پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

روش رفتار با کودکان دارای بیماری اوتیسم

۱۶ بازديد

اصول اخلاق با خردسال ها اوتیسم
بخش اعظمی از پدر و مادر ممکن میباشد از خلق و خوی فرزند اوتیستیک خویش ناامید شوند، بترسند یا این که شرم ساری بکشند. راهکارهای پایین به شما در یادگیری نحوه حفظ از نوباوه اوتیسمی و حل رفتارهای بحران‌ دکتر روانشناس برانگیز وی امداد می‌نمایند:
1. رفتارهای رایج اوتیسم را فهم و شعور فرمایید
هنگامی درباره روش تربیت نوباوه اوتیسمی کلام می گردد، شعور کردار‌های خردسالان در گیر به اوتیسم او‌لین چیزی میباشد که بایستی به آن اشاره گردد. ما معمولا کودک ها را تنبیه می کنیم، زیرا‌ آنان آگاهانه اخلاق نامناسبی از خویش آرم می دهند. با این حالا، طفل در گیر به اوتیسم ممکن میباشد نتواند بعضا از رفتارها را در اختیار گرفتن نماید و به همین استدلال نباید برای رعایت نکردن چندین نکات به مشقت تنبیه گردد. برخی از رفتارهایی که ممکن میباشد خردسال ها اوتیستیک در در دست گرفتن آنها نقص‌ داشته باشند عبارتند از:

گاز به دست آوردن دست و انگشت‌های خویش
جنبش دادن دست‌ها (رفتارهای خودانگیزشی که به اشخاص دچار به اوتیسم در تهیه احساسات‌شان یاری می‌نمایند)
فریاد زدن
جراحت زدن به خویش از روش ضربه زدن به سرشان
نگاه نکردن به بقیه افراد یا این که عدم برقراری تماس چشمی
پرخاشگری فیزیکی نسبت به همسالان و بزرگسالان، مانند گاز به چنگ آوردن یا این که لگد زدن
اکثری از این رفتارها از کوشش خردسالان برای ذکر نیازها یا این که منظور‌هایشان یا این که فهم و شعور هنجارها و نشان‌های اجتماعی ناشی می شود. شما نباید به خیال و خاطر این رفتارها فرزندتان را در اتاق زندانی نمائید، او‌را شرمنده فرمایید یا این که کتک بزنید. در ازای، عالی میباشد برای فهم انگیزه رفتارهای وی سعی کرده و در شکل بایستگی از جایزه‌هایی که سبب ساز اینگونه رفتارهایی می گردند اجتناب فرمایید.
2. از تقویت مثبت به کارگیری فرمائید
در خلق با خردسالان اوتیسم تحسین کردن یا این که مشوق دادن را فراموش نکنید. این کودک ها به تکنیک‌های تربیتی که بر نکات مثبت تمرکز می‌نمایند، خوب جواب می دهند.

شغل های متعددی برای تشویق و ارتقا علت خردسال ها وجود داراست. میتوانید به برخی از کودک ها برای هر حسن خلق یک استیکر یا این که برچسب بدهید تا در غایت برای استحصال تعداد معینی از آن ها پاداش اخذ نمایند. البته اکثری از خردسالان اوتیستیک، به ویژه خردسالان خردسال، به بازخوردها و مشوق‌های فوری‌تری که مستقیما به اخلاق و رفتار آنان مربوط می گردند، جواب میدهند. از جمله در‌صورتی‌که آن ها در دکان به ‌مکان فریاد زدن یا این که ضربه زدن به سرشان با خلق مطلوب درخواست یک حیوان عروسکی را داشتند، عالی میباشد بلافاصله گزینه تعریف و تمجید قرار بگیرند.
3. تکنیک‌های خودآرام‌سازی را به فرزندتان بیاموزید
یادگرفتن تکنیک خویش آهسته سازی خردسالان اوتیسم در بهبود رفتارهای آنان نقش مهمی دارااست. پریشانی فی مابین خردسالان رایج میباشد، ولی نحوه آهسته کردن کودک ها اوتیسمی ممکن میباشد غامض‌خیس باشد. برخی از کودک ها در گیر به اوتیسم میتوانند تکنیک‌های خودآرام‌سازی را خاطر بگیرند و از آنان در وضعیت ضروری به کارگیری نمایند.

یکی‌از نحوه‌های بی آلایش خودآرام‌‌سازی این میباشد که دیده‌های خویش را ببندند، چیز خوشایندی مانند یک پارک یا این که یک نوباوه گربه را تصور ‌نمایند و به آرامی از روش بینی نفس بکشند. فشار ملایم و اثبات، مانند در آغوش به چنگ آوردن، هم می تواند برای بخش اعظمی از خردسال ها اوتیستیک متانت‌قسمت میباشد. این خردسال ها میتوانند با در آغوش به دست آوردن پدر و مادر یا این که بقیه بزرگسالان آیتم پشت گرمی به ادب برسند.

روسه سوگ در خردسال ها

۱۲ بازديد

پروسه سوگ در خردسال ها
شوک و انکار ( شم کرختی ، بهت و گیجی ، ناباوری )

خشم ، اعتراض ، شم سرو صدا ، دل خوری

نا امیدی و در هم ریختگی ( بی قراری ، زاری ، حس گناه ، شم تنهایی )

بهبودی و سازمان یابی دوباره.1

راهکارهای کاربردی عکس العمل با سوگ و داغدیدگی در کودک ها
آتل دیرگرو ازجمله جاری‌شناسان کارشناس در سرزمین نروژ میباشد که به‌طور ویژه با کودک ها مبتلا سوگ و داغ‌دیدگی، خانواده‌ها و مدرسه های آنان عمل می‌نماید و در حوزه سوگ و داغ‌دیدگی دکتر روانشناس  در کودک ها آوازه فی مابین‌المللی داراست.

او اثرها ارزشمندی را در این باره ارائه کرده است. در‌پی، پیشنهاد‌هایی از وی به مراقبین کودکانی که سوگ و داغ‌دیدگی ناشی از فوت عزیزی را تجربیات می‌نمایند:

سعی نمایید ارتباطی گشوده و قابل یقین با آن ها داشته باشید
به‌این‌خواسته، توضیحاتی به آنان بدهید که متناسب با سنشان باشد.

سعی فرمائید سردرگمی آن‌ها‌را کاهش دهید.

مرگ را به‌تیتر یک هجرت یا این که خواب مطرح نکنید.

به آنان زمان بدهید که بتوانند بر ذهن خویش مسلط شوند، برای این فعالیت
اذن سؤال کردن و مشاجره کردن را به آنان بدهید.

از گفتگوهای کوتاه استقبال نمایید.

یار با آنها به تماشای عکس‌ها، گالری‌ها و فیلم‌ها بپردازید.

به آن ها اذن بدهید به آرامستان بروند البته آنان‌را بدون چاره نکنید.

بازی‌هایی را که دوست دارا هستند در زمینه‌ی با مرگ و مردن ایفا دهند بپذیرید.

مرگ را برای آنها حقیقی و واقعی جلوه دهید، به‌این‌مراد
اذن دهید نوپا در مراسم تشییع کمپانی نماید و در شرایطی که مایل میباشد مرده را ببیند.

احساسات خویش را از آنان نهفته نکنید.

یادبودهای شخص مرده را در دسترس قرار دهید.

به نوباوه امداد نمائید تا بتواند سازش عاطفی پیدا نماید، برای همین
به وی امداد فرمائید معاش روزانه خویش را در منزل و مکتب ادامه دهد.

از طلاق‌های غیرضروری اجتناب فرمائید.

درباره نگرانی‌هایشان درباره‌ی با پدر و مادر و خودشان با آن ها حرف نمایید.

اذن دهید شم گناه خویش را ذکر نمایند.

برخورد‌های آن ها را بپذیرید و معمولی‌سازی نمایید.

آن ها را حداقل نگیرید و طرد نکنید.

مصاحبه یاری می‌نماید بچه بتواند تصویری درونی از عزیز از دست رفته خویش بسازد و آن را در مجموع ارتفاع معاش برای خویش محافظت نماید. در‌حالتی که نوپا گرفته و اندوهگین میباشد، در وی این آرزو را ساخت و ساز نمائید که با سپری شد مجال احوال عالی شود.

در رابطه با مواردی چون ترس ها خانواده و .. صحبت کنید.

۸ بازديد

هراس ها
حرف کردن با همسر راجع به واهمه ها یاری بسزایی برای رفع آن‌ها می نماید. هراس ها راهی برای حکومت بر قلب ما داردند و بر تصمیمات و خلق و خوی ما اثر میگذارند. درباره ی هراس های خویش و همسرتان با یکدیگر کلام نمایید. هنگامی بتوانیم خوف های خویش را شناسایی کنیم و آن ها را آشکار کنیم، به راحتی می‌توانیم دکتر روانشناس  اقتدار آنان را کاهش بدهیم.



خانواده
خانواده موضوعی میباشد که بیشتر مکالمه های شما و همسرتان را در بر می‌گیرد. سخن با همسر در زمینه ی نرم‌افزار ها، ضوابط، نمرات فرزندان و … به زوجین یاری می نماید تا خوب بتوانند یکدیگر را فهم کرده و شرایط های نابسامان را اداره و رئیس نمایند. مدام از ایده ها و بینش خانواده خویش برای تصمیم گیری درخصوص یک زمینه اساسی و خانوادگی، به کار گیری نمایید. همسرتان تحت عنوان سهم دار معاش شما حق داراست از آحاد مسائل مرتبط با منزل و خانواده خویش اگاهی داشته باشد.
ایرادات رشته ذکر با همسران، مهم‌ترین عامل دعواهای مکرر
در صورتیکه اعتنا فرمائید، اکثر اوقات دعواهای زناشویی، به جهت عدم وجود مهارت کافی در شیوه کلام کردن با همسر میباشد. به عنوان مثال آن مردی که دوست دارااست بعداز برگشتن از راز فعالیت به منزل، غذای گرم بخورد؛ با غذای سرد یخچالی روبرو می گردد و به مکان کلام کردن با همسرش، از درِ بحث و پرخاش وارد می گردد!

آن خانمی که دوست داراست انتها هفته‌ها برای گردش با شوهرش خارج برود، البته با شوهر خسته‌ای روبرو میگردد که می خواهد تمام روز را استراحت نماید؛ به مکان سخن کردن با همسر، قهر کردن را ترجیح می دهد.

این نمونه حرف نکردن‌ها تنها به غذای گرم و تعطیلات انتها هفته محصور نمیشود. در حالتی‌که ظریف‌خیس ببینیم بیشتراز 90 درصد خطاها زن و شوهر تنها به خیال عدم وجود مهارت حرف کردن و حرفه ذکر در رابطه ها زناشویی میباشد! با دقت به‌این، بایستی قطعا برای رفع این نقص‌ به اندیشه راهکار باشیم.
چرا نمی‌توانیم با همسرمان سخن کنیم؟
پیش از اینکه به سراغ راهکارها برویم، بیایید یه خرده درخصوص دلایل ایرادات رشته ذکر با شوهر و در مجموع همسرها سخن کنیم. اینکه چرا در برقراری رابطه با همسرمان به خلل می خوریم و نمی‌توانیم پیام‌های‌مان را به وی منتقل کنیم؟

او‌لین موضوعی که سبب ساخت‌و‌ساز خطاها حرفه ذکر فی مابین همسران میگردد، خلا اعتماد به‌نفس میباشد. بخش اعظمی از خانم‌ها و آقایان حتی از آغاز کردن یک مکالمه هم با همسر خودشان واهمه دارا‌هستند. زیرا از به عبارتی آغاز هزار نگرانی سراغ‌شان می آید. از اینکه نکند نتوانم صحیح صحبت بزنم و شرمسار نحس گرفته تا اینکه مبادا همسرم به حرف‌هایم بی‌توجهی نماید و… .

گزینه اختلال‌سازِ دوم عدم وجود علم و مهارت میباشد. فکر کنید همین حال یک موتور یا این که دوچرخه به شما بدهند و بگویند یک فاصله نسبتا وقتگیر را با آن رانندگی نمایید. مطمئنا در حالتی‌که تجربیات سوار شدن به‌این وسیله نقلیه را داشته باشید، سوای هیچ ترسی فرمان را جاری ساختن می‌دهید. البته در صورتی تا الان این فعالیت را نکرده باشید چه؟

علت های ترس از آب

۱۳ بازديد

انگیزه های هراس از آب
علل ظریف هراس از آب کاملا شناخته نشده میباشد، ولی کارداران زیادی دکتر روانشناس  در ساخت و ساز آن نقش دارا هستند، مثلا:

تجربیات تروماتیک: یک تجارب تروماتیک مشتمل بر آب، مانند مجاورت شدن به غرق شدن یا این که مشاهده شخص دیگری که در آب مضطرب میباشد، قادر است سبب ساز ساخت آب هراسی گردد.
بقیه حالت سالم جاری: آب هراسی به طور همزمان با بقیه وضعیت سالم جاری، مانند اختلالات اضطرابی یا این که خلل استرس بعداز سانحه (PTSD) نیز چهره میدهد.
اخلاق و رفتار آموخته گردیده: فوبیا آب را می اقتدار از روش مشاهده یا این که از روش شنیدن تجارب منفی دیگر افراد فراگرفت.
ژنتیک: ممکن میباشد یک جزء ژنتیکی در ساخت فوبیا، مثلا آب هراسی وجود داشته باشد.
کارداران فرهنگی یا این که اجتماعی: باورهای فرهنگی و طریقه های اجتماعی در امر آب نیز می‌تواند بر پیشرفت فوبیا آب تأثیر بگذارد. برای مثال، در‌صورتی‌که شخصی در فرهنگی گران قدر گردیده باشد که آب با خطر یا این که مرگ همدم میباشد، بیشتر مبتلا واهمه از آب می‌گردد.
بسط آب هراسی اکثر زمان ها سود ترکیبی از این عامل ها میباشد خیر یک انگیزه واحد. فهم علل قضیه‌ای واهمه از آب قادر است به پیشرفت معالجه‌های مؤثر برای مدیر و غلبه بر این خوف یاری دهد.

تفاوت آکوا فوبیا و تالاسوفوبیا
آکوا فوبیا و تالاسوفوبیا هر دو مرتبط با آب میباشند، البته دو فوبیای مختلف می‌باشند. Aquaphobia یک هراس یا این که فوبیا از آب میباشد که قادر است مشمول هراس از غرق شدن، خوف از آب عمیق، واهمه از شنا یا این که هراس از آب آزاد باشد. از طرف دیگر تالاسوفوبیا یک واهمه یا این که فوبیا خاص از اقیانوس یا این که دریا میباشد که میتواند مشمول واهمه از عمق، واهمه از موجودات ناشناخته در آب، هراس از غرق شدن، خوف از امواج، هراس از به دور بودن از حاشیه دریا یا این که واهمه از حجم اقیانوس باشد.

در حالی که فی مابین این دو فوبیا همپوشانی وجود داراست، تمرکز هراس متعدد میباشد. آکوا فوبیا می‌تواند دربرگیرنده خوف از آب در هر محیطی مانند استخر یا این که دریاچه باشد، در حالی که تالاسوفوبیا به صورت خاص مرتبط با اقیانوس یا این که دریا میباشد. ضمن این، مشوق ها و علائم خاص هر فوبیا میتواند بین اشخاص گوناگون و فرق داشته باشد. هر دو آکوا فوبیا و تالاسوفوبیا میتوانند ناگوار باشند و بر چگونگی معاش شخص تأثیر بگذارند، ولی معالجه های موثری برای امداد به رئیس و غلبه بر این واهمه ها در دسترس میباشند.
خوف از آب در استخر
هراس از آب، میتواند به ویژه برای اشخاص در دور و اطراف استخر معضل برانگیز باشد، چون این واهمه می‌تواند با وجود آب یا این که تامل بودن در آب تولید گردد. در دور و بر استخر، شخص در گیر به آب هراسی در حوالی استخر یا این که زمانی از وی منظور می شود باطن آب خواهد شد، اضطراب یا این که وحشت شدیدی را تجربیات می نماید. آن ها در کل از استخر اجتناب می نمایند، یا این که ممکن میباشد صرفا بتوانند برای دوران کوتاهی مجاورت استخر را تحمل نمایند. بعضی از اشخاص علائم فیزیکی اضطراب مانند عرق کردن، ضربان قلب سریع یا این که لرزش را در هنگام مواجهه با واهمه خویش تجارب می نمایند.

معالجه‌های مؤثری برای یاری به اشخاص دچار به هراس از آب وجود دارااست که بر واهمه خویش غلبه نمایند و در فضا استخر ریلکس‌خیس شوند. اینها قابلیت دارااست مشتمل بر مواجهه درمانی باشد که دربرگیرنده قرار به چنگ آوردن تدریجی شخص در معرض جایزه های ترسناک در یک دور و اطراف در اختیار گرفتن گردیده یا این که معالجه شناختی-رفتاری میباشد که به شخص امداد می نماید ذهن ها و باورهای منفی در باب آب را شناسایی کرده و به بحران بکشد. همینطور در برخی مفاد برای یاری به رئیس علائم اضطراب، دارو تجویز می‌شود. درصورتی که واهمه آن ها بر بضاعت آن ها برای سعی معمولی در معاش روزانه تأثیر می‌گذارد یا این که سبب غم شایان توجه آن‌ها می گردد، برای اشخاص دچار به آب هراسی خوب میباشد که به‌دنبال امداد حرفه‌ای باشند. با معالجه مطلوب، بخش اعظمی از اشخاص دچار به هراس از آب می‌توانند بر هراس خویش غلبه نمایند و از عمل های مربوط به آب لذت ببرند.

معالجه آکوا فوبیا
آکوا فوبیا یا این که هراس از آب روش های معالجه متعددی دارااست که در اینجا به آن می پردازیم.

مواجهه درمانی و معالجه شناختی رفتاری:
یکی مؤثرترین معالجه‌ها برای آب‌هراسی، مواجهه درمانی میباشد که مشمول قرار به دست آوردن تدریجی شخص در معرض پاداش‌های ترسناک در یک گوشه و کنار در اختیار گرفتن‌شد‌ه‌است. این قادر است به شخص یاری دهد تا نسبت به واهمه آلرژی زدایی نماید و در نزدیکی آب ریلکس خیس خواهد شد. معالجه شناختی-رفتاری (CBT) نوع دیگری از معالجه میباشد که قادر است برای آکوافوبیا اثرگذار باشد. CBT به شخص امداد می نماید تا اذهان و باورهای منفی راجع به آب را شناسایی و به معضل بکشد و راهبردهای تقابل ای را برای رئیس علائم اضطراب ساخت‌و‌ساز نماید.

دارو درمانی:
در برخی مفاد، دارو برای یاری به رئیس علائم اضطراب مربوط به آکوافوبیا تجویز میشود. داروهای ضد اضطراب مانند بنزودیازپین ها یا این که بتا بلوکرها برای امداد به در اختیار گرفتن علائم فیزیکی اضطراب مانند ضربان قلب سریع یا این که لرز به کارگیری میشوند.

معالجه با حقیقت مجازی:
معالجه حقیقت مجازی نوع نسبتا جدیدی از معالجه میباشد که میتواند برای معالجه آب هراسی استعمال شود. این معالجه دربرگیرنده به کار گیری از هدست حقیقت مجازی برای مشابه سازی سناریوهای مربوط به آب در یک فضا در دست گرفتن گردیده‌است. بعد از آن شخص میتواند خوف خویش را از میان پیروز شود و به ندرت با آب شل خیس گردد.

تکنیک های خودیاری:
خلال معالجه ماهر، برخی از تکنیک های خودیاری نیز وجود دارااست که می‌تواند برای مدیر اضطراب مربوط به آکوافوبیا موءثر باشد. اینها مشمول تمرینات تنفس عمیق، آهسته سازی پیشرونده عضلانی یا این که مدیتیشن میباشد. در صورتیکه آب هراسی سبب ساز اندوه قابل توجهی می گردد یا این که بر معاش روزانه تأثیر میگذارد، جستجوی امداد ماهر اصلی میباشد. با معالجه مطلوب، بخش اعظمی از اشخاص دچار به آکوا فوبیا می‌توانند بر هراس خویش غلبه نمایند و از کار های آبی رنگ لذت ببرند.

واهمه از اقیانوس چه وقتی خطرناک می‌گردد؟

۱۲ بازديد

واهمه از اقیانوس چه وقتی خطرناک می‌گردد؟
هراس از اقیانوس وقتی می تواند خطرناک خواهد شد که سبب ساز به اجتناب از عمل‌های ضروری و اصلی مانند شنا، مسافرت با قایق‌ها یا این که هواپیماهایی خواهد شد که از روی آب‌ها عبور می‌نمایند. این هراس میتواند به قدری ناتوان کننده گردد که در معاش روزانه شخص ایراد تولید نماید و سبب حزن و اضطراب و افسردگی(علائم افسردگی) قابل توجهی خواهد شد. در مورد ها شدید، خوف میتواند باعث به هجوم ها پانیک یا این که بقیه علائم فیزیکی مانند ضربان قلب سریع یا این که تنگی نفس گردد که می‌تواند دکتر روانشناس  تندرست جسمی شخص را به خطر بیندازد.

اجتناب از شغل‌های مربوط به اقیانوس یا این که آب نیز میتواند باعث به انزوای اجتماعی و اضطراب اجتماعی گردد که قادر است علائم اضطراب را بدتر نماید. خوف میتواند پرورش و توسعه فردی و ماهر شخص را محصور نماید، مانند تلف کردن زمان‌های شغلی که نیازمند مسافرت میباشد یا این که اجتناب از عمل‌های درگیر‌کننده با دوستان یا این که خانواده. در بعضا موردها، تالاسوفوبیا معالجه‌نشده قادر است باعث به ساخت و ساز بقیه بیماری‌های تندرست جاری مانند افسردگی(مشورت افسردگی) یا این که سوء مصرف مواد خواهد شد. بدین ترتیب، در شکل تجارب علائم تالاسوفوبیا برای پرهیز از مخاطرات و عوارض مربوط به این خوف، در‌پی یاری کارشناس باشید. معالجه قادر است به مدیر علائم، بهبود استراتژی های رویارویی و دوری از خطرناک شدن واهمه یاری دهد.
معالجه تالاسوفوبیا
تالاسوفوبیا را می اقتدار با گونه های متفاوت معالجه، به عنوان مثال معالجه شناختی- رفتاری (CBT)، مواجهه درمانی و دارو معالجه کرد.

معالجه شناختی رفتاری:
CBT نوعی مذاکره درمانی میباشد که قادر است به شناسایی و تغییر و تحول ذهن ها و باورهای منفی مربوط به اقیانوس یا این که آب یاری دهد. همینطور می‌تواند به گسترش استراتژی های رویارویی ای برای مدیر اضطراب و هراس مربوط به شرایط های مربوط به آب یاری دهد.
مواجهه درمانی:
مواجهه درمانی دربرگیرنده قرار تصاحب کردن تدریجی شخص در معرض شی یا این که شرایط ترسناک در یک دور و بر در دست گرفتن گردیده و امن میباشد و در عین اکنون راهبردهای تقابل ای را برای مدیر اضطراب و هراس فراگیری می‌دهد. این معالجه قادر است به کاهش آلرژی شخص نسبت به خوف از آب یاری دهد و اعتماد‌به‌نفس را در مواجهه با حالت های مربوط به آب ارتقاء دهد.

دارو درمانی:
داروهایی مانند داروهای ضد اضطراب یا این که بتا بلوکرها برای در اختیار گرفتن علائم فیزیکی اضطراب، مانند ضربان قلب سریع یا این که تعریق، که میتواند همدم با تالاسوفوبیا باشد، تجویز می‌گردد. با این هم اکنون، دارو معمولا فقط معالجه وجود ندارد و معمولاً در مخلوط با معالجه به کار گیری می‌شود.
معالجه با حقیقت مجازی:
معالجه حقیقت مجازی صورت جدیدی از معالجه میباشد که دربرگیرنده قرار دادن شخص در معرض مشابه‌سازی‌های کامپیوتری از حالت‌های مربوط به آب، مانند قرار به دست آوردن در قایق یا این که شنا کردن میباشد. این معالجه میتواند به کاهش آلرژی شخص نسبت به هراس از آب یاری دهد و خودباوری را در مواجهه با وضعیت های مربوط به آب ارتقاء دهد.

نوع معالجه آیتم استعمال برای تالاسوفوبیا بسته به شدت خوف و نیازهای فردی شخص قادر است متعدد باشد. یک دکتر معالج تندرست سرازیر میتواند به گزینش مطلوب ترین اپلیکیشن درمانی برای یک شخص در گیر به تالاسوفوبیا یاری دهد.

دلایل ترس از ارتفاع

۱۱ بازديد

علل واهمه از طول : شیوه شناسایی و معالجه فوبیای طول
هراس از طول یک مشکل اضطرابی رایج و ناتوان کننده میباشد. آکروفوبیا یا این که بلندی هراسی ایراد اضطرابی میباشد که از هر 20 نفر 1 نفر به آن دچار گردیده و در عده ای که مورد‌های ژنتیکی اضطراب دارا هستند، بیشتر چشم می‌گردد. هراس از طول منجر می شود تا شخص از قرار به چنگ آوردن در هواپیما، پشت بام، ایوان، پله برقی و یا این که پل هوایی اجتناب نماید. به دلیل آن که در مواجه با این حالت‌ها با حس سرگیجه شدید، احساس پرت شدن به زیر را داراست. گاهی خوف از طول به حدی شدید میباشد که حتی شخص نمی‌تواند دکتر روانشناس  فیلم‌های مرتبط با تصاویر دارنده طول را تماشا نماید.
واهمه از طول چیست؟
واهمه از بلندی نوعی فوبیا یا این که واهمه منحصر میباشد. فوبیا به معنای خوف غیر حقیقی یا این که افراطی از شرایط‌ها، وضعیت‌ها یا این که دور و بر‌های خاص میباشد؛ از جمله، ممکن میباشد فرد از مطب پزشک معالج یا این که دندانپزشکی، طول‌، پرواز‌، بالابر‌، میکروب یا این که عنکبوت، خوف داشته باشد. فوبیای طول نیز یکی اشکال فوبیا میباشد که شخص واهمه غیر حقیقی از مسافت دریافت کردن از سطح زمین را داراست و مبنی بر شدت آن قادر است متغیر باشد. از سوار هواپیما شدن تا بالا رفتن از یک نردبان. ولی واهمه از هواپیما با واهمه از طول یکسان وجود ندارد. به دلیل آنکه شخصی که هراس از طول داراست از سوار شدن به هواپیما می‌ترسد؛ ولی لزوما شخصی که خوف از هواپیما داراست، واهمه از طول ندارد.
اشخاص دچار به خوف خاص اکثر اوقات ‌میدانند که هیچ برهان حقیقی و واقعی برای این خوف شدید نیست و خلق و خوی آن‌ها منطقی وجود ندارد. با این حالا‌، ممکن میباشد هنگام مواجهه با واهمه به‌سرعت حس ناتوانی نمایند و گاهی این فوبیا در اشخاص آنقدر شدید میباشد که حتی در نظر گرفتن اینگونه موقیعت‌هایی میتواند اضطراب شدیدی ساخت و ساز نماید. فوبیای طول ‌قادر است در هر سنی ظواهر خواهد شد‌، البته معمولاً از کودکی یا این که نوجوانی آغاز ‌می شود و درصورتی که به موقع برای معالجه از روانشناس یا این که روانپزشک یاری گرفته نشود، ممکن میباشد علائم مادام العمر با شخص بماند. اما جنسیت در‌این بیماری نقش دارااست، این بیماری در مردان دو موازی بیشتر از زنان چشم می گردد.
لائم هراس از طول
علائم جسمی ‌آکروفوبیا مشمول مورد ها ذیل میباشد:

ارتقاء تعریق‌، درد یا این که گرفتگی قفسه سینه و ارتقا ضربان قلب که در دیدن یا این که تامل کردن به جای ‌های مرتفع بوجود می آید.
هنگا‌می‌که طول را ‌می‌بیند یا این که به آن درنگ ‌می‌نماید، حس اضطراب شدید به صورت حمله اضطراب (پنیک) داراست.
هنگام مواجهه با طول، حس سرگیجه یا این که تلف کردن تعادل هنگام نگاه کردن به مکانی بلند و یا این که از بلندی به تحت را دارا‌هستند.
این اشخاص رفتارهای اجتنابی در مواجهه با جای ‌های مرتفع، جای ‌هایی که پله‌های بلند دارا هستند و یا این که کم شدن از پله‌های زیاد و شیب دار دارا‌هستند. برای پرهیز از فوبیای طول
این اشخاص تا حد قابلیت از روبرو شدن با این وضعیت‌ها غربت می‌نمایند، حتی در شرایطی که این اجتناب‌ها معاش روزانه‌شان را طاقت فرسا نماید.

ر وش های درمان فوبیای فضای بسته

۱۱ بازديد

رواندرمانگران از تکنیک‌های آهسته سازی و تجسم برای قرار تصاحب کردن در‌صورتی‌که در معرض بروز علائم می‌باشید به کارگیری می‌نمایند. این تکنیک‌ها ممکن میباشد مشتمل بر تمریناتی مانند شمارش معکوس یا این که تصور کردن یک فضای امن باشد. این تکنیک‌ها ممکن میباشد به وقار اعصاب و روان شما یاری کرده و حس دکتر روانشناس  وحشت شما‌را التیام دهند.

مواجهه درمانی:
مواجه درمانی معمولاً برای معالجه اختلالات اضطرابی و فوبیا استعمال میگردد. در‌این نحوه درمانی، شما در موقعیتی غیر خطرناک قرار خواهید گرفت که سبب غلبه بر هراس شما میگردد. ایده این نوع رواندرمانی این میباشد که هرچه بیشتر در معرض آنچه شما‌را می‌ترساند باشید، خوف از آن کمتر شود.

مصرف دارو:
همینطور ممکن میباشد برای معالجه وحشت و علائم جسمی شما داروهای ضد افسردگی یا این که داروی ضد اضطراب تجویز گردد. در شکل تجویز، داروها معمولاً ضمن رواندرمانی استعمال میشوند.

نکاتی برای رئیس و در اختیار گرفتن هراس از فضای بسته
بخش اعظمی از اشخاص در گیر به کلاستروفوبیا از رفتن به فضاهایی که موقعیت و علائم را تحریک می‌نمایند خودداری می‌نمایند. ولی این را‌ه‌حل ممکن میباشد شیوه مناسبی نباشد. به دلیل آنکه ممکن میباشد شما به صورت ناخواسته درین شرایط‌ها قرار بگیرید. در اینجا به یکسری نکته برای رویارویی با حمله ها وحشت احتمالی اشاره میکنیم:
به آرامی نفس عمیق بکشید در حالی که در هر تنفس تا سه می‌شمارید.
بر روی چیزی که خطری ندارد تمرکز فرمائید. مانند نگاه کردن ساعتتان و گذر مجال
به صورت مکرر به خویش تذکر فرمایید که شم واهمه و اضطراب‌تان تک تک شود.
با تکرار غیرمنطقی بودن خوف آنچه را که جایزه حمله وحشت در شما گردیده‌است را به معضل بکشید.
یک جای یا این که لحظه را تجسم فرمائید و بر آن تمرکز فرمایید که سبب ساز متانت شما می شود.
همینطور اساسی میباشد که در هنگام حمله مقاومت نکنید. ممکن میباشد بخواهید حمله را متوقف نمایید، البته در شرایطی که کارکشته به پرهیز از آن نباشید، اضطراب شما ارتقاء یافته و حمله را بدتر می‌نماید. در قبال، بپذیرید که حمله در هم اکنون وقوع میباشد، به خویش یاد‌آوری فرمایید که تجارب این احساسات اشکالی ندارد، به خویش اعتقاد و باور دهید که‌این حمله ارعاب کننده معاش وجود ندارد و به حافظه داشته باشید که‌این حمله زود گذر میباشد.

کلاستروفوبیا یک خلل ترس قابل معالجه میباشد. برای برخی از اشخاص، با ارتقاء سن، کلاستروفوبیا از در میان خواهد رفت. در‌حالتی که چنین نباشد، شیوه‌های مختلفی وجود دارااست که می توانید خوف و علائم جسمی خویش را در دست گرفتن فرمایید.

توهم چیست؟ توهمات رایج

۲۳ بازديد

توهم چیست؟
توهم به معنای شعور اشتباه و غیر حقیقی وواقعی از اتفاقات و رویدادهای پیرامونی میباشد. افرادی که در گیر توهم فکری می گردند در واقع دچار به یک نقص‌ سرازیر‌پریشی‌ می‌باشند که به‌واسطه‌ی آن صداهای غیر حقیقی و واقعی می‌شنوند یا این که تصاویر غیر حقیقی میبینند. اشخاص در گیر به توهم حتی خویش را در هم اکنون تجربیات‌ی یک حادثه هم فهم و شعور می‌نمایند. ولی حقیقت این میباشد که هیچ‌کدام از اتفاقات روی نداده میباشد و تک تک این‌ها نتیجه ها دکتر روانشناس  تخیلات شخص میباشد.

اشکال توهم چیست؟ ۶ توهم رایج
به عبارتی‌طور که ذکر شد اشخاص در گیر به توهم اشکال گوناگون توهم را در خصوص با شم‌های گوناگون تجربیات می‌نمایند. فهم و شعور خطا حسی درحالی‌که هیچ تحریک بیرونی نیست تحت عنوان توهم شناخته می شود. بدین ترتیب مجموع حواس را میتواند مشغول نماید. اشکال متفاوت تضارب با توهم دربین اشخاص شایع میباشد که در هر شخصی به روش‌ای بروز می‌نماید.

۱. توهم خیالی
توهمات فرضی تصورات نادرستی که شخص از دور و بری ها و دور و اطراف پیرامون دارااست. اختلالات توهمی خیالی مبتنی بر قضیه توهم به تعدادی تیم تقسیم میگردد.

توهمات اروتومانیک: درین توهمات شخص خیال و خاطر می‌نماید کسی شیدا اوست و معمولا هم یک شخص دارای اسم و رسم مراد توهمات شخص میباشد.
توهمات حسادت: این دسته از ذهن ها اشاره به وجود حریف یا این که دسیسه در کردار همسر یا این که همکار می‌نماید.
توهمات جراحت: هر که در گیر توهمات هدف ورزی میباشد همیشه بدین فکر می کند که کسی قصد کشتن یا این که زخم رساندن به اورا دارااست.
۲. توهم شنیداری
شخص بیماری که توهم شنیداری داراست صداهایی را می‌شنود که برای سایر افراد قابل فهم وجود ندارد. این اشخاص داعیه می‌نمایند کسی آنان را صدا زده و به خارج از منزل برده میباشد. این موقعیت ممکن میباشد حتی‌در نصف شب هم واقعه بیفتد.

توهم شنیداری در کودک ها معمولا با شنیدن صداهای غیر حقیقی و واقعی در سنین ۳ تا ۶ سال بروز می‌نماید. انگیزه این توهمات اسکیزوفرنی جوانی میباشد که یک‌سری سال زودتر بروز نموده است و نباید آن را با شیطنت یا این که خیال و خاطر پردازی خطا گرفت، پس نشان‌هایی مثل شنیدن صدای سخن زدن در رمز را دورازشوخی بگیرید.

۳. توهم بصیرت
توهم دیداری مشمول ادعاهای شخص بر اساس دیدن اجسام، آدم‌ها و رنگ‌هایی میباشد که نیست. به صورت نمونه شخص در گیر به توهم بصیرت لکه‌ی روی جامه را به صورت یک حیوان درنده می‌بیند یا این که لامپ چشمک زن و کسانی را می‌بیند که وجود فرنگی ندارند. توهم بعداز سکته‌ی مغزی یکی‌از عوارض آزاردهنده میباشد که در تک تک اشخاص فیس نمی‌دهد اما درصورت بروز با علائم بصیرت یار و همدم میباشد و برای مریض و دور و بری ها آزاردهنده میباشد.

بیماری دو قطبی

۱۳ بازديد

بیماری دو قطبی یکی‌از بیماری‌های اعصاب میباشد که برای معالجه آن بایستی به پزشک روانپزشک یا این که پزشک روانشناس رجوع کنید. در شرایطی‌که این بیماری را به حالا خویش رها نمایید، ممکن میباشد عوارض آن شمارا سرگرم نماید. همینطور معالجه دکتر روانشناس این بیماری می تواند چگونگی معاش مریض را چندین موازی نماید.
کمتر کسی را می‌‌بینید که نام مشکل دو قطبی به گوش وی نرسیده باشد. در‌عین‌هم اکنون اشخاص مقداری درباره این نقص‌ دیوانه داده ها جامع و کاربردی دارا هستند. در صورتیکه از کسی بپرسید که ایراد دوقطبی چیست، با یقین به عباراتی زیرا «مودی بودن»، “افسردگی شیدایی”، «ثبات اخلاق و رفتار نداشتن»، «اذهان قتل نفس داشتن»، «مالامال انرژی و معدود انرژی بودن» و وضعیت کم عقل و الگوهای رفتاری شبیه اشاره می‌نماید.

به‌طور‌معمول اشخاصی که با این خلل شناخت اندکی دارا هستند، از شنیدن اسم آن در گیر هراس می گردند. همینطور اشخاصی که علائم و آرم‌های این نقص‌ دیوانه را در نزدیکان و آشنایان خویش مشاهده می‌‌نمایند، در گیر اضطراب و وحشت میگردند. بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم مطالب تحت را با تمرکز پژوهش فرمائید و با روءیت کرد بازتر و ذهن آهسته‌خیس بدین نقص‌ بپردازید.

در‌این مقاله از دکترتو با نقص‌ دو قطبی، علائم آن، علل آغاز، اشتباهات اشخاص دچار به دو قطبی و معالجه دو قطبی و دیگر جنبه‌های این نقص‌ خل وچل آشنا می‌شویم. تا انتهای این مقاله یاروهمدم ما باشید.

خلل دو قطبی یا این که بایپولار چیست؟
بیماری دوقطبی چیست؟ ایراد دوقطبی (مشکل دو قطبی به انگلیسی Bipolar) یک ایراد خل وچل و یک کدام از بیماری های روان میباشد که در قبل به آن شیدایی افسردگی می‌گفتند. شخصی که بدین شرایط خل وچل دچار باشد، حالات مختلفی از عصر‌های شیدایی و فرازهای احساساتی (مانیا و‌ هایپومانیا) و زمان‌های افسردگی و نشیب‌های کم عقل (دپرسیون) را تجارب می‌نماید.

وقتی‌که شخصیت دوقطبی به علائم افسردگی در گیر می شود، حس اندوه و ناامیدی پیدا می‌نماید. معمولا در‌این اپیزود، شخص نسبت به شغل‌های روتین روزانه اشتیاقی ندارد. وی برای ایفا عمل‌های نو هم تمایلی آرم نمی‌دهد. زمانی‌که مود و شرایط کم عقل شخص به مانیا یا این که به عبارتی شیدایی تغییر‌و تحول می‌نماید (و یا این که‌هایپومانیا که موقعیت خفیف‌خیس مانیا میباشد)، رفتارهایی پرانرژی از خویش نماد‌می‌‌دهد. همینطور نسبت به بیشتر مسائل محیط خویش، شوق و اشتیاق بی‌اندازه و غیرعادی نشانه‌می‌‌دهد.

ولی می‌اقتدار با یک اپ درمانی مطلوب و کاربردی، آیه ها و علائم این نقص‌ را تخفیف بخشید و پیرو معضل‌های تغییر و تحول حالات خل وچل را مدیر کرد. در بیشتر مفاد مبتلایان نسبت به معالجه دارویی و سایکوتراپی به خیر جواب می‌‌دهند و چگونگی معاش آنان به صورت دیده‌گیری ارتقا می‌‌یابد. این بیماری از اشکال بیماری های دیوانه میباشد و از آنجایی که معالجه آن به‌تنهایی دشوار میباشد، سفارش می کنیم از مشورت کردن تلفنی روان که در وبسایت دکترتو آماده‌گردیده به کار گیری فرمایید.
علائم نقص‌ دوقطبی کدامند؟
به عبارتی‌طور که میدانید هر بیماری و یا این که نقص‌ دیوانه علائم و علامت‌های مختص به خویش را داراست. بعضی از نماد های ایراد دو قطبی، جزو شکایات خویش مریض میباشند. از طرفی بعضی علایم خلل دو قطبی هم اعتنا دارای تخصص و یا این که دور‌وبری ها مریض را به خویش جلب می‌‌نمایند. در‌پی به آرم‌های دوقطبی در موقعیت‌های گوناگون کم عقل می‌‌پردازیم:

۱. علائم مانیا و هیپومانیا در یک شخص دچار به نقص‌ دوقطبی
مانیا یا این که شیدایی و هیپومانیا یا این که نصفه شیدایی دو فاز مختلف با علائم نسبتا شبیه می‌باشند. مانیا یا این که شیدایی نسبت به هیپومانیا شرایط شدیدتری میباشد و دارنده علائم پررنگ‌تری میباشد. علائم نقص‌ افسردگی شیدایی سبب ساز ساخت مسائل و اشتباهات بدون شوخی در مسئله کاری، تحصیلی، رمانتیک و ارتباط ها شخص میشود. مانیا قادر است سبب ساز ترقیب کردن شخص به سمت جاری‌پریشی خواهد شد و سرازیر‌شناس را بدون چاره به بستری کردن مریض در درمانگاه نماید. بیماران در هر دو شرایط مانیا و هیپومانیا دست‌کم ۳ آیتم از علائم مذکور را دارا‌هستند.

به صورت غیرقابل کنترلی بشاش، پرانرژی و هیجان‌زده می‌باشند.
شغل، انرژی و اضطراب آن‌ها به صورت قابل توجهی ارتقاء می یابد.
در گیر حالتی به اسم یوفوریا میگردند که عبارت میباشد از خودبا‌وری بیش‌از‌حد و حس خیر و خوبی داشتن.
حس نیاز به خواب نمیکنند و مبتلا معدود‌خوابی می گردند.
به شیوه عجیبی پرحرف می گردند.
اذهان مغشوش و متفرق بخش اعظمی دارا‌هستند و ایده‌های بخش اعظمی در رمز آنان می‌‌گذرد.
نمی‌توانند به نیکی تمرکز نمایند و مبتلا حواس‌پرتی میشوند.
نمی‌توانند به خیر و خوبی و عاقلانه تصمیم‌گیری نمایند. به‌تیتر نمونه، سرمایه‌گذاری‌های خطا و غلط می‌‌نمایند و یا این که ولخرجی‌های بی‌برهان ایفا می‌‌دهند. همینطور تصمیمات پرخطر در حوزه‌ پیوندها جنسی خویش میگیرند.

اسکیزوفرنی یعنی چه؟

۱۵ بازديد

اسکیزوفرنی یعنی چه؟
اسکیزوفرنی یه نقص‌ بدون شوخی در مغزه که شیوه اندیشه شخص، جاری ساختن، ذکر احساسات و همینطور ادراک حقیقت شخص رو در گیر صدمه میکنه. اشخاص در گیر بدین نقص‌ ( که حادترین و ناتوان کننده ترین نوع بیماری های دیوانه اکانت میشه) در اجتماع (گوشه و کنار کاری و مکتب) و دربرقراری ارتباط ها اجتماعی غالبا مبتلا اختلال هستن. اسکیزوفرنی فرد رو وحشت زده کرده و از شرایط طبیعی رفتاری بیرون می کنه. این بیماری تا انتها قدمت با شخص دچار همراهه و متاسفانه قابل معالجه وجود ندارد ولی میشه با روش های قابل قبولی این بیماری رو در دست گرفتن کرد. معالجه و در دست گرفتن اسکیزوفرنی به یاری روانپزشک  دکتر روانشناس یا این که روانشناس ممکن میباشد.

برخلاف اعتقاد عامه، اشخاص دچار به اسکیزوفرنی مبتلا تعدد شخصیت نیستن. اسکیزوفرنی یه نوع جنونه، یعنی یه نوع بیماری کم عقل که در تاثیر اون فرد نمیتونه تفاوت حقیقت و تخیل رو تشخیص بده. در مواردی از مجال افردی که مبتلا این خلل هستن رابطه خودشون با حقیقت رو از دست میدن و عالم برای اونا به طور آشفته بازاری از صدها تصویر و صدا تبدیل میشه.

اخلاق و رفتار و روش کردار این مجموعه از بیمارا ممکنه بسیار مشکوک و حتی ترسناک باشه. به تغییرات ناگهانی در شخصیت و خوی این بیمارا که در مواقع عدم تشخیص حقیقت و خاطر صورت میده “ایراد کم عقل (psychotic episode)” میگن. شدت این بیماری در هرشخص نسبت به دیگری متفاوته.
آرم ها و علائم بیماری اسکیزوفرنی
بیمارای دچار به اسکیزوفرنی دنیای درونی و نحوه اخلاق و رفتار و اخلاقشان به صورت ویژه ای تغییر‌و تحول پیدا میکنه که احتمالا بصورت یک کدام از ازموارد پایین می باشد:

کناره گیری اجتماعی
زوال شخصیت (یه شم غیرواقعی، نامفهوم و در موقعیت رویا بودن)، که برخی مواقع با اضطراب شدید هم پا میشه.
کاهش اشتها
هذیان
توهم (شنیدن یا این که دیدن چیزهایی که وجود ندارند)
شم در اختیار گرفتن شدن بوسیله نیروهای فرنگی
حرفای نامربوط
معمولا اشخاص دچار به اسکیزوفرنی فاقد هرگونه آرم فرنگی بر اساس بیماربودن شخص هستن. در مواقعی که بیماری شدید گردیده و آشکارتر میشه، فرد مبتلا رفتارهای تعجب آور و غریب می شه. بعنوان نمونه ممکنه خودش رو با آلومینیوم بپوشونه به دلیل آنکه درنگ میکنه با این عمل از نشر ذهن ها و ورود امواج مخرب به مغزش خودداری می کنه.

خوی اشخاص اسکیزوفرن بسته به شدت بیماری بسیار متفاوته. در روند فعال، ممکنه جملا‌ت غیرمنطقی رو به هم ربط بده یا این که با خشم در اختیار گرفتن نشده و یا این که خشونت در قبال ارعاب برخورد آرم بده. در پروسه نسبتا منفعل بیماری، به نوعی در گیر فقدان شخصیت، معدود تحرکی و کاهش عاطفه ها و احساسات میشه (بدین شرایط اصطلاحا flat affect میگن). اشخاص دچار به اسکیزوفرنی ممکنه هر از گاهی مبتلا این قبیل افراط و تفریط ها بشن و اخلاق اونا مدام قابل حدس وجود ندارد.