جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آزمایش MMPI چقدر دقیق میباشد؟

۷ بازديد

آزمایش MMPI چقدر ظریف میباشد؟
آزمایش MMPI قابل اتکا در لحاظ گرفته می گردد. با این درحال حاضر، این فقط یکی‌از ابزارهای اکثری برای تشخیص موقعیت سالم سرازیر میباشد. اگرچه MMPI داده ها مفیدی را ارائه میدهد، ولی یک کارشناس نباید برای تشخیص بدون نقص فقط به یک ابزار توکل نماید. تشخیص می بایست با پیش بینی تنی چند از مورد ها مانند گفتگو، سوابق سالم دکتر روانشناس  صورت پذیرد.

مواقعی که بایستی هنگام جاری ساختن آزمایش شخصیت mmpi در حیث بگیرید
در حالتی که در حالا کمپانی در آزمایش mmpi میباشید، نکات مفیدی که می بایست به خیال داشته باشید به تفصیل ذیل میباشد:

این یک امتحان قبولی یا این که مردودی وجود ندارد: هیچ راهی برای صحیح یا این که اشتباه شدن سؤالات امتحان نیست. امتحان ابزاری برای آنالیز شخصیت و مشکل های دیوانه میباشد.
می‌توانید آزمایش مینه سوتا آنلاین اعمال دهید: شما می‌توانید آزمایش mmpi آنلاین را در وبسایت پزسک بهتر اعمال دهید.
شما برای این امتحان تمرین نمیکنید: از آنجایی که هیچ جواب صحیح یا این که غلطی نیست، همت فرمائید استرس نداشته باشید. نیاز وجود ندارد برای MMPI مانند یک امتحان مکتب تمرین نمیکنید.
درست گو باشید: عملکرد نکنید جواب های امتحان خویش را تغییر‌و تحول دهید. صداقت به معتبرتر شدن امتحان امداد می نماید.
آزمایش mmpi برای ترنس ها
با دقت بدین حقیقت که بیماران در گیر به ایراد ملال جنسیتی معمولا دست کم جراحت شناسی دیوانه را آرم میدهند، در یک پژوهش هیچ ارتقاء قابل توجهی از نمرات در هیچ یک از مقیاس ها مشاهده نشد. هیچ تفاوتی دربین جنسیت مشاهده نشد که نشانه میدهد جنسیت احتمالاً استدلال گزینش کننده جراحت شناسی خل وچل در ترنس ها وجود ندارد.

سوال ها متداول درباره‌ی آزمایش mmpi
آیا می‌قدرت به‌این آزمایش پشت گرمی کرد؟
این آزمایش با وجود اینکه در صدر دارنده اشتباهات بسیار جزئی بوده، البته امروزه با سعی روانشناسان و دانشمندان کوشش گردیده تا این نقص‌ برطرف خواهد شد. اکنون ورژن آپ تو دیت رسانی گردیده آن mmpi 2 اسم داراست.

مقصود از جاری ساختن این امتحان چیست؟
پژوهشگران آزمایش‌های این امتحان رو به‌این مقصود مهیا کردن که تشخیص تن آیا شخص آزمایش دهنده ایراد شخصیتی یا این که خلقی داره یا این که نه. پس می گردد ذکر کرد آزمایش روانشناسی MMPI صفات روانشناسی اشخاص رو مشخص و معلوم میکند.

این آزمایش چه سوالاتی را زیر پوشش قرار می دهد؟
امتحان MMPI یه آزمایش آنالیز روانشناختی میباشد که مختصات شخصیتی شخص رو بازگو می‌نماید. MMPI مهم برای تشخیص مسائل مرتبط با تندرست سرازیر پیاده سازی گردیده و سوال های اون به افسردگی، پارانویا، درونگرایی اجتماعی و مفاد دیگه‌ای که در ابتدا بهشون اشاره کردیم، مربوط می شود. پژوهشگران و جاری درمانگران از جواب‌های این امتحان برای تشخیص تندرست سرازیر اشخاص استعمال می‌نمایند.
طرحواره درمانی چیست؟
«طرحواره درمانی» یکی معالجه‌های نو با رویکردی جامع میباشد که ترکیبی از معالجه رفتاری شناختی (CBT)، رابطه ها شی، عقیده دلبستگی، معالجه های گشتالت و تجربی میباشد. در سال ۱۹۹۰ به وسیله جفری یانگ معرفی شد و از آن فرصت پیشرفته و اصلاح شد‌ه‌است. این روش یک راه و روش جامع با غرض معالجه اختلالات شخصیتی و بقیه مشکلاتی میباشد که به بقیه طریق‌های درمانی جواب نمی‌دهند. طرحواره درمانی نخسین بار بوسیله «جفری یانگ» (Jeffrey Young) در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و سپس چند توشه تجدید لحاظ و اصلاح گردیده است.

غرض طرحواره درمانی این میباشد که به شخص یاری دهد خوی خویش را بشناسد، انگیزه های موضوع ای را شعور نماید و اذهان و رفتارهای خویش را تغییر تحول دهد تا خوب بتواند با بحران ها یا این که احساسات ارتباط به طریق های تندرست و تولیدکننده کنار بیاید. در تئوری طرحواره یانگ ۵ حوزه کلی وجود داراست که نیازهای عاطفی بر طرف نشده روزگار کودکی شخص را نمایان می‌نماید؛ نیازهایی زیرا انقطاع رابطه، استقلال و محدودیت مختل گردیده و عدم رغبت در‌این تیم قرار دارا هستند.

طرحواره درمانی به لهجه بی آلایش
در طرحواره درمانی شما به یاری روانشناس طرحواره هایتان را (اکثر زمان ها طرحواره‌های ناسازگار) میشناسید. در صورتی‌که که نیازهای عاطفی بچه براورده نشود سبب ساز به ساخت الگوهایی در شخص می‌گردد که منجر ساخت‌و‌ساز «طرحواره‌ ها» میگردند. گونه های طرحواره ها می توانند معاش شما‌را زیر اثر قرار داده و در شرایطی که که شناسایی و معالجه نشوند باعث به رفتارهایی می گردند که برای شخص ساخت ایراد و دردسر می‌نمایند.

جفری یانگ در همین مورد کتاب مشهوری را به اسم «معاش خویش را مجدد بیافرینید!» نوشتن نموده است. در‌این کتاب به پژوهش این مسئله پرداخته میشود که چطور می‌اقتدار خویش را از شر الگوهای منفی در معاش رها کرد. این کتاب که با بینش علمی و براساس تجربه بالینی درج شده میباشد به خواننده گان خویش امداد می‌نماید تا «تله‌های معاش» خویش را بشناسند.

طرحواره درمانی کارایی می‌نماید به شما حافظه بدهد نیازهای عاطفیتان را از روش سلامت برآورده نمایید. به دنبال این نوشته ی علمی با طرحواره های جفری یانگ، طرز طرحواره درمانی و آزمایش طرحواره ناسازگار یانگ بیشتر آشنا میشوید.

آزمایش طرحواره چیست؟
طرحواره‌ ها پیش مورد‌‌هایی می‌باشند که بر تاثیر ترجیح های زیاد در وجود بشر صورت میگیرند و مانند یک عینک رویت کرد شخص را به عالم و دور و اطراف پیرامونش تغییر‌و تحول می دهند. در واقع طرحواره‌ها به ما آرم میدهند که عالم را می بایست از پشت چه عینکی ببینیم، واقعیت با آن چیزی که ما از پشت عینک مشاهده می کنیم عملا مختلف میباشد.

آزمایش طرحواره یانگ یا این که آزمایش تله های معاش یک آزمایش روانشناسی میباشد که برای یافتن طرحواره‌های ناسازگار اول یک فرد پیاده سازی شد‌ه‌است که از تجارب نامطلوب و منفی روزگار کودکی شخص نشات میگیرد. ورژن‌های زیادی از آزمایش طرحواره وجود داراست که بلندترین آن ورژن ۲۳۲ سوالی میباشد. گرچه آزمایش طرحواره ۹۰ سوالی بیشترین کاربرد را داراست. آزمایش طرحواره یانگ در وضعیت‌های مختلفی در معاش اشخاص نقش آفرینی می‌نماید. پس در لحظاتی زیرا گزینش همسر، گزینش فعالیت و برهان منطقی برای طرز پندار می‌اقتدار به سراغ آزمایش طرحواره رفت.

کابوس شبانه چیست؟

۱۰ بازديد

کابوس شبانه چیست؟
کابوس‌ها، خواب‌هایی به طور کاملً واقع‌گرایانه و آزاردهنده می باشند که شخص را از خواب عمیق بیدار می‌نمایند و معمولاً با تپش قلب شدید یار و همدم می باشند. کابوس‌ها معمولاً در هنگام تکان سریع دیده در خواب (REM) و زمانیکه خواب می بینید واقعه میفتد. از آنجایی‌ که جنبش سریع دیده در آخرها شب تند‌خیس می شود، احتمال دیدن کابوس در هنگام دم‌ صبح بسیار شایع‌خیس دکتر روانشناس  میباشد.

موضوعات کابوس در اشخاص متفاوت مختلف میباشد. بعضا از کابوس‌ها در اکثر اشخاص مشترک می‌باشند. به عنوان مثالً برخی از اشخاص بزرگسال، سقوط از طول را در خواب تجارب می‌نمایند. تجربیات یک روی داد جراحت‌زا مانند تصادف یا این که حمله میتواند منجر دیدن کابوس‌های مکرر خواهد شد.

وحشت‌های شبانه و کابوس، هردو منجر پرش از خواب میشود. البته این دو مشکل با یکدیگر تفاوت دارا‌هستند. وحشت شبانه معمولاً در ساعتها نخستین خواب چهره میدهد. و بعداز پرش از خواب، استدلال این وحشت فراموش میگردد.

علائم و آیه‌ها
کابوس معمولاً در آخرها نصفه‌شب واقعه میفتد. کابوس‌ها به‌طورکلی کوتاه می باشند، البته سبب ساز بیدار شدن شما میگردند و رجوع و برگشت به خواب می تواند طاقت فرسا باشد.

یک کابوس ممکن میباشد مشمول این خصوصیت‌ها باشد:

بسیار حقیقی و واقعی به لحاظ میرسد و میتواند بسیار غمگین‌کننده باشد که اکثر وقت ها با تحقق رویا نگران‌کننده‌خیس میشود.
اکثر کابوس‌ها مرتبط با خطر حیف کردن معاش میباشد، ولی ممکن میباشد مشتمل بر موضوعات آزاردهنده دیگری نیز باشند.
پرش از خواب در‌فیض کابوس
تجربیات حس واهمه، اضطراب، عصبانیت، حزن و انزجار در خواب
ارتقاء ضربان قلب و تعریق
در هنگام بیدار شدن به وضوع کلیه ریزه کاری را به خیال دارید.
کابوس منجر تولید پریشانی و بازدارنده به خواب رفتن مجدد می‌گردد.
کابوس‌ها صرفا در یک شکل مشکل در حیث گرفته می شوند:

تکرار مکرر
ایراد عمده مانند اضطراب یا این که واهمه مداوم یا این که هراس از دیدن کابوس مجدد پیش از خواب
ایراد در تمرکز یا این که خاطر، دائماً به کابوس‌هایتان فکر می کنید.
خواب‌آلودگی روزمره، خستگی یا این که کمبود انرژی
نقص‌ در کارایی در دفتر کار، مکتب یا این که حالت‌های اجتماعی
اشتباهات رفتاری مرتبط با خواب به عنوان مثالً هراس از ظلمات
انگیزه کابوس شبانه در بارداری
روزگار بارداری یک زمان مالامال استرس و اضطراب میباشد. بیشتر ماد‌رها درین زمانه از کابوس‌های شبانه مشقت میبرند، پزشکان بر این باورند که‌این کابوس‌ها و خواب‌های آشفته میتواند ادله غم، خوف و استرس مادرها در ارتباط با میلاد فرزندشان باشد. مادرها آبستن درین زمانه بایستی خواب شبانه جامعی داشته باشند، رویش جنین در شکم مامان خلال اینکه به تغذیه مطلوب بستگی داراست به معیار استراحت و خواب مامان هم متعلق میباشد. عالی میباشد در‌این زمانه خویش را خیلی با کابوس‌های شبانه مشغول نکنید. هرچه واحد سنجش استرس شما بیشتر باشد، واحد سنجش کابوس‌های شبانه هم بیشتر خواهد بود.

ما‌درها حامله عالی میباشد برای داشتن خوابی آهسته به یک سری نکته دقت نمایند:

تحقیق پیش از خواب، گوش دادن به موسیقی آهسته‌قسمت و… قادر است به داشتن خوابی آهسته و بدور از استرس مادر ها حامله یاری دهد.
اعمال مدیتیشن و یوگا می تواند به متانت مادرها حامله و داشتن خواب آهسته‌قسمت یاری دهد. برای این فعالیت آهسته باشید، چشمان خویش را ببندید و چندین نفس عمیق بکشید. تلاش فرمائید ذهن خویش را آهسته فرمایید و از کل انرژی‌های منفی مسافت بگیرید. در اینصورت میتوانید یک خواب آهسته داشته باشید.
داشتن تغذیه مطلوب و تندرست میتواند نیاز تن را هواخواهی نماید. نوشیدن شیر گرم یاور با عسل میتواند در داشتن خوابی آهسته به شما یاری دهد.
دلایل کابوس شبانه در خردسالان
گرفتاری‌های بخش اعظمی برای خردسالان وجود داراست که هرمورد از آنان میتواند برهان کابوس‌های شبانه کودک ها باشد. آغاز مدرسه ها، اختلافات خانوادگی، تغییر‌و تحول محل معاش، دست اندرکاران ژنتیکی، روحی و کم عقل و… میتوانند اثر اکثری به روی ادب کودک ها در طول خواب داشته باشد. از این رو پزشکان بر این باورند که حدود ۷ درصد خردسال ها خانواده خویش را در کابوس‌ها می بینند.
این کابوس‌ها اکثر اوقات در کودکانی که حدود ۳ تا ۶ سال سن دارا‌هستند چشم گردیده‌است. در‌این دوران سنی، هراس در خردسالان نهادینه گردیده است و از این رو صرفا یک برهان خرد می تواند موضوع را برای کابوس‌های شبانه آماده نماید.

خلل کابوس در خردسالان قادر است سبب ساز اضطراب و پریشانی قابل‌توجهی در پدر و مادر گردد.

آیا وسواس شستشو با وسواس فکری عملی مرتبط میباشد؟

۱۳ بازديد

آیا وسواس شستشو با وسواس فکری عملی مرتبط میباشد؟
اشتباهات مربوط به وسواس شستشو (جرمافوبیا)؛ رابطه قربت با ایراد وسواس فکری عملی دارااست. طبق مطالعات صورت گرفته در آمریکا و بقیه کشورهای غربی؛ اثبات گردیده‌است که حدود یک چهارم از اشخاص در گیر به مشکل وسواس فکری- عملی، دارنده خوف از آلودگی و وسواس شستشو نیزهستند. مطالعات ایفا‌گردیده در خاورمیانه نیز علامت میدهد که حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مبتلایان به خلل وسواس فکری- عملی، از وسواس شستشو نیز مشقت می برند. قابل به عنوان کردن میباشد که ابتلاء به‌این ایراد در زنان، دو موازی دکتر روانشناس  مردان میباشد.

درحالی‌که وسواس شستشو (جرمافوبیا) به صورت خاصی با خوف از میکروب و عفونت مرتبط و یار و همدم میباشد؛ اکثری از اشخاص دچار به‌این مشکل فکری- عملی، راجع‌به طیف وسیعی از کارداران تحریک‌کننده به عنوان مثال مایعات تن (عرق، بزاق، مخاط یا این که اشک)، مواد چسبنده یا این که چرب، مواد شیمیایی، رادیواکتیو، شکسته شدن شیشه نیز نگرانی دارا‌هستند.
آیا دلایلی وجود داراست که بتواند سبب ساز تحریک این بیماری گردد؟
طیف وسیعی از دست اندرکاران ژنتیکی و محیطی و همینطور تجارب معاش؛ می توانند در ساخت‌و‌ساز این خلل، تأثیرگذار باشند. اشخاصی که سابقۀ خانوادگی ابتلاء به نقص‌ وسواس فکری- عملی دارا هستند، یا این که عده ای‌ که شستشو و دیگر نکات تربیتی مرتبط با آن، به آن ها بسیار تأکید گردیده است؛ می توانند بیشتر در معرض ابتلاء بدین ایراد، قرار بگیرند.

تجربیات منفی در کودکی
وقوع یک واقعه خاص یا این که یک تجربۀ جراحت‌زا در روزگار کودکی؛ می تواند سبب ساز تولید وسواس شستشو و هراس از آلودگی بشود.

سوابق خانوادگی
وسواس شستشو (جرمافوبیا)؛ می تواند ژنتیکی باشد. دچار بودن یک کدام از اعضای خانواده به وسواس شستشو (جرمافوبیا) یا این که دیگر اختلالات اضطرابی نیز قادر است خطر ابتلاء به وسواس شستشو را ارتقاء دهد.

دست اندرکاران مرتبط با مغز
تغییرات شیمیایی در مغز نیز قادر است خطر ابتلاء به وسواس شستشو (جرمافوبیا) را ارتقاء بدهد. دست اندرکاران مشوق (ماشه چکان)؛ جای ‌ها یا این که وضعیت‌هایی میباشند که علائم وسواس شستشو (جرموفوبیا) را تشدید می‌نمایند. پاداش‌های وسواس شستشو (جرمافوبیا) که سبب ساز بروزعلائم این ایراد میگردند؛ میتوانند دربرگیرنده مفاد تحت باشند:

مایعات تن مانند مخاط یا این که بزاق
شی ءها و سطح های آلوده و کثیف مانند دستگیره درها، برگه ‌کلیدهای رایانه یا این که خرقه‌های شسته نشده
جای ‌هایی که در معرض آلودگی می‌باشند؛ مانند هواپیما یا این که مریض خانه
تشخیص مشکل وسواس شستشو
وسواس شستشو یا این که جرموفوبیا در کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات کم عقل (۵-DSM)، به عنوان خوف‌های خاص، طبقه بندی می‌گردد. برای تشخیص این ایراد؛ بایستی از یک روانپزشک یا این که روانشناس بالینی، امداد بگیرید. روانشناس یا این که روانپزشک؛ ممکن میباشد از شما سؤالاتی درباره ی علائم و همینطور سابقۀ خانوادگی اختلالات دیوانه بپرسد. در حین پروسه تشخیص ایراد؛ درمانگر پژوهش می نماید که آیا واهمه شما از آلودگی، به جهت وسواس فکری عملی میباشد یا این که خیر.

معالجه وسواس شستشو
یکی‌از وسواس‌هایی که با‌گاز، سرایت پیدا می‌نماید؛ وسواس شستشو میباشد. این وسواس یک ایراد فکری- عملی بوده که از حیث شدت سرایت، رتبۀ در آغاز را داراست. ولی این نقص‌ هم همچون دیگر خلل‌های دیوانه؛ دارنده طرق درمانی مختلفی میباشد که در پی با آنها بیشتر، آشنا خواهید شد.

معالجه رفتاری: درمانگر در صدر؛ کوشش می‌نماید تا با استعمال از مشورت کردن، کلام کردن در ارتباط با این اختلال، این مشکل را معالجه نماید. دراین رویه، از طرز‌های مختلفی هم استعمال می‌نماید که پیرو، با آنان بیشتر آشنا خواهید شد:
تایپ کردن طرز‌های کاهش اضطراب: نحوه‌ها و راهبردهای (استراتژی‌های) اکثری وجود دارااست که سبب کاهش سطح اضطراب و استرس در شخص می شود. کارایی فرمائید با پاداش‌های (ماشه چکان های) وسواس شناخت پیدا فرمایید و برای معالجه آن از طریق‌های مختلفی، به کارگیری فرمایید.
قرار دریافت کردن در حالت‌های جایزه: کارایی فرمایید خویش را در مواجهه با شرایط‌هایی قرار بدهید که سبب ساخت و ساز و بروز این خلل میگردد. هرچه بیشتر از این شرایط‌ها پرهیز کنید؛ در واقع شدت وسواس شما نسبت به آنها، بیشتر گردد. پس عملکرد فرمائید با آنان روبه‌رو گردید تا بتوانید؛ نحوۀ در دست گرفتن و معالجه آن را در مشت بگیرید.
تغییر‌و تحول مدل معاش: عده ای که در معاش خویش، در معرض استرس و اضطراب می‌باشند؛ بیشتر در معرض این مشکل قرار دارا‌هستند. خوب میباشد مقداری طرز و مدل معاش خویش را تغییر و تحول دهید. بدین ترتیب؛ میتوانید از قضیه‌سازی برای این اختلالات، به شدت دوری نمائید.
امان دیوانه و عاطفی: کسانی که حس خستگی، تنهایی، درماندگی و.. دارا هستند؛ بیش تر از دیگران در معرض ابتلاء به‌این اختلالات، قرار میگیرند. پس عالی میباشد شخص دایرۀ رابطه ها خویش را وسیع‌خیس نماید. هرچه دایرۀ رابطه ها شخص بزرگ‌خیس باشد؛ زخم کمتری به او وارد گردد.
تهیه و تنظیم فهرستی از جایزه‌ها: عالی میباشد از وضعیت‌هایی که قادر است سبب بروز اینگونه اختلالی در شما گردد، خودداری کنید. به همین ادله؛ فهرستی از کل جایزه‌هایی که میتواند، موجب بروزعلائم اینگونه اختلالی در شما خواهد شد، تهیه و تنظیم فرمائید.
معالجه دارویی: استعمال از داروهای مهارکننده و بازجذب سروتونین؛ می تواند در حل این نقص‌، تأثیر بخش اعظمی داشته باشد. خلال این داروها؛ درمانگر ترجیح می دهد تا با به کارگیری از بنزودیازپین، بضاعت شخص را برای تقابل با اختلالات وسواسی، ارتقا دهد.
معالجه روانکاوی: یک روانکاو، خیلی عمیق‌خیس و خوب از یک روانپزشک یا این که روانشناس؛ قادر است ریشۀ این نقص‌ را پیدا نماید و نسبت به آن از یک شیوه درمانی مطلوب، استعمال نماید.
‌‌

اثر ژنتیک بر افسردگی

۱۱ بازديد

اثر ژنتیک بر افسردگی
در هر خانواده‌ای ممکن میباشد یک شخص به نقص‌ افسردگی در گیر باشد؛ این زمینه علامت می دهد دست‌کم یک لینک ژنتیکی جزئی با افسردگی وجود داراست. اقوام مجاورت شخص دچار به افسردگی شدید مانند فرزند، خواهر، اخوی و پدر و مادر، بیشتر از دیگرافراد معمولی دکتر روانشناس  ممکن میباشد به افسردگی در گیر شوند.

به دلیل آنکه ژن‌های تشکیل دهنده اعضای مرتبه یک خانواده، با یکدیگر در تعامل می باشند و همین مسئله احتمال ابتلا به گونه های افسردگی را در اشخاص ارتقاء خواهد اعطا کرد. براساس پژوهش ها صورت گرفته، صرفا یک ژن در ابتلای اشخاص به افسردگی اثر ندارد؛ بلکه ژن‌های متعددی در تن اشخاص وجود داراست که هر یک به جهت تعامل با دور و اطراف، ممکن میباشد نقشی در بروز خلل افسردگی داشته باشند.

اثر مصرف داروهای خاص بر افسردگی
مصرف بعضی داروهای خاص ممکن میباشد منجر بروز افسردگی در اشخاص گردد. مصرف داروهایی زیرا باربیتورات‌ها، بنزودیازپین‌ها و داروهای آکنه ایزوترتینوئین ممکن میباشد سبب بروز افسردگی در اشخاص، به ویژه تیم‌های سنی مسن گردد.

همینطور مصرف داروهای دیگری زیرا کورتیکواستروئیدها، اپیوئیدها(کدئین و مورفین) و آنتی کولینرژیک‌ها که در التیام گرفتگی معده اثرگذار میباشند نیز در بعضا مواقع منجر تغییرات و نوسانات خلقی میشوند. جذاب میباشد بدانید حتی مصرف داروهای فشار خون مانند مسدود کننده‌های بتا نیز ممکن میباشد در ابتلا به افسردگی نقش پررنگی داشته باشند.

رابطه افسردگی با بیماری‌های مزمن
بیماری‌های قضیه‌ای و مزمن یک کدام از دلایل ابتلای اشخاص به نقص‌ افسردگی میباشد. ممکن میباشد برای اکثری از اشخاص این پرسش پیش بیاید که آیا تک تک بیماری‌ها مزمن می‌باشند؟ در واقع می بایست بگوییم بیماری‌هایی مزمن شناخته می گردند که بازه بسیار وقتگیر ادامه داشته و معمولا نمی‌اقتدار آن‌ها‌را بطور بی نقص معالجه کرد. البته خوشبختانه اکثری از بیماری‌های مزمن را می‌اقتدار با امداد رژیم غذایی، ورزش، عادت‌های مدل معاش و مصرف بعضا داروها در اختیار گرفتن کرد.

بعضا از بیماری‌های مزمن که ممکن میباشد سبب ساز بروز مشکل افسردگی در اشخاص گردد، دربرگیرنده مواقعی زیرا دیابت، بیماری قلبی، آرتریت(التهاب کامل)، بیماری کلیوی، HIV، ایدز، لوپوس، ام اس و معدود کاری تیروئید میباشد. همینطور تنی چند از پزشکان و متخصصین بر این باورند؛ معالجه افسردگی قادر است منجر بهبود و در اختیار گرفتن هر چه سریع‌خیس برخی از گونه های بیماری‌های قضیه‌ای گردد.

آیا افسردگی با ناراحتی و غم یاروهمدم میباشد؟
حس ناراحتی و غم یک برخورد معمولی فی مابین بشر‌ها میباشد که در طی مشقت‌ها، خطاها و حیف کردن چیزهای اساسی معاش به سراغ هر کدام از ما میاید. حیف کردن تعلق‌ها در معاش مانند مرگ یا این که طلاق از عزیزان، تلف کردن کار، مرگ حیوان خانگی، جدایی یا این که هر تغییر تحول اساسی دیگری در معاش، موجب می شود تا اشخاص شم اندوه و غم را در مقیاس بسیار هنگفت تجارب نمایند. بخش اعظمی از اشخاص ممکن میباشد شم حزن و ناراحتی را تجارب کرده باشند؛ البته همگی اشخاص مشکل افسردگی را تجارب نمی کنند.

به این دلیل‌که مشکل افسردگی با حزن و حزن بسیار گوناگون میباشد و دربرگیرنده طیف وسیعی از علائم مانند شم معدود ارزشی، بروز ذهن ها منفی درباره آتی، حس قتل نفس و پوچی و اندوه و ناراحتی فراوان میباشد. ناراحتی و ناراحتی یک کدام از جزئی‌ترین علائم افسردگی میباشد که سطح آن در هر شخصی مختلف خواهد بود؛ به این دلیل‌که اشخاص در مواجهه با اختلالات خل وچل بسیار منحصربه‌فرد کار خواهند کرد.





مهم‌ترین انگیزه افسردگی در نوجوان ها چیست؟
افسردگی در نوجوان ها یکی‌از اختلالات خل وچل میباشد که تحت عنوان مشکلی تعالی برای سالم سرازیر آنان شناخته میشود. به دلیل آنکه این مشکل منجر بروز شم ناراحتی و ناراحتی مداوم در آن ها و تلف کردن تمایل به ایفا کار‌های گزینه علاق‌شان می‌گردد. همینطور افسردگی بر طرز اندیشه و اخلاق و رفتار نوجوان ها نیز تاثیر می گذارد و سبب ساخت‌و‌ساز ایرادات عاطفی، عملکردی و فیزیکی در آن ها می گردد.

افسردگی به عنوان مثال اختلالات خل وچل میباشد که در هر سن و هنگامی ممکن میباشد فیس دهد و علائم و نشان‌های آن در بزرگسالان و نوجوان ها متعدد خواهد بود. مسائلی مانند فشار رفتاری هم‌سالان، انتظارات تحصیلی نابجا و تغییر‌و تحول صورت تن؛ تغییرات روحی و کم عقل متعددی در نوجوان ها ساخت و ساز می‌نماید که همین تغییرات در غایت سبب ساز به بروز افسردگی می‌گردد.

برخی از اشخاص افسردگی نوجوان ها را تحت عنوان یک ضعف در حیث میگیرند و بر این باورند که با تقویت عزم می‌اقتدار به آن غلبه کرد. ولی می بایست بگوییم که بروز افسردگی در نوجوان ها برای مثال اختلالاتی میباشد که اثار بدون شوخی به همدم داراست و مستلزم معالجه وقتگیر دوران میباشد. در اکثری از نوجوان ها، علائم افسردگی با طریق‌هایی زیرا مصرف دارو و جلسات مشورت کردن کاهش مییابد.

علل بروز افسردگی در نوجوان ها
پژوهش ها انجام یافته علامت میدهد که بروز افسردگی در نوجوان ها علل مشخصی ندارد؛ البته بعضی مسائل ممکن میباشد در بروز این ایراد نقش داشته باشد. در‌این نصیب قصد داریم به معرفی هریک از این علل بپردازیم.

فرایند شیمیایی مغز
جابجایی دهنده‌های عصبی وظیفه دارا هستند تا بطور طبیعی مواد شیمیایی و سیگنال‌های جانور در مغز را به بقیه بخش‌های مغز و تن منتقل نمایند. در برخی مجال‌ها ممکن میباشد تا فرایند جابجایی این مواد شیمیایی به بقیه نصیب‌های مغز و تن مختل خواهد شد که‌این حادثه منجر می‌گردد تا همت گیرنده‌ها و سیستم‌های عصبی مغز تغییر و تحول نماید و همین مسئله سبب بروز افسردگی در نوجوان ها می گردد.

تغییر و تحول هورمون‌های تن
تغییرات هورمونی تن در زمانه نوجوانی ممکن میباشد سبب بروز خلل افسردگی در‌این سن گردد. همینطور در بعضا از نوجوان ممکن میباشد تا فقط علائم این مشکل آن‌ها‌را تحریک نماید و به طور بی نقص مبتلا افسردگی نشوند.

ارث بردن از پدر و مادر
افسردگی به عنوان مثال اختلالات دیوانه میباشد که از روش ارث نیز به اشخاص منتقل گردد. پس افسردگی در نوجوانانی که خویشاوند خونی آنان مانند بابا، مامان، مامان بلندمرتبه و بابا تعالی به‌این مشکل در گیر میباشند نیز شایع خواهد بود.

تروما در روزگار کودکی
برخی رویدادهای زخم‌زا مانند آزار جسمی یا این که عاطفی و تلف کردن پدر و مادر که در زمانه کودکی برای نوجوان ها فیس داده میباشد نیز ممکن میباشد منجر بروز تغییراتی در مغز شخص گردد و همین زمینه خطر ابتلا به افسردگی را ارتقا خواهد اعطا کرد.

الگوهای درنگ منفی
افسردگی در نوجوان ها ممکن میباشد با شم درماندگی در وجود آنان مرتبط باشد. پس نوجوانانی که به مکان یافتن راه حل برای خطاها خویش، دایم شم درماندگی می‌نمایند؛ بیشتر از دیگر هم‌سالان خویش به افسردگی در گیر خواهند شد.

نارساخوانی چیست؟

۱۱ بازديد

نارساخوانی چیست؟
نارساخوانی یک ایراد یادگیری میباشد که مشمول خطاها شناسایی اصوات گفتاری و یادگیری طرز رابطه آن‌‎ها با حروف و کلمه ها میباشد. نارسایی خوانی که ناتوانی در قرائت نیز نامیده می‌‎خواهد شد، مناطقی از مغز را که گویش‌‎های گوناگون را در اختیار گرفتن می‎‌نماید پایین اثر قرار می‌‎دهند. خردسالان دچار به نارساخوانی از هوش طبیعی برخوردارند و از نگاه بصری مشکلی ندارند. اکثر خردسالان دچار به نارساخوانی می‎‌توانند با درس دادن سری یا این که یک اپ آموزشی تخصصی در مکتب مشکلشان برطرف خواهد شد. ولی هواخواهی عاطفی نیز نقش مهم در معالجه این نقص‌ دارااست.
گرچه هیچ درمانی برای نارساخوانی نیست، بررسی سریع و اجرا اقداماتی می‌‎تواند بسیار اثرگذار باشد. اکثری از اشخاص از این ایراد در کودکانشان اطلاعی ندارند و این قضیه می‌‎تواند سبب ساز خواهد شد بخش اعظمی از اشخاص تا بزرگسالی نتوانند این نقص‌ را تشخیص دهند. البته هیچ وقت برای یاری تصاحب کردن دیر  دکتر روانشناس  وجود ندارد.
علائم ایراد نارساخوانی
تشخیص علائم نارساخوانی پیش از ورود نوباوه به مکتب طاقت فرسا میباشد، البته برخی از علائم در به عبارتی اوایل می‎‌تواند نماد دهنده این نقص‌ باشد. زمانیکه نوباوه شما به سن مکتب رسید، استاد کودکتان می‌‎تواند او‌لین شخص برای تشخیص این نقص‌ باشد. شدت این مشکل گوناگون میباشد. ولی هنگامیکه بچه آغاز به یادگیری (قرائت) می‎‌نماید معلوم می‌‎خواهد شد.

علائم پیش از رفتن به مکتب:
دیر سخن زدن نوپا
یادگیری عبارات تازه در کودک ها دچار به نارساخوانی به آرامی شکل می‌‎گیرد.
مشکلاتی در تکوین عبارات
اشتباهات یاد‌آوری یا این که نامگذاری حروف، اعداد و رنگ‌‎ها
ایراد در یادگیری اشعاری که در مهدکودک به نوپا خاطر داده می‎‌خواهد شد.
علائم در طی مکتب رفتن نوپا:
وقتی که نوباوه شما در مکتب میباشد، علائم و آرم‎‌های نارساخوانی بیشتر از پیشین آشکار می‌‎شوند. این علائم عبارت‌‎اند از:

نسبت به همسالان در تلاوت کلمه ها و جمله‌ها ایرادات زیادی داراست.
در پردازش و شعور آنچه که می‎‌شنود اختلال دارااست.
ایراد در یافتن کلمه و واژه مطلوب یا این که نقص‌ در صورت ‎گیری جواب به سوال ها
ایرادات به خیال سپردن چیزهای متواتر
خطاها دیدن (گاهی نیز شنیدن) همانندی‎‌ها و تفاوت‌‎ها در حروف و لغت ها
ناتوانی در تلفظ لغات غریبه
اختلال در هجی کردن لغت ها
صرف مجال وقتگیر غیرمعمول برای اعمال کارهایی که دربرگیرنده تلاوت یا این که تایپ کردن میباشد.
دوری از کار‌‎هایی که دربرگیرنده تلاوت و تایپ کردن میباشد.

علائم در نوجوانی و بزرگسالی:
علائم نارساخوانی در نوجوان ها و بزرگسالان بسیار مشابه به زمان کودکی میباشد. بعضی از علائم و علامت‎‌های نارساخوانی رایج در نوجوان ها و بزرگسالان عبارت‌‎ا‎ند از:

خلل در قرائت به خصوص بلند قرائت
تلاوت و تایپ کردن دشوار
خطاها متفاوت در هجی کردن عبارات
خودداری از شغل‌‎هایی که مشتمل بر تلاوت میباشد.
تلفظ خطا اسم‌‎ها یا این که لغات یا این که اشتباهات بازیابی عبارات
خلل در شعور مزاح‌‎ها و اصطلاحات
صرف فرصت وقت گیر غیرمعمول برای اجرا کارهایی که مشتمل بر قرائت یا این که تایپ کردن میباشد.
خلل در خلاصه کردن یک روایت
خلل در یادگیری یک گویش نو
ایراد در به یاد سپردن چیزهای متفاوت
اختلال در اعمال مسائل ریاضی


معالجه نقص‌ نارساخوانی
هیچ خط مش شناخته گردیده برای اصلاح ناهنجاری مسئله‌‎ای مغز که سبب ساز نارساخوانی می‌‎خواهد شد نیست. نارساخوانی یک ایراد مادام العمر میباشد. با این اکنون، تشخیص و تحلیل به موقع برای انتخاب نیازهای خاص و کاهش علائم می‌‎تواند توفیق را بهبود بخشد.

دلالیل محرک افسردگی ماژور چیست؟

۱۰ بازديد

کارداران پاداش افسردگی ماژور چیست؟
برخی از دست اندرکاران مشوق یا این که دلایل عمده افسردگی ماژور دکتر روانشناس  عبارت‌اند از:

حیف کردن عزیزی (مرگ، مسافرت و یا این که جدایی)
انزوای اجتماعی
تغییرات عمده معاش (نقل جای ، سوا التحصیلی، تغییر‌و تحول فعالیت، بازنشستگی)
زد خورد و مبارزه در ارتباط
آزار جسمی، جنسی یا این که عاطفی
آیا افسردگی ماژور قابل معالجه میباشد؟
افسردگی ماژور یا این که بالینی یک بیماری دورازشوخی ولی قابل معالجه میباشد. بسته به شدت علائم، روانپزشک ممکن میباشد معالجه با داروی ضد افسردگی را پیشنهاد نماید. وی همینطور ممکن میباشد رواندرمانی یا این که گفتار درمانی را سفارش دهند که در آن حالت عاطفی و احساساتی شخص آیتم پژوهش قرار میگیرد. بعضی اوقات، داروهای دیگری نیز برای تقویت اثربخشی به داروی ضد افسردگی اضافه میشوند. برخی از داروها برای بعضا از اشخاص عالی شغل می‌نمایند.

ممکن میباشد موردنیاز باشد که دکتر معالج داروهای گوناگون را در دوزهای متفاوت آزمون نماید تا مشخص و معلوم خواهد شد کدام دارو برای شما عالی میباشد. مورد‌های درمانی دیگری نیز برای معالجه افسردگی بالینی وجود دارااست. مانند الکتروشوک درمانی، ECT یا این که تشنج درمانی الکتریکی نیز نامیده می شود. که در شکل عدم اثر داروها یا این که شدید بودن علائم، می‌اقتدار از آن به کار گرفت. بقیه معالجه‌های افسردگی که به انگیزه شدید بودن و معالجه نشدن بوسیله دارو روانپزشکان تجویز می‌نمایند مشمول کتامین باطن بینی یا این که تحریک مغناطیسی فرا جمجمه‌ای (TMS) میباشد.

داروها و جاری درمانی برای اکثر اشخاص در گیر به افسردگی مفید میباشد. دکتر معالج نگهداری‌های اول یا این که روانپزشک میتواند داروهایی را برای التیام علائم تجویز نماید. با این اکنون، بخش اعظمی از اشخاص دچار به افسردگی از مراجعه به روانپزشک، روانشناس یا این که بقیه متخصصان تندرست سرازیر نیز فایده می برند.
در شرایطی‌که افسردگی ماژور دارید، ممکن میباشد نیاز به بستری در درمان گاه داشته باشید، یا این که ممکن میباشد مایحتاج باشد در یک نرم‌افزار درمانی سرپایی کمپانی نمایید تا وقتی که علائم بهبود یابد.



داروهای ما یحتاج
داروهای ضد افسردگی اکثری در دسترس می‌باشند.(قطعاً در زمینه ی عوارض جانبی احتمالی با دکتر معالج یا این که داروساز خویش کلام نمائید.)

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs): پزشکان اکثر اوقات با تجویز SSRI آغاز می‌نمایند. این داروها بی‌خطرتر در حیث گرفته میشوند و عموماً عوارض جانبی آزاردهنده کمتری نسبت به دیگر داروهای ضد افسردگی ساخت و ساز می‌نمایند.
SSRIها مشتمل بر سیتالوپرام (سلکسا)، اس سیتالوپرام (لکساپرو)، فلوکستین (پروزاک)، پاروکستین (پاکسیل، پکسوا)، سرترالین (زولوفت) و ویلازودون (ویبرید) میباشند.
مهارکننده‌های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs). مثال‌هایی از SNRI ها عبارتند از دولوکستین (Cymbalta)، ونلافاکسین (Effexor XR)، دسوونلافاکسین (Pristiq، Khedezla) و لوومیلناسیپران (Fetzima).
داروهای ضد افسردگی غیر معمول این داروها به صورت منظم در هیچ یک از گروه بندی های ضد افسردگی دیگر قرار نمی‌گیرند. آنان دربرگیرنده بوپروپیون (Wellbutrin XL، Wellbutrin SR، Aplenzin، Forfivo XL)، میرتازاپین (Remeron)، نفازودون، ترازودون و vortioxetine (Trintellix) می‌باشند.
داروهای ضد افسردگی سه رینگ ای این داروها – مانند ایمی پرامین (توفرانیل)، نورتریپتیلین (پاملور)، آمی تریپتیلین، دوکسپین، تریمی پرامین (سورمونتیل)، دزیپرامین (نورپرامین) و پروتریپتیلین (ویواکتیل) – میتوانند بسیار موءثر باشند، ولی گرایش دارا‌هستند عوارض جانبی شدیدتری نسبت به داروهای نو ساخت‌و‌ساز نمایند. داروهای ضد افسردگی به این ترتیب داروهای سه رینگ ای معمولاً تجویز نمی شوند مگر اینکه آغاز یک SSRI را فارغ از بهبود آزمون کرده باشید.
مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs). MAOIها – مانند ترانیل سیپرومین (پارنات)، فنلزین (ناردیل) و ایزوکاربوکسازید (مارپلان) – ممکن میباشد تجویز شوند، به صورت معمول وقتی بقیه داروها مؤثر نیستند، چون میتوانند عوارض جانبی دور از شوخی داشته باشند. استعمال از MAOIها به جهت تداخلات خطرناک (یا این که حتی مهلک) با غذاها – مانند برخی پنیرها، ترشی‌ها و شراب‌ها – و بعضا داروها و کامل کننده‌های گیاهی نیاز به یک رژیم غذایی مشقت بار داراست. سلژیلین (Emsam)، یک MAOI جدیدتر که به طور چسب روی پوست می‌چسبد، ممکن میباشد عوارض جانبی کمتری نسبت به بقیه MAOIها ساخت نماید. این داروها را نمی اقتدار با SSRI ها مخلوط کرد.
بقیه داروها. داروهای دیگر ممکن میباشد به یک ضد افسردگی اضافه گردد تا اثرات ضد افسردگی را ارتقاء دهد. دکتر معالج ممکن میباشد مخلوط دو داروی ضد افسردگی یا این که اضافه کردن داروهایی مانند ثبت کننده‌های خلق و خوی و خو یا این که داروهای ضد جاری پریشی را پیشنهاد نماید. داروهای ضد اضطراب و پاداش نیز ممکن میباشد برای به کار گیری کوتاه مقطع اضافه شوند.
جاری درمانی
جاری درمانی یک اصطلاح کلی برای معالجه افسردگی از روش حرف راجع به حالت خویش و مسائل مرتبط با آن با یک دارای تخصص سالم جاری میباشد. سرازیر درمانی تحت عنوان گفتار درمانی یا این که سرازیر درمانی نیز شناخته می‌گردد.
اشکال متفاوت سرازیر درمانی میتواند برای افسردگی اثرگذار باشد، مانند معالجه شناختی رفتاری یا این که معالجه در میان شخصی. دارای تخصص سالم جاری ممکن میباشد اشکال دیگری از معالجه‌ها را سفارش نماید. جاری درمانی قادر است به شما یاری دهد تا:

خویش را با یک چالش یا این که بقیه ایرادات فعلی تهیه و تنظیم نمایید
باورها و رفتارهای منفی را شناسایی فرمائید و آنان‌را با باورهای تندرست و مثبت جایگزین فرمائید
رابطه ها و تجارب را جستجو فرمائید و با سایر افراد تعاملات مثبت ساخت نمایید
شیوه های بهتری برای رویا رویی و حل خطاها پیدا فرمایید
مسائلی را که به افسردگی شما امداد می‌نماید شناسایی فرمایید و رفتارهایی را که آن را بدتر می‌نماید تغییر‌و تحول دهید
شم رضایت و در اختیار گرفتن را در معاش خویش به دست آورید و به کاهش علائم افسردگی مانند ناامیدی و عصبانیت امداد نمایید.
حافظه بگیرید که برای معاش خویش هدف ها واقع‌بینانه گزینش فرمایید
توانگری تحمل و تایید پریشانی را با به کارگیری از رفتارهای سلامت‌خیس پیشرفت دهید

افسردگی ماژور چیست؟

۸ بازديد

افسردگی ماژور چیست؟
افسردگی (مشکل افسردگی ماژور یا این که افسردگی بالینی) که برخی اوقات تحت عنوان افسردگی تک قطبی نیز شناخته میگردد، یک نقص‌ خلقی شایع البته به شدت دور از شوخی میباشد. این نوع از افسردگی علائم شدیدی در شخص ساخت‌و‌ساز می‌نماید که بر شم، فکر و در دست گرفتن کار‌های روزانه مانند خواب، خوراک تناول کردن یا این که دکتر روانشناس  کار او تأثیر میگذارد.

برای تشخیص افسردگی، علائم دست‌کم بایستی به برهه زمانی دو هفته در شخص وجود داشته باشد. اکثری از پزشکان برای تشخیص افسردگی ماژور از معیارهای علائم ایراد افسردگی اصلی در کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات کم عقل (DSM-5)، منتشر گردیده به وسیله انجمن روانپزشکان ایالات متحده استعمال می‌نمایند. خوشبختانه افسردگی ماژور در جامعه پزشکی تماماً شناخته شد‌ه‌است و اکثر زمان ها از روش ترکیبی از داروها و رواندرمانی (گفتار درمانی) به راحتی قابل معالجه میباشد.



گونه های افسردگی ماژور
علائم ناشی از افسردگی ماژور می تواند از شخصی به شخص دیگر مختلف باشد. برای پر‌نور شدن نوع افسردگی، دکتر معالج ممکن میباشد یک یا این که یک‌سری مشخص و معلوم کننده بیفزاید. یک معین کننده بدین مضمون‌ میباشد که شخص افسردگی با خصوصیت های خاص دارااست، مانند:

پریشانی مضطرب : افسردگی همدم با بی‌قراری غیرمعمول یا این که نگرانی در باب رویدادهای احتمالی یا این که حیف کردن در دست گرفتن میباشد.
خصوصیت‌های ترکیبی: افسردگی و شیدایی هم زمان، که مشتمل بر ارتقاء عزت نفس، حرف بیشتراز حد و ارتقاء انرژی میباشد.
خصوصیت‌های مالیخولیایی: افسردگی ماژور یار با عدم جواب به چیزی که منجر لذت میگردد و با بیدار شدن زودهنگام صبح، بدتر شدن خلق صبحگاهی، تغییرات عمده در اشتها، شم گناه، بیقراری یا این که سستی.
خصوصیت‌های غیر معمول: افسردگی که دربرگیرنده توانگری به صورت موقت خنده رو شدن با رویدادهای خنده رو، ارتقاء اشتها، نیاز بیشتراز حد به خواب، آلرژی به طرد شدن، و حس سنگینی در بازوها یا این که پاها میباشد.
خصوصیت‌های جاری پریشی: افسردگی هم پا با هذیان یا این که توهم که ممکن میباشد دربرگیرنده بی کفایتی فردی یا این که بقیه موضوعات منفی باشد.
کاتاتونیا: افسردگی که مشتمل بر عمل حرکتی میباشد که مشمول جنبش غیرقابل در اختیار گرفتن و سوای غرض یا این که حالت اثبات و انعطاف ناپذیر میباشد.
استارت حوالی وضع حمل: افسردگی که در زمان بارداری یا این که در هفته‌ها یا این که ماه‌های بعد از وضع حمل (بعداز وضع حمل) چهره می دهد.
الگوی فصلی: افسردگی مرتبط با تغییرات فصول و کاهش قرار به چنگ آوردن در معرض فروغ خورشید میباشد.


علائم افسردگی ماژور
علائم افسردگی بالینی میتواند آنقدر شدید باشد که معاش فرد را از اعمال شغل های روزانه تا کار‌های اجتماعی در رمز عمل و یا این که مکتب را کاملا مختل نماید. شایع‌ترین علائم افسردگی یالینی عبارت‌اند از:

شم حزن، پوچی یا این که ناامیدی
تلف کردن عشق و علاقه نسبت به کارهایی که قدیمی از آن لذت می‌بردید.
سرکشی عصبانیت، تحریک پذیری یا این که ناامیدی، حتی راجع‌به مسائل خرد.
عدم اعتماد‌به‌نفس
شم گناه
بی‌انگیزگی و بی‌علاقگی
حیف کردن عشق یا این که لذت در بیشتر یا این که کلیه شغل‌های معمولی، مانند ارتباط جنسی، سرگرمی یا این که ورزش
اختلالات خواب، برای مثال بی‌خوابی یا این که خواب زیاد
خستگی و کمبود انرژی مداوم
کاهش اشتها و کاهش وزن یا این که ارتقاء رغبت به طعام و ارتقاء وزن
اذهان مکرر درباره قتل نفس و یا این که مبادرت به قتل نفس
اشتباهات جسمی غیرقابل توضیح، مانند کمر درد یا این که سردرد
علائم معمولاً به قدری شدید می باشند که می توانند در رابطه ها با دیگر افراد یا این که کار‌های روزانه مانند شغل، مکتب یا این که کار‌های اجتماعی ایرادات محسوسی ساخت و ساز نمایند. افسردگی بالینی می تواند اشخاص در هر سنی مثلا خردسال ها را زیر اثر قرار دهد. با این اکنون، علائم افسردگی ماژور، حتی چنانچه شدید باشد، معمولاً با مشورت کردن روانشناسی، داروهای ضد افسردگی یا این که ترکیبی از این دو بهبود می یابد.
علائم افسردگی ماژور در خردسال ها و نوجوان ها
علائم و آرم‌های رایج افسردگی ماژور در خردسالان و نوجوان ها شبیه بزرگسالان میباشد، البته ممکن میباشد تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.
در خردسال ها کوچکتر، علائم افسردگی ماژور ممکن میباشد مشتمل بر غمگینی، تحریک‌پذیری، چسبندگی، نگرانی، امتناع از رفتن به مکتب یا این که کمبود وزن باشد.

در نوجوان ها، علائم ممکن میباشد مشمول غمگینی، تحریک پذیری، شم منفی و بی‌ارزشی، عصبانیت، سعی ضعیف یا این که حضور ضعیف در مکتب، شم سوء تفاهم و آلرژی شدید، به کارگیری از مواد مخدر یا این که الکل تفریحی، تناول کردن یا این که خواب زیاد، جراحت رساندن به خویش، حیف کردن عشق باشد.

علائم افسردگی ماژور در اشخاص مسن
افسردگی ماژور یک عارضه ناشی از ارتقاء سن وجود ندارد و هیچوقت نباید آن را دستکم گرفت. متأسفانه، افسردگی اکثر اوقات در اشخاص مسن تشخیص و معالجه نمیشود، آنان ممکن میباشد تمایلی به درخواست یاری نداشته باشند. علائم افسردگی ممکن میباشد در اشخاص مسن گوناگون یا این که کمتر آشکار باشد، این علائم در اشخاص مسن عبارتنداز:

خطاها خاطر یا این که تغییرات شخصیتی
درد فیزیکی
خستگی
تلف کردن اشتها
خطاها خواب
تلف کردن عشق به ارتباط جنسی
اکثر اوقات میل دارا هستند در منزل بمانند، به مکان خارج رفتن برای معاشرت یا این که اعمال شغل های نو
اذهان یا این که احساسات قتل نفس، به ویژه در مردان مسن

درمان خانگی افسردگی

۸ بازديد

آیا کارشکنی قادر است سبب ساز افسردگی گردد؟
درک کردن اینکه سهیم معاش شما، به شما مکر نموده است می تواند هم از نگاه روحی و هم از نگاه کم عقل ویرانگر باشد. مکر خیر فقط منجر ایراد در اتکا می شود بلکه قادر است اشتباهات کم عقل مخربی مانند افسردگی داشته باشد. ابتلا پیداکردن به افسردگی بعداز توطئه قادر است علائمی مانند خلل استرس بعداز سانحه ساخت نماید. این علائم قادر است مشتمل بر اذهان ناخواسته و کابوس‌های پیاپی را مشتمل بر خواهد شد. همینطور ممکن میباشد که از خویش بپرسید که آیا شما تقصیر کار مکر سهم دار معاش‌تان بوده‌اید؟ آیا شما می‌توانستید با داشتن ارتباط‌ خوب از مکر دوری نمایید؟ کلیه این ذهن ها احساس گناه را در شما  دکتر روانشناس  رویش میدهد.
مکر حتی قادر است سبب ساز ارتقاء اشتباهات قلبی در شخص گردد. تنی چند از مطالعات صورت گرفته در این باره نشانه میدهد که مردانی که توطئه می‌نمایند بیشتر مبتلا سکته و تهاجم ها قلبی میگردند. همینطور “سندروم قلب شکسته” که در تاثیر دسیسه چهره می دهد می تواند زنان مسن‌خیس را که دسیسه همسرشان را چشم‌اند در گیر نماید.

بعضا از اشخاص بیش از دیگر، احتمال ابتلا پیداکردن به ایرادات روحی برای مثال افسردگی را دارا هستند. بازرسی‌ای که بر روی ۲۳۲ دانشجویی که گزینه حیله قرار گرفته بودند آرم بخشید که زنانی که خویش را مسئول کارشکنی میدانند بیشتر به افسردگی دچار می شوند. تجربیات توطئه مداوم قادر است عکس العمل‌های دیوانه خطرناکی را به‌دنبال داشته باشد.

گرچه کارشکنی یکی طاقت فرسا‌ترین اتفاقات معاش هر فرد به شمار می‌رود، البته مدام به معنای نقطه پایان ارتباط وجود ندارد. روانشناسان بر این باورند که در صورتیکه هر دو فرد بخواهند می توانند ارتباط‌شان را مراقبت نمایند.
معالجه افسردگی بعداز مکر
اکثری از روانشناسان برای معالجه دسیسه، از طریق‌های درمانی که برای معالجه نقص‌ استرس بعداز سانحه (PTSD) اعمال میدهند به کارگیری می‌نمایند.

مثلا مواجهه درمانی یا این که معالجه رفتاری شناختی (CBT) میتواند به کسانی که مکر را تجارب کرده‌اند یاری دهد تا مجرب زخم‌زا روبه‌رو شوند و مکانسیم‌های دیوانه تن درستی را برای رویارویی با آن جاری ساختن دهند. در حالی که رواندرمانی نمی‌تواند ناکامی عشقی را که سهم دار معاش سبب ساز آن گردیده معالجه نماید، البته میتواند به شخص یاری دهد تا خود باوری از دست رفته‌اش را مجدد بازگرداند و تلاش نماید در پی ارتباط و یا این که ارتباط تازه به سهم دار معاش‌اش اتکا نماید.



معالجه خانگی افسردگی
برای معالجه افسردگی بعد از دسیسه، به جهت شوک و شم عصبانیت ناشی از آن مراجعه به روانشناس امری ضروری میباشد چون افسردگی ناشی از حیله قادر است سبب ساز رشد اذهان خطرناکی مثلا قتل نفس خواهد شد. روانشناسان می توانند با رواندرمانی و مصرف دارو علائم این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

از معالجه‌های خانگی افسردگی می‌قدرت به تغییر‌و تحول الگوی معاش برای مثال ورزش و کامل کننده‌های غذایی اشاره نمود. قابل ذکر میباشد که اکثری از این تکمیل کننده‌های غذایی مطالعات پاره ای روی آنان در قبال تاثیرگذاری کاهش علائم افسردگی صورت گرفته میباشد.

به همین ترتیب، سازمان طعام و داروی آمریکا (FDA) اکثری از تکمیل کننده‌های غذایی جان دار در بازار را تأیید نمی‌نماید، بدین ترتیب از تندرست بودن کامل کننده‌های غذایی مطلقا یقین نتایج نمائید و آن را از داروخانه تنظیم نمایید. همینطور پیش از مصرف هر نوع دارویی مسلما با دکتر معالج کلام فرمائید.

اس-آدنوزیل متیونین S-adenosyl-L-methionine (SAMe)
تنی چند از مطالعات نماد میدهد که مصرف این کامل کننده میتواند علائم افسردگی را تا حدی کم کند.

۵-هیدروکسی تریپتوفان
۵-HTP ممکن میباشد سطح سروتونین را در مغز ارتقاء دهد، که می تواند علائم را کم کند. تن شما این ماده شیمیایی را هنگام مصرف تریپتوفان، ماده آفریننده پروتئین، ساخت می‌نماید.

اسیدهای چرب امگا ۳
چربی‌های مهم امگا ۳ برای رویش عصبی و تندرست مغز اصلی می‌باشند. اضافه کردن تکمیل کننده‌های امگا ۳ به رژیم غذایی ممکن میباشد به کاهش علائم افسردگی یاری دهد.

اسیدهای چرب ضروری
روغن‌های مهم برای بخش اعظمی از بیماری‌ها یک معالجه طبیعی دوستداشتنی به شمار می‌رود، البته پژوهش ها در امر تأثیر آنان بر افسردگی محصور میباشد.

مصرف اسیدهای چرب ضروری تحت میتواند به کاهش علائم افسردگی یاری دهد.

زنجبیل وحشی: استنشاق این عطر توانا ممکن میباشد گیرنده‌های سروتونین را در مغز شخص افسرده فعال نماید.
ترنج: آرم داده شد‌ه‌است که‌این نوع از مرکبات سبب کاهش اضطراب در بیماران معطل برای جاری ساختن فعالیت جراحی میشود. همین فرمان ممکن میباشد به عده ای که در فیض افسردگی در گیر اضطراب می گردند، یاری دهد، ولی هیچ تحقیقی برای دفاع از این داعیه اعمال نشده میباشد.
روغن‌های دیگر، مانند روغن بابونه یا این که گل رز، ممکن میباشد هنگام استنشاق تاثیر آهسته بخشی داشته باشند. این روغن‌ها ممکن میباشد در طی به کارگیری کوتاه دوران اثر گذار باشند.

ویتامین‌ها

ویتامین‌ها برای اکثری از عملکردهای تن اساسی می باشند. پژوهش ها نماد میدهد دو ویتامین برای کاهش علائم افسردگی اثر گذار میباشد:

ویتامین B-1: B و B-6 برای تندرست مغز حیاتی میباشد. زمانی سطح ویتامین B شما تحت باشد، خطر ابتلا به افسردگی ارتقا مییابد.

ویتامین D: گاهی ویتامین آفتاب خوانده می شود چون قرار به چنگ آوردن در معرض آفتاب آن را به تن شما می رساند، ویتامین D برای سالم مغز، قلب و استخوان اصلی میباشد. اشخاصی که افسرده میباشند احتمالاً مقادیر مقداری از این ویتامین دارا هستند.

معالجه دروغگویی بیمارگونه

۷ بازديد

آلزامیر پیشانی گیجگاهی
مطالعاتی نماد داده میباشد که دروغگویی بیمارگونه قادر است یکی‌از نشان‌های این بیماری باشد. آلزامیر پیشانی گیجگاهی نوعی زوال عقل میباشد که بر نواحی پیشانی و گیجگاهی مغز اثر می گذارد و سبب تغییر و تحول خلق و تغییر‌و تحول لهجه گفتاری می شود. این تغییرات رفتاری می تواند مشتمل بر موردها تحت باشد:

کردار اجتماعی نامناسب
عدم همدلی
حیف کردن نگرش در باب اخلاق دیگرافراد و خویش
تغییر و تحول در اشتها
اخلاق و رفتار اجباری
دلزدگی
تحریک پذیری
علائم و علامت‌های دروغگویی بیمارگونه
لاف‌های بیمارگونه به طور اجباری فیس میدهد و ممکن میباشد در بالا با بیان کردن لاف‌های خرد و بی‌زیان آغاز شوند. این لاف‌ها ممکن میباشد کم کم نمایشی‌خیس شوند. این نوع لاف‌ها معمولا با جزئییات غیر ضروری شناسایی میگردند. عده ای که مرتبا لاف می گویند لزوما به دروغگویی بیمارگونه در گیر نیستند. چیزی که‌این نوع لاف را از سایر لاف‌های غیر پاتولوژیک متمایز می‌نماید عدم علت میباشد. به این ترتیب، هر کس مرتبا اتفاقات را به صورت اغراق آمیز توضیح می دهد تا خویش را بامزه‌خیس جلو دهد و یا این که برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهاتی که مرتکب گردیده لاف میگوید بعید میباشد دروغگویی بیمارگونه داشته باشد. این لاف‌ها علت‌های روشنی میباشد که منافع خاص را پیش میبرد.

لاف‌های بیمارگونه به وسیله دیگر افراد اکثر اوقات قابل شناسایی میباشد که در غایت میتواند برای هر که به آن دچار است مضر باشد. برای مثال، ممکن میباشد شخص درباره‌ی پیشین خویش اتهامات دروغین یا این که ادعاهایی بلندمرتبه ذکر نماید که پژوهش و پی بردن آن برای سایرافراد بی آلایش میباشد.



تشخیص لاف بیمارگونه
لاف بیمارگونه تحت عنوان یک بیماری یا این که خلل دیوانه تشخیص داده نمیشود. روانشناس یا این که روانپزشک ممکن میباشد این خلق و خوی را علامت مشکل کم عقل دیگری در لحاظ بگیرد. ولی لاف بیمارگونه میتواند خویش یک نشانه جدا باشد. به این دلیل‌که برخی از اشخاص سوای داشتن هیچ نماد دیگری لاف بیمارگونه میگویند. تشخیص این خوی اکثر اوقات برای روانشناسان و روانپزشکان معضل برانگیز میباشد به این دلیل‌که هیچ تست روانشناختی یا این که بیولوژیکی برای تشخیص آن نیست.

برای تشخیص بیشتر بیماری‌های کم عقل، دکتر از سخن و تحقیق سابقه روانشناختی شخص استعمال می‌نماید. بعضا از عده ای که به دروغگویی بیمارگونه در گیر می‌باشند ممکن میباشد با مشاور درباره این نقص‌ درست گو نباشند براین اساس مشاور برای تحقیق ممکن میباشد با خانواده و بقیه دوستان فرد حرف نماید.



به چه شکل با هر کس به دروغگویی بیمارگونه دچارست دکتر روانشناس  کنار بیاییم؟
کنار داخل شدن با هر کس به طور بیمارگونه لاف میگوید بحران برانگیز میباشد. ساخت‌و‌ساز و محافظت ارتباط با این افراد ممکن میباشد طولانی باشد. موردنیاز به یاد آوری میباشد که ممکن میباشد شخص قصد جراحت زدن یا این که بهره از این لاف‌ها را نداشته باشد. لاف پاتولوژیک میتواند اجباری باشد و اکثر زمان ها سبب به پیامدها منفی برای فردی که لاف می گوید، میگردد. به این ترتیب، کارایی نمایید از جواب عصبانیت و شماتت آن ها در دروغگویی خودداری کنید. همینطور دوراندیشی از اینکه لاف پاتولوژیک ممکن میباشد نماد‌ای از بیماری مسئله‌ای تندرست سرازیر باشد، نیز موءثر میباشد. سخن با شخص در خصوص اینکه آیا علائم دیگری دارا‌هستند می تواند به وی یاری دهد تا خلل را شناسایی کرده و از دکتر یا این که درمانگر یاری بگیرید.



معالجه دروغگویی بیمارگونه
از‌آنجا که لاف پاتولوژیک یک بیماری غیر وابسته شناخته گردیده وجود ندارد، هیچ معالجه قانونی برای آن نیست. در حالتی‌که روانشناس در مریض تشخیص نقص‌ کم عقل دیگری را داده باشد ممکن میباشد برای رفع آن به معالجه آن مشکل بپردازد. مثلا، معالجه اختلالات شخصیتی معمولاً مشتمل بر جاری درمانی و مصرف دارو میباشد. از آن‌جا که لاف پاتولوژیک میتواند برای بقیه افراد مضر باشد، مشاور همینطور ممکن میباشد برای نزدیکان مشورت کردن شخصی را توصیه نماید. یک درمانگر با آن ها عمل خواهد کرد تا به آنان یاری دهد تا جواب‌های خویش را نسبت به خلل رئیس نمایند.

‌‌حرف پایان دکتر عالی
لاف پاتولوژیک زمانی فیس میدهد که فردی فارغ از علت مشخصی برای این فعالیت به تحمیل لاف میگوید. این لاف‌ها ممکن میباشد با اعلام کردن جزئیات غیرضروری شناسایی شوند، البته تشخیص آن ها اکثر زمان ها راحت میباشد. لاف‌های بیمارگونه ممکن میباشد سوای هیچگونه سود و سودی گفته شوند و همینطور برای بقیه افراد زخم‌زا باشند. یاد‌آوری این نکته ضروری میباشد که لاف بیان کردن یک تحمیل میباشد و فردی که به طور مریض سیرتکامل لاف می گوید قصد جراحت رساندن به بقیه افراد را ندارد. ازآنجاکه لاف پاتولوژیک یک بیماری شناخته گردیده وجود ندارد، هیچ معالجه قانونی برای آن نیست. با این حالا، لاف پاتولوژیک ممکن میباشد آرم‌ای از یک ایراد خل وچل باشد که مشاور قادر است آن را شناسایی نماید، مانند خلل شخصیت.

پدوفیلی در زنان چه گونه میباشد؟

۷ بازديد

اشخاص پدوفیل چه عده ای می‌باشند؟
اشخاص پدوفیل کشش عاشقانه یا این که جنسی استوار نسبت به خردسالان قبل از بلوغ (پایین ۱۳ سال) دارا هستند و لزوما بچه آزار نیستند. بعضا اشخاص پدوفیل فقط دیدن عکس یا این که فیلم خردسالان ارضا می‌شوند و بعضا دیگر نیاز به تماس با خردسالان دارا‌هستند. شخص می بایست دستکم ۱۶ سال سن داشته باشد و دست کم ۵ سال از کودکانی که به آن‌ها جذب می‌شود  دکتر روانشناس  بزرگتر باشد.

پدوفیلی در زنان چه گونه میباشد؟
پدوفیلی در زنان نیز وجود دارااست اما بسیار کمتر از مردان صورت می‌دهد، پدوفیلی در زنان شبیه مردان میباشد و شخص به خردسالان جذب می‌گردد و از حیث جنسی با خردسالان برانگیخته می گردند. این رغبت به خردسالان ممکن میباشد فقط با یک تصویر باشد یا این که برقراری رابطه جنسی با نوپا.

آیا شخص دچار به فدوپیلی مدام یک بچه آزار میباشد؟
نه، متخصصین حوزه روانشناسی و روانپزشکی بر این باورند که بچه آزاری مدام یک خلق و خوی میباشد که در حین آن شخص به آزار جنسی خردسال ها یا این که نوجوان ها میپردازد؛ ولی پدوفیلی لزوما یک اخلاق وجود ندارد و قادر است صرفا یک تمایل باشد.

برای تشخیص پدوفیلی از چه ابزاری استعمال میشود؟
برای تشخیص پدوفیلیک از ابزارهای پلتیسموگرافی آلت تناسلی در مردان و فتوپلتیسموگرافی واژینال در زنان مصرف شود. پس با نشانه دادن تصاویر اندام جنسی خردسال ها به مریض، این دو ابزار جریان خون را در اندام تناسلی شخص اندازه‌گیری کرده و با پژوهش فیض می‌اقتدار از ابتلای شخص به خلل پدوفیلیک مطلع شد.

آیا دو خلل پدوفیل و افبوفیل یکسان میباشد؟
نه، به این دلیل‌که پدوفیلی‌ها از حیث جنسی به خردسالان قبل از بلوغ عشق و علاقه دارا‌هستند و در مقابل افبوفیل‌ها از نگاه جنسی به نوجوان ها عشق و علاقه دارا هستند و علائم رفتاری و نحوه‌ها درمانی هرکدام از این‌ دو با یکدیگر مختلف میباشد.

نقص‌ پدوفیل چه زخم‌هایی به شخص وارد می‌نماید؟
شخص دچار به نقص‌ پدوفیل مبتلا احساسی زیرا اضطراب، رودربایستی یا این که شم گناه می‌گردد و ایرادات روحی و خل وچل متعددی را تجارب می‌نماید که همین زمینه منجر می شود تا بیشتر از خردسال ها، به خودش را آزار برساند.

آیا در همه موردها سوءاستفاده جنسی با پدوفیل مرتبط میباشد؟
نه، هر شخص بزرگسالی که بطور غیرعادی کودکی را لمس می‌نماید یا این که کودکی را ناچار به لمس خویش می‌نماید، سرگرم سو به کار گیری جنسی از کودک ها میباشد و لزوما به ایراد پدوفیل مرتبط وجود ندارد.
ایراد دلبستگی واکنشی چیست؟
نقص‌ دلبستگی واکنشی یک خلل خیر چندان رایج البته بسیار بدون شوخی میباشد. این خلل از تولید پیوندهای سلامت در میان خردسالان و مراقبان وی (به خصوص مامان) دوری می‌نماید. بخش اعظمی از خردسالان دچار بدین نقص‌ سوءاستفاده یا این که بدرفتاری عاطفی یا این که جسمی را تجارب کرده‌اند و یا این که در اوایل به دنیا آمدن پدر و مادر خویش را از دست داده‌اند. ایراد دلبستگی واکنشی وقتی در طفل ساخت و ساز می گردد که مهم‌ترین نیازهای نوباوه برای رشد، محبت و رفاه را در معاش نداشته باشد. این فرمان سبب ساز می گردد که آن ها نتوانند با اشخاص دیگر ارتباط تندرست برقرار نمایند.

مشکل دلبستگی واکنشی میتواند به دو شکل خویش را بروز دهد. نوع نخستین می تواند منجر خواهد شد که نوپا را از برقراری رابطه با بقیه افراد گشوده دارااست. نوع دوم قادر است سبب ساز خواهد شد که نوباوه بیشتراز حد پیرو جلب اعتنا گردد. این ایراد می تواند تاثیرات منفی بر پرورش نوباوه داشته باشد. این خلل همینطور می تواند خردسال ها را از ساخت رابطه و تعامل با دیگر افراد در بعدی گشوده دارااست. این بیماری یک ایراد استوار و مادام العمر میباشد. البته بیشتر کودک ها می توانند با معالجه و جانبداری رابطه ها تندرست و پایداری را با دیگرافراد برقرار نمایند.
علائم و نشان‌های خلل دلبستگی عاطفی چیست؟
علائم خلل دلبستگی عاطفی پیش از ۵ سالگی ظواهر می گردد، اکثر وقت ها وقتی که طفل هنوز نوزاد میباشد. تشخیص علائم در نوزادان بسیار دشوارتر از دیگران میباشد. این علائم دربرگیرنده موردها ذیل میباشد:

بی‌حالی
عدم عشق و علاقه به اسباب و اثاث بازی و بازی کردن
لبخند نزدن و دائما ناراحت بودن
عدم عشق و علاقه به آغوش رفتن دیگرافراد
خردسال ها بزرگتر معمولا علائم شایان توجه‌تری را از خویش آرم می دهند که عبارت‌اند از:

عدم اکران طیف وسیعی از احساسات گزینه انتظار هنگام تعامل با دیگر افراد
اجتناب از تماس چشمی و لمس جسمی، خصوصاً با مراقبان
ابراز خشم، تحریک پذیر بودن و گفت و گو با دیگرافراد (بالاتر از آنچه برای سن نوپا مطلوب میباشد.)
علامت دادن عشق و علاقه نامناسب به دیگرافراد (ناآشنا‌ها) در حالی که به پدر و مادر و مراقبان خویش شم بی‌علاقگی یا این که واهمه را علامت میدهند.
در شرایطی که این خلل در نوجوانی نیز ادامه داشته باشد ممکن میباشد به مشکل سوء مصرف مواد مخدر و الکل تبدیل گردد. بعضی خردسالان دچار به نقص‌ دلبستگی واکنشی، ممکن میباشد اخلاق ناعادلانه یا این که در اختیار گرفتن کننده داشته باشند.



چه عواملی موجب ایراد دلبستگی عاطفی میگردد؟
این مشکل هنگامی به وجود می آید که نوپا برای دوران زمانبر در پرورشگاه بوده باشد، برای برهه زمانی متعددی از مراقبان خویش بدور بوده باشد، و یا این که مادری با ایراد افسرده‌خویی داشته باشند.



چه طور می‌اقتدار این خلل را در کودک ها تشخیص بخشید؟
برای تشخیص نقص‌ دلبستگی واکنشی، پزشک معالج ممکن میباشد معیارهای مشوق این نقص‌ را در نوباوه تحقیق کند. معیارهای ایراد دلبستگی واکنشی مشتمل بر مفاد ذیل میباشد:

داشتن رابطه ها اجتماعی نامناسب پیش از ۵ سالگی
یا این که به صورت غیر مطلوب با سایرافراد اجتماعی می‌باشند و یا این که قوی به پاسخگویی تعاملات با دیگرافراد نیستند.
داشتن مراقبانی که حاذق به حمایت نیازهای جسمی و عاطفی نوباوه نیستند.
تحلیل روانشناختی طفل نیز ضروری میباشد. روانپزشک ممکن میباشد اقدامات ذیل را اعمال دهد:

مشاهده و رسیدگی طریق تعامل نوباوه با پدر و مادر (مراقبان)
تجزیه و آنالیز رفتارهای طفل در حالت‌های گوناگون
تحقیق کردار بچه در یک عصر وقتی خاص
گردآوری داده ها درباره رفتارهای طفل از منابع دیگر مانند خانواده و معلمان
نظارت جزئیات سابقه معاش بچه
تحلیل تجارب پدر و مادر و متد روزمره طفل با پدر و مادر
دکتر معالج همینطور می بایست مطمئن گردد که اشتباهات رفتاری نوباوه به جهت حالت رفتاری یا این که دیوانه دیگری وجود ندارد. علائم ایراد دلبستگی واکنشی ممکن میباشد بعضی وقت ها مشابه به اختلالات تحت باشد:

ایراد بیش فعالی همپا با کمبود دقت (ADHD)
اختلالات اضطراب
نقص‌ طیف اوتیسم
نقص‌ استرس بعد از سانحه (PTSD)
ایراد اضطراب اجتماعی