و ساخت‌و‌ساز متانت در شخص داشته باشد. این تمرینات، با یاری به در دست گرفتن اذهان منفی و آهسته کردن ماهیچه‌ها، قادر است تکمیل کننده مطلوبی برای فرایند معالجه افسردگی بالینی باشد.

کلام کردن در زمینه‌ی خطاها (گفت‌و‌گو):
مذاکره درباره اشتباهات با دیگری یا این که با یک دسته از صمیم قلب، میتواند نقش پشتوانه و امداد دهنده برای شخص داشته باشد و با کاهش شم تنهایی، به بهوبد افسردگی یاری دهد. پژوهش ها نیز موید این فرمان می باشند که کلام کردن درباره افسردگی و احساسات ناشی از آن، می‌تواند در بهبود علائم و کاهش آنان اثر گذار باشد. عده ای که تمایلی به درستی کردن راجع به سالم جاری خویش و دربین گذاشتن اندوه های خویش با دیگرافراد ندارند و حس راحتی نمیکنند، می‌توانند از طریق های دیگری مانند تایپ کردن و یا این که بروز احساست و ایده ها خویش در پوسته شعر، نگارگری و… به کارگیری نمایند.

سوراخ مشروبات و مواد مخدر:
اکثری از مبتلایان به افسردگی، ممکن میباشد برای کنار داخل شدن با حالت خویش، به سمت مصرف سیگار، مشروبات الکلی و مواد مخدر روی بیاورند. این عمل ممکن میباشد در کوتاه مقطع آن‌ها از شر احساسات ناشی از خلل خلاص نماید البته، این تاثیر به طور کامل موقتا میباشد و در دراز بازه زمانی می‌تواند سبب به تشدید علائم خواهد شد. از این رو یکی‌از اولیه گاه های لازم در فرایند معالجه افسردگی بالینی، شکاف سیگار، الکل و یا این که مواد مخدر میباشد. خوب میباشد مبتلان این عمل را با مشورت کردن درمانگر خویش و زیر لحاظ مرکز ها تخصصی سوراخ اعتیاد اعمال دهند، چون اعمال غیر اصولی آن قادر است به تشدید تعلق و همینطور علائم افسردگی بی انجامد.

مرخصی و استراحت به خویش:
در بعضی موردها، ممکن میباشد افسردگی شما ناشی از فعالیت بیشتراز حد باشد. همینطور ممکن میباشد علائم افسردگی بر توان شخص در اعمال شغل شغلی تاثیر بگذارد. درین وضعیت استراحت و مرخصی شایسته ترین تصمیم میباشد. ولی بایستی دقت داشت که مرخصی زمان بر بازه و تنهایی بیش تر از حد، میتواند به تشدید علائم یاری دهد. این در حالی میباشد که مبتنی بر بازرسی های انجام یافته، رجوع و برگشت به شغل می‌تواند در بهبود افسردگی نقش داشته باشد. بدین ترتیب انتخاب معیار استراحت لازم، عالی میباشد با مشاوره درمانگر صورت بپذیرد. در اینجا اصلی آن میباشد که شخص از استرس بیش تر از حد اجتناب نماید و وضعیت انعطاف پذیرتری برای اجرا شغل های شغلی در لحاظ بگیرد.

افسردگی بالینی و قتل نفس
متاسفانه این یک واقعیت انکار ناپذیر میباشد که در اکثر اوقات مورد ها قتل نفس با اختلالات خل وچل مرتبط میباشد و اصلی خیس آن که بیشتر آن‌ها ناشی از افسردگی شدید یا این که بالینی میباشد! اکثری از مبتلایان به افسردگی بالینی، در شکل معالجه نشدن و کاهش علائم، ممکن میباشد به سمت ذهن ها قتل نفس و یا این که حتی مبادرت به آن کشیده شوند. علائم و نماد های هشدار دهنده ای وجود داراست که می‌تواند علامت دهنده این دستور باشد که شخص در گیر به افسردگی، به درنگ قتل نفس و یا این که در شروع مبادرت میباشد:

اجرا کارهایی مانند بخشیدن اموال، وصیت کردن، خداحافظی با دوستان و…

سخن کردن در باب مرگ یا این که قتل نفس؛ بایستی اعتنا داشت که حرف میتواند به صورت بی واسطه یا این که غیر بدون واسطه باشد. به عنوان مثال ممکن میباشد شخص در گیر به طور بدون واسطه بگوید “کاش مرده بودم”. با این هم اکنون اکثر اوقات مبتلایان به افسردگی، به صورت غیرمستقیم راجع‌به این مسئله سخن می نمایند. از جمله ممکن میباشد بگویند “به نظرم اموات می بایست ذوق زده خیس از ما باشند” یا این که “عالی وجود ندارد که بخوابیم و دیگه بیدار نشیم؟”

زخم زدن به خویش، مانند برش دادن یا این که سوزاندن تن با اجسام

بهبودی ناگهانی اخلاق و رفتار و خو؛ این دستور قادر است بدین مفهوم باشد که شخص قصد به قتل نفس گرفته میباشد

در صورتیکه که علائم هشدار دهنده بالا را در یکی‌از دوستان یا این که نزدیکان خویش مشاهده می‌کنید، می بایست بلافاصله در راستای یاری به وی اقدامات مایحتاج را اعمال دهید. برای مثال میتوانید:

به آن‌ها التفات بدهید و کاری فرمائید بدانند که فقط نیستند

در راستای حل مشکلاتشان آنان را هواخواهی فرمائید

در شکل وجود خطری فوری، با آن فرد بمانید یا این که از فرد دیگری بخواهید که کنارش باشد، ابزارهای مو جود برای مبادرت به قتل نفس مانند داروها، اجسام نوک تیز و مواد شیمیایی سمی خانگی مانند سفیدکننده را از دسترس وی بیرون فرمائید.

به چه افرادی بایسکشوال گفته میشود؟

۸ بازديد

به چه عده ای بایسکشوال گفته میشود؟
در سال 1824 که‌این واژه و کلمه وارد فرهنگ وتمدن لغت شد بدین مفهوم به شغل میرفت که یک شخص دارنده دو اندام جنسی زن و مرد باشد. ولی با سپری شد مجال معنی و معنا این واژه و کلمه بسیار تغیر یافت. به معنای حقیقی بایسکشوال یک نوع میل جنسی میباشد که در آن شخص به بیشتراز یک کالا رغبت دکتر روانشناس  دارااست.

ولی اعتنا داشته باشید که بایسکشوال صرفا به تمایلات جنسی محصور نمیشود. طبق پژوهش ها صورت گرفته اشخاص ضمن رغبت جنسی از دید عاطفی هم به هر دو متاع مذکر و مؤنث میل دارا‌هستند.

فکر غلطی که میان اشخاص ترویج یافته میباشد این میباشد که گمان می‌نمایند که بایسکشوال به عبارتی هم‌فرآورده‌گرایی میباشد. در شرایطی‌که که به هیچ وجه به‌این شکل وجود ندارد. بلکه در دوجنسگرایی، شخص هم به محصول خویش و هم به فرآورده مخالف گرایش داراست. به صورت نمونه یک مرد ضمن هم متاع خویش به متاع مخالف خویش هم عشق داراست.

دومی باوری که دربین عموم ترویج یافته میباشد و هیچ ریشه صدق ندارد در باب برابری بایسکشوال و دوجنسه بودن میباشد. در حیث داشته باشید که‌این دو مضمون‌ تماماً از یکدیگر جدا از هم میباشند و نمی‌اقتدار دوجنسه بودن را متساوی بایسکشوال دانست.

علائم بایسکشوال (دوجنسگرایی) بودن چیست؟
تحقیقاتی که تابه‌درحال حاضر انجام یافته میباشد علائم بایسکشوال بودن را به صورت ظریف معین نکرده میباشد. به بیانی دیگر نمی‌قدرت با راهکار‌هایی آسوده بایسکشوال بودن یک شخص را معلوم کرد.

روی هم رفته فقط روشی که اکنون وجود دارااست میل هم زمان به دو کالا میباشد. کسانی که بایسکشوال می باشند نسبت به دیدن عکس‌های هم فرآورده و محصول مخالف خویش به یک اندازه گرایش دارا هستند.

عده ای که اخیرا با معنا بایسکشوال آشنا می گردند و قسمتی از مطالب مربوط به آن را میخوانند این حس را به دست می آورند که شاید خویش هم جز اشخاص بایسکشوال باشند. همان دیگر چنانچه می خواهید بفهمید که بایسکشوال می‌باشید پیرو تعدادی راه‌حل به شما ارائه می دهیم.
یکی‌از آزمایش‌هایی که می‌قدرت در موضوع بایسکشوال بودن از خویش گرفت در باب ترازو احساسات به هم مال خویش میباشد. در گام نخستین بسنجید که آیا احساستان نسبت به هم متاع خویش به اندازه متاع مخالف میباشد. بعضی اشخاص بعداز سنجیدن احساسات خویش متوجه میگردند که به عبارتی تمایلی را که به مال مخالف دارا‌هستند به دوست و رفیق هم محصول خویش هم دارا هستند. در شرایطی که دارنده اینگونه قوانینی باشید به احتمال زیاد یک کدام از نشان‌های بایسکشوال بودن را دارید.

نسبت به شخصیت‌های زن و مرد به یک اندازه میل دارید

برای اینکه متوجه گرایش خویش به هر دو محصول گردید می توانید در موقعیت متعدد خویش را آزمون فرمایید. به صورت نمونه وقتی که فیلم می‌بیند احساسات خویش را نسبت به هر دو محصول در فیلم بسنجید. در شرایطی‌که احساساتتان نسبت به قهرمان زن و مرد در فیلم به یک اندازه باشد و هم اینگونه احساسات جنسی و عاطفی یکسانی داشته باشید احتمال داشتن این خصوصیت در شما وجود داراست.

یکسری در صد از اشخاص دو جنسگرا می‌باشند؟
موردی که درباره ی اشخاص دوجنسگرا وجود داراست آن میباشد که تمامی آن ها از رغبت فرآورده خویش اگاهی ندارند. از طرفی در اکثری از کشورها اعلام میل‌هایی مانند دو محصول گرایی و هم‌مال‌گرایی آزاد وجود ندارد. از این رو به طور جامع و ظریف هیچ سیرتکامل سرشماری ایفا نمیشود.

ولی در مرز و بوم آمریکا امریکا که اعلام میل آزاد میباشد طبق سرشاری انجام یافته تعداد این اشخاص به 4.5 میلیون نفر می رسد.

اما طبق پژوهش ها انجام یافته بخش اعظمی از اشخاص به جهت عدم دانایی از میل خویش به خیر بهره مند نیستند. از این رو پیش گویی می شود که تعداد اشخاص بایسکشوال با ارتقا دانایی و مطالعات بیشتر، ارتقا یابد.

آزمایش تشخیص بایسکشوال
آزمایش‌های روانشناسی متعددی دراین مورد انجام شده و حتی هنوز پژوهش ها و تحقیق‌های بر پایه ی تشخیص بایسکشوال بودن ادامه داراست. روی هم رفته دو آزمایش سرازیر‌شناسی وجود داراست که نسبت به آزمایش‌های دیگر از مداقه بیشتری شامل است. یکی این دو آزمایش بوسیله مایکل استورمز پیاده سازی گردیده‌است. این آزمایش به طور 15 سؤال پیاده سازی گردیده که در کلیه آن‌ها یک اعتنا و جزئیات خاصی وجود داراست. به حافظه داشته باشید که برای اعمال این آزمایش و تشخیص تمایل جنسی خویش میتوانید به تارنما idrlabs بروید و آزمایش مرتبط را اعمال دهید.

ولی به جز آزمایش مایکل استورمز آزمایش The Ultimate *******uality Test (For Both Genders) وجود داراست که می قدرت با امداد آن میل جنسی را مشخص و معلوم کرد. سؤالات پیاده سازی گردیده در‌این آزمایش گرچه ریلکس و معمولی به حیث میرسد ولی به طور کاملً مفهومی و عمیق می‌باشند.

آیا رغبت بایسکشوال دارنده درفش خاصی میباشد؟
اشخاص بایسکشوال دارنده یک درفش خاص می‌باشند که‌این درفش از سه رنگ صورتی و ابی و ارغوانی تشکیل‌شده میباشد. این درفش بوسیله فردی به اسم مایکل پیچ در ماه می سال 1998 پیاده سازی شد. غرض از پیاده سازی این درفش متحد کردن اشخاص بایسکشوال با یکدیگر میباشد و هم اینگونه مقصود دوم آن بود که همه عموم به رسمیت اشخاص بایسکشوال را بشناسند و برای آن ها بها قائل باشند.

چه افرادی به سکس تراپ نیاز دارند؟

۱۰ بازديد

چه عده ای به درمانگر جنسی نیاز دارا‌هستند؟
شاید این سوال در ذهن خوانند‌گان این نوشته‌ی‌علمی وجود داشته باشند که چه افرادی می بایست به سکس تراپیست مراجعه نمایند؟ جواب این پرسش ممکن میباشد طیف بزرگ ای از عموم را در بر بگیرد. اکثر اوقات تصور می نمایند که صرفا کسانی که در باب ارتباط جنسی گشوده هستد، به سراغ سکس تراپی می‌روند. این در حالی میباشد که در واقع میلیون ها نفر در سراسر عالم با ایرادات جنسی روبرو می باشند. اکثریت اشخاص دستکم یک خلل تلاش جنسی را در حین معاش خویش تجارب کرده یا این  دکتر روانشناس که خواهند کرد.

واقعیت این میباشد که سکس تراپی، برای هر کسی میباشد که یک نقص‌ جنسی منجر حزن وی گردیده است یا این که هر هر که از معاش جنسی خویش چیز بیشتری میخواهد، قادر است ما یحتاج باشد. برای استارت هم مایحتاج وجود ندارد قطعا در نقطه جوش باشید. آسوده خیس آن میباشد که آن را در حق تقدم ‌های خویش قرار دهید، خیر اینکه معطل بمانید تا احوال حقیقتا خراب گردد. با این درحال حاضر، فهمیدن فرصت مراجعه به یک درمانگر جنسی ممکن میباشد مشقت بار باشد. در حالتی‌که در‌این تفکر میباشید که آیا می بایست بروید یا این که خیر، خوب میباشد به کلمه ها پایین نگاهی بیندازید:

اینجانب از معاش جنسی خویش راضی نیستم
ارتباط جنسی منجر تنش، اضطراب یا این که خلل در رابطه ها ما میشود
درنگ نمی کنم همسرم نیازها، منظور ‌ها یا این که تخیلات جنسی مرا ادراک نماید
معاش جنسی اینجانب اثر منفی بر بقیه جنبه های معاش اینجانب، مانند فعالیت و یا این که سالم روانم دارااست
معاش جنسی اینجانب سبب ساز غم، اضطراب یا این که خجالت اینجانب میشود
اینجانب با برانگیختگی و یا این که ارگاسم جنسی خویش نبرد میکنم
اینجانب مدتی میباشد که نقص‌ نعوظ، درد حین ارتباط جنسی یا این که اشتباهات گرایش جنسی دارم و یا این که مدام داشته ام
ممکن میباشد ترومای قبل اینجانب (مانند تجربیات آزار جنسی در کودکی)، بر معاش جنسی فعلی اینجانب تأثیر منفی نهاده باشد؟
درصورتی که که جملا‌ت و سوالهای بالا (یا این که حتی برخی از آنها)، درباره شما و معاش جنسی تان درستگو میباشد، به حیث میرسد که می بایست مراجعه به یک سکس تراپیست را در حق تقدم نرم افزار های خویش قرار دهید.

سکس تراپیست در چه مواقعی قادر است به اشخاص یاری دهد؟
درصورتی که با یکی از یا این که چندین مثال از مشکلاتی که در صدر آورده شد مواجه می باشید، ممکن میباشد دکتر معالج همگانی شما هر سیرتکامل برهان فیزیولوژیکی اثرگذار درین موردها را رد نماید. بدین ترتیب نمی اقتدار به دکتر معالج همگانی اکتفا کرد، چون ایرادات و جراحت های جنسی، اکثر اوقات دارنده مولفه های فیزیکی نیستند. بدین ترتیب مراجعه به سکس تراپیست، شایسته ترین چاره میباشد. در اکثر زمان ها موردها، ایرادات هم زمان، فیزیولوژیکی و کم عقل میباشند، براین اساس حتی وقتی که دست اندرکاران فیزیولوژیکی زیر نگهداری قرار میگیرند، ممکن میباشد به سکس تراپی نیز نیاز داشته باشید. حتی در صورتی چیزی شما‌را از حس راحتی بدون نقص با تن، کالا یا این که سهم دار معاش خویش گشوده می‌دارد، سکس تراپی به شما امداد می نماید تا آن را بر طرف نمائید.

وقتی که نگرانی های مهم خویش را ذکر کردید، درمانگر جنسی شما برای داشتن یک معاش جنسی بشاش و تندرست با شما همیاری خواهد کرد. آن‌ ها به شما امداد می ‌نمایند تا این بحران ‌ها را در شرایط ‌های قابل حل و محصور تغییر‌و تحول دهید. چنانچه حرف کردن با همسرتان در خصوص نگرانی ‌هایتان برایتان مشقت بار میباشد، یک سکس تراپیست به شما یادگرفتن میدهد تا بتوانید مصرح و بدیهی رابطه برقرار نمایید و نیازها و مراد ‌های خویش را عالی شعور کرده و به گذر زمان مجال عالی برآورده نمائید.

در این‌شیوه ممکن میباشد بخشی از تمرین ها مشمول لمس و دقت تن به خودتان باشد. با این حالا، شما در زمان سکس تراپی، هیچ کار جنسی جاری ساختن نمی دهید یا این که در اتاق با سکس تراپیست عریان نمی گردید، این شغل ها اکثر اوقات تحت عنوان تکلیف یا این که تمرین داده می‌گردد تا با شما در تغییر‌و تحول الگوها یاری دهد و در گرد هم آیی آجل با درمانگر و احتمالا سهیم معاش خویش به آنها تفکر خواهید کرد. ضمن تولید خودباوری و مهارت های ارتباطی نو، یک درمانگر جنسی برای یاری به اشتباهات متفاوت جنسی فراگیری چشم میباشد. این خطاها میتواند مشمول مورد ها تحت باشد:

تغییرات در پویایی جنسی و ارتباط
خلل در نعوظ یا این که نگهداری آن (مشکل نعوظ)
نقص‌ در وصال به ارگاسم
ذهن ها جنسی ناگوار
تفاوت در گرایش جنسی زوجین
تفاوت در نوع ارتباط جنسی که هر دو زوج میخواهند
ناتوانی در در اختیار گرفتن اخلاق جنسی
ناتوانی در ارگاسم
واهمه از تصمیم به برقراری ارتباط جنسی و یا این که تغییر‌و تحول آن
عدم جواب به پاداش جنسی و یا این که تغییر و تحول آن
درد حین ارتباط جنسی یا این که ناتوانی در داشتن ارتباط جنسی بدون نقص
تغییر و تحول در ارتباط جنسی قبلی و بعداز وضع حمل
تغییرات جنسی در روزگار یائسگی
انزال زودرس یا این که بقیه خطاها انزالی
فتیش یا این که تخیلات جنسی ناخواسته
این مسائل غیر معمول نیستند، ولی به‌تدریج توجهی را که نیاز دارا هستند و شایسته آن میباشند اخذ می نمایند. در بخش اعظمی از مفاد، این ایرادات ناشی از انتقال مرحله معاش و استرس های هنگفت میباشند.