جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

افزایش هوش هیجانی در کودکان

۱۰ بازديد
ارتقا هوش هیجانی در خردسال ها
والدین مسئولیت دارند تا فرزندانشان را تشویق کنند تا هوش خود را در حوزه ها متفاوت بسط بدهند. البته که این هوش تنها محدود به مضمون‌ عمومی و iq نمی شود. درین نوشته‌ی‌علمی به قسمت دیگری از هوش دکتر روانشناس پرداخته می‌شود که بسیار حائز اهمیت است. از لحاظ روانشناسی طفل افزایش هوش هیجانی در خردسال ها به اندازه بالاتر بردن آی کیو با اهمیت می‌باشد.

هوش هیجانی که در گروه هوش عاطفی مجموعه بندی میگردد، به قدرت یک فرد در بروز احساسات و همچنین کنترل آن گفته می‌شود. تیم ای از مهارت ها می باشند که هر بچه باید در یک زمان معلوم سنی آنها را فراگیری ببیند.

تکنیک های افزایش هوش هیجانی کودکان
در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم تا به شما ۱۰ تا از تکنیک های افزایش هوش هیجانی در خردسال ها را فراگیری دهیم. شما بایستی به عنوان والدین با کمک خریدن از این‌راه ها و مطالعه کردار های کودکان در هر دوران سنی به بالاتر بردن هوش هیجانی آنها کمک فرمایید.

برچسب زدن به احساسات کودکان
هر کودکی باید به صدق بتواند احساسات را از هم تشخیص دهد. شما می توانید با گذاشتن نام بر این حس ها به آنان یادگرفتن دهید تا احساساتشان را عالی بشناسند. از جمله زمانی که نوپا شما از باختی که از بازی داشته هست احساس ناراحتی می کند. از او بپرسید که اندوه؟
کلمه و واژه هایی مشابه عصبانی، غمگین، شرمساری، دردناک و… کلیه از واژه هایی می باشند که برای بیان احساسات گزینه استفاده قرار میگیرند. افزون بر مفاد فوق کلماتی که احساسات مثبت مثل شادی و… را نشان می‌دهند را مطرح کنید.

برچسب زدن به حس کودک
احساسات کودک ها

یادگرفتن مهارت و تکنیک ها مقابله ای
پس از افزایش هوش هیجانی در خردسال ها وقت آن رسیده که به آنان فراگیری دهید که چه‌طور باید این شم ها را مدیر کنند. مثلا در هنگام عصبانیت نفس آرام بکشند و برای در دست گرفتن احساس خشم اطراف را شکاف کنند.

مدل کردن طریق های صحیح بیان احساسات
برای آنکه کودک به فهم درستی از احساساتش برسد؛ کوشش فرمائید در صحبت هایتان احساسات را مطرح نمائید. به عنوان مثال زمانی که خوشحالید آن را در شکل تان نشانه دهید.

نماد دادن احساس همدلی به خردسال ها
والدین میتوانند برای افزایش هوش هیجانی در خردسالان حس همدلی را به آن‌ها نشان دهند. مثلا هنگامی که کودکان حس غم می باشد و حتی این احساس را مقداری با اغماض به شما آرم میدهد. به او نماد دهید که با او همدرد آید و ادله اندوه اورا فهم و شعور می‌کنید. اما در‌صورتی‌که این کردار شما هم اقرار آمیز باشد؛ موجب می گردد تا او راجع به با احساساتش دچار اشتباه گردد.

همدلی با خردسال ها
همدلی با احساسات خردسالان

توسعه و گسترش دادن حل زمینه برای ارتقا هوش هیجانی
یک کدام از مواردی که در حوزه ارتقا هوش هیجانی در خردسالان آیتم تفحص قرار می گیرد؛ یادگیری نحوه حل ایرادات می‌باشد. زمانی که احساسات شناخته شده اند و زمان می رسد که نوباوه بتواند مشکلاتش را در این باره خود حل کند. در این‌راه به آن‌ها راهکار ارائه دهید.

تبدیل هوش هیجانی به مقصود همیشگی
اساسی نیست که تا چه اندازه نوپا شما دراین مورد پیشرفته می‌باشد؛ چیزی که مهم می باشد این می‌باشد که با این وجود برای افزایش هوش هیجانی در خردسالان امداد فرمائید. کودک در زندگی با موانع زیادی روبرو میشوند و باید بتوانند از پس حل تمامی این مشکلات بر بیایند. این مهارت سازی را هدف قرار دهید.

زمان دادن به عنوان کردن شدن درست شدن احساسات
زمانی که احساس کردین استرس و عصبانیت در شما بروز کرده، همت کنید با حفظ آرامش خود یک فرصت به او بدهید تا ارتباط کودک با شما به صدق شکل بگیرد. از مهمترین فرایند افزایش هوش هیجانی در کودک این هست که در‌حالتی که طفل فریادمی زد ادب خود را حفظ فرمائید.

فهم و پذیرش به جای قضاوت دیگرافراد
زمانی که طفل شم غم می کنند، اغلب والدین به سرشان میزنند؛ که شروع به ارشادوراهنمایی کردن بچه کنند. در حالی که کار درست ای این است که این کار را به زمان دیگری محول کنید. شما بایستی این را بدانید که هر فرد تا حد قدرت بهترین خود را نماد می دهد و تنها در شرایطی حزن را از خود بروز می‌دهد که دیگر توانش را نداشته باشد. شما باید به درکی از این آیتم برسید.
منعکس و تایید کردن احساسات کودکان
متخصصان بر این باوراند که برای ارتقاء هوش هیجانی در خردسال ها بهتر می‌باشد احساسات آن ها را تایید نمائید و برای نوپا اصلی می باشد تا حس هایش شنیده خواهد شد و از سوی دیگرافراد منعکس شوند. هنگامی نوباوه راجب احساس هایش سخن می کند؛ وانمود نمائید که متوجه او می‌باشید.

تایید کردن احساسات کودکان
منعکس کردن احساسات کودک ها

پرس و جو کردن از شم و حالات نوباوه
برای افزایش هوش هیجانی در خردسالان زمانی که طفل با هیجان حسی را بیان می کند؛ به او گوش فرا دهید. فرزندان حس می کنند که بایستی از سوی دیگر افراد شنیده شوند. این زمینه در نهایت موجب میگردد تا نوپا در انتها با شما هم مسیر شود.

صحبت پایانی
تعریف هوش هیجانی در علم روانشناسی به معنی بروز احساسات و همچنین در دست گرفتن آن هاست. والدین مکلف اند تا در همان فرصت کودکی به ارتقاء هوش هیجانی در خردسالان آنان کمک کند. در این حوزه از متخصصان کمک بگیرید.

آیا انجام تست مشاوره ازدواج الزامی است؟ یا نه؟

۱۴ بازديد

امتحان و آزمایش مشورت وصلت
هنگامی که دو شخص برای وصلت تصمیم گیری می نمایند فاکتور علاقه عشق و علاقه مهم ترین عاملی میباشد که دراین باره بایستی به آن اعتنا علامت داده گردد. ولی این نکته را می بایست در لحاظ داشته دکتر روانشناس باشید که عشق و علاقه فقط عاملی وجود ندارد که برای چیره شدن در معاش مشترک بایستی به آن دقت کرد. شاهد معاش هایی که بودیم که فقط با عشق و علاقه آغاز گردیده اند و در غایت با باخت مواجه گردیده اند. اینجاست که‌این پرسش به وجود می‌آید که آیا ایفا آزمایش مشورت وصلت الزامی میباشد؟

آیا ممکن است از روش آزمایش ها به معیارهای یک آشنایی صحیح و منطقی از شخص دست یافت؟ آمارها نشانه داده که اکثر وقت ها جدایی ها دربین زوجین پیش آمده میباشد که جدیدا وصلت کرده اند؛ این استدلال به نیکی نماد می‌دهد که اشخاص فارغ از داشتن داده ها صحیح از شخص مقابل و معاش مشترک مبادرت به وصلت کرده اند. این قضیه موجب گردیده تا معاش آن‌ها به سمت طلاق سوق پیدا نماید. در اینگونه شرایط هایی میباشد که ایفا آزمایش مشورت کردن پیش از تزویج الزامی میباشد.

آزمایش مشورت تزویج چیست؟
برای جواب دادن به‌این پرسش که آیا جاری ساختن آزمایش مشورت تزویج الزامی میباشد؟ بایستی آغاز به شما بیان‌کنم که آزمایش های مشورت چیست؟ آزمایش ها به اشخاص امداد می نمایند تا همه فاکتورها اساسی برای وصلت را گزینه نظارت قرار بدهند. همینطور از این طرز خوب به کلیه بعد ها شخصیت همسرشان پی ببرند.

در جلسات مشورت کردن قبل از وصلت، روانشناس آزمایش ها استاندارد را در چنگ طرفین قرار می‌دهد. آن گاه از آنها می‌خواهد تا در غایت صداقت به آزمایش ها جواب دهند. آنگاه به تحقیق و محاسبه حاصل آزمایش ها میپردازد. سود پایانی آزمایش ها قادر است در غایت واحد سنجش سازش زوج ها را با هم معین نماید و این فرمان علامت می‌دهد که اجرا آزمایش مشورت تزویج الزامی میباشد.


مثال آزمایش مشورت وصلت

در نوشته ی علمی ایفا آزمایش مشورت تزویج الزامی میباشد بایستی بگوییم این مسئله موجب نمیشود که مشاور فیض قطعی راجب معاش مشترک آنان را معلوم نماید. بلکه موجب می‌گردد تا مشاور با ادراک نقاط اختلاف آنان به زوجین راه‌حل ارائه دهد. باطن آزمایش های مشورت تزویج خصوصیات شخصی و اجتماعی شخص مشخص و معلوم میگردد. در دریافت کردن تصمیمات صحیح و منطقی نیز به آن ها امداد می نماید.

مداقه و بایستگی آزمایش مشورت کردن وصلت
آیا اعمال آزمایش مشورت تزویج الزامی میباشد؟ بایستی خاطرنشان کرد آری. بدین خیال و خاطر که اکثر اوقات اشخاص در پروسه شناخت به جهت عشق شدیدی که به شخص دارا هستند؛ بخش اعظمی از فاکتورها را در لحاظ نمی گیرند. اگرچه که ممکن در به عبارتی آغاز ارتباط کلیه چی بهتر به حیث رسد. ولی ابعاد به جهت نداشتن آشنایی کافی و صحیح از شخص مقابلتان ممکن میباشد با اشتباهات روبرو گردید.


مثال آزمایش مشورت پیش از تزویج

پس میتوان سود گرفت که اجرا آزمایش مشورت وصلت الزامی میباشد. در‌این آزمایش ها فارغ از هیچ ابهامی و شکی تک تک فاکتورهایی معاش مشترک گزینه نظارت قرار گرفته میگردند. از طرفی گاهی اشخاص که در خانواده های سنتی خیس معاش می نمایند؛ از پرسیدن بعضی مفاد شم رودربایسی و حجب می نمایند. دراین‌صورت نیز آزمایش ها و مشورت میتواند این مسائل را مطرح نمایند و خلل شمارا به راحتی حل نمایند.

گاهی حتی ممکن میباشد که داده ها شما از شخص مقابلتان کافی بوده و آحاد معیارهای تزویج گزینه رسیدگی قرار داده باشید ولی گشوده هم آزمایش مشورت کردن تزویج الزامی میباشد. جنبه هایی از شخصیتان وجود داشته باشد که خویش شما هم به آن داده ها کافی نداشته باشید. آزمایش مشورت کردن وصلت میتواند در شناسایی جنبه های متفاوت شخصیتان وجود ندارد امداد می نماید.

سوال ها آزمایش مشورت قبل از تزویج
در مقاله فوق به پرسش آیا جاری ساختن آزمایش مشورت وصلت الزامی میباشد؟ جواب داده شد. در ولی به بعضا از مواقعی که در پوسته پرسش درین جلسات پرسیده می گردند؛ اشاره خوا‌هیم کرد. برای مثال مواقعی که درین جلسات آیتم نظارت قرار میگیرند؛ عبارتند از:

مسائل مالی
هدف ها و دلایل وصلت
ارتباط ها خانوادگی و از صمیم قلب
بضاعت حل مورد و تعارض
مهارت های برقراری رابطه
مدل معاش و عادات های شخص
تفریحات و سرگرمی های شخصی
شم مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی
تقسیم امور در منزل یا این که فارغ منزل
نکات اصلی در جواب دهی به آزمایش های مشورت کردن وصلت
مهم‌ترین نکته ای که می بایست به آن در مورد آزمایش های وصلت اعتنا نمایید؛ این میباشد که به خیال و خاطر وجود آزمایش های نامعتبر قطعا به سراغ یک شخص مطمئن بروید که درین حوزه علم آموزی کرده‌با‌شد. در نوشته‌علمی ایفا آزمایش مشورت کردن وصلت الزامی میباشد می بایست بگوییم یک مشاور عالی در کنار تحصیلات می بایست مجرب هم باشد. فقط جواب دهی به سوال های کفایت نمیکند و می بایست سود آنان مسلما بوسیله یک دارای تخصص گزینه پژوهش قرار بگیرند.


مثال آزمایش مشورت کردن قبل از تزویج

طرفین بایستی در غایت صداقت به سوالهای جواب دهند تا در غایت سود آزمایش ها نیز بر حسب حقیقت آیتم رسیدگی قرار بگیرند. در حالتی که چه تصمیم گیری پایانی بایستی بوسیله خویش زوجین صورت پذیرد البته موعظه مشاور درین حوزه بسیار یاری کننده میباشد. در نوشته‌علمی ایفا آزمایش مشورت کردن وصلت الزامی میباشد بایستی بگوییم پیگیری نتیجه ها آزمایش بایستی از سمت هر دو طرف پیگیری خواهد شد.