شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

دلایل ترس از ارتفاع

۱۲ بازديد

علل واهمه از طول : شیوه شناسایی و معالجه فوبیای طول
هراس از طول یک مشکل اضطرابی رایج و ناتوان کننده میباشد. آکروفوبیا یا این که بلندی هراسی ایراد اضطرابی میباشد که از هر 20 نفر 1 نفر به آن دچار گردیده و در عده ای که مورد‌های ژنتیکی اضطراب دارا هستند، بیشتر چشم می‌گردد. هراس از طول منجر می شود تا شخص از قرار به چنگ آوردن در هواپیما، پشت بام، ایوان، پله برقی و یا این که پل هوایی اجتناب نماید. به دلیل آن که در مواجه با این حالت‌ها با حس سرگیجه شدید، احساس پرت شدن به زیر را داراست. گاهی خوف از طول به حدی شدید میباشد که حتی شخص نمی‌تواند دکتر روانشناس  فیلم‌های مرتبط با تصاویر دارنده طول را تماشا نماید.
واهمه از طول چیست؟
واهمه از بلندی نوعی فوبیا یا این که واهمه منحصر میباشد. فوبیا به معنای خوف غیر حقیقی یا این که افراطی از شرایط‌ها، وضعیت‌ها یا این که دور و بر‌های خاص میباشد؛ از جمله، ممکن میباشد فرد از مطب پزشک معالج یا این که دندانپزشکی، طول‌، پرواز‌، بالابر‌، میکروب یا این که عنکبوت، خوف داشته باشد. فوبیای طول نیز یکی اشکال فوبیا میباشد که شخص واهمه غیر حقیقی از مسافت دریافت کردن از سطح زمین را داراست و مبنی بر شدت آن قادر است متغیر باشد. از سوار هواپیما شدن تا بالا رفتن از یک نردبان. ولی واهمه از هواپیما با واهمه از طول یکسان وجود ندارد. به دلیل آنکه شخصی که هراس از طول داراست از سوار شدن به هواپیما می‌ترسد؛ ولی لزوما شخصی که خوف از هواپیما داراست، واهمه از طول ندارد.
اشخاص دچار به خوف خاص اکثر اوقات ‌میدانند که هیچ برهان حقیقی و واقعی برای این خوف شدید نیست و خلق و خوی آن‌ها منطقی وجود ندارد. با این حالا‌، ممکن میباشد هنگام مواجهه با واهمه به‌سرعت حس ناتوانی نمایند و گاهی این فوبیا در اشخاص آنقدر شدید میباشد که حتی در نظر گرفتن اینگونه موقیعت‌هایی میتواند اضطراب شدیدی ساخت و ساز نماید. فوبیای طول ‌قادر است در هر سنی ظواهر خواهد شد‌، البته معمولاً از کودکی یا این که نوجوانی آغاز ‌می شود و درصورتی که به موقع برای معالجه از روانشناس یا این که روانپزشک یاری گرفته نشود، ممکن میباشد علائم مادام العمر با شخص بماند. اما جنسیت در‌این بیماری نقش دارااست، این بیماری در مردان دو موازی بیشتر از زنان چشم می گردد.
لائم هراس از طول
علائم جسمی ‌آکروفوبیا مشمول مورد ها ذیل میباشد:

ارتقاء تعریق‌، درد یا این که گرفتگی قفسه سینه و ارتقا ضربان قلب که در دیدن یا این که تامل کردن به جای ‌های مرتفع بوجود می آید.
هنگا‌می‌که طول را ‌می‌بیند یا این که به آن درنگ ‌می‌نماید، حس اضطراب شدید به صورت حمله اضطراب (پنیک) داراست.
هنگام مواجهه با طول، حس سرگیجه یا این که تلف کردن تعادل هنگام نگاه کردن به مکانی بلند و یا این که از بلندی به تحت را دارا‌هستند.
این اشخاص رفتارهای اجتنابی در مواجهه با جای ‌های مرتفع، جای ‌هایی که پله‌های بلند دارا هستند و یا این که کم شدن از پله‌های زیاد و شیب دار دارا‌هستند. برای پرهیز از فوبیای طول
این اشخاص تا حد قابلیت از روبرو شدن با این وضعیت‌ها غربت می‌نمایند، حتی در شرایطی که این اجتناب‌ها معاش روزانه‌شان را طاقت فرسا نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.