پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شرایط فردی از جهت علاقه مندی ها یا سلیقه شخصی

۶ بازديد
هم اکنون شما تصور کنید که با یکی‌از دوستان تان به خرید رفته اید. در‌این دکتر روانشناس شرایطی دوستی که در کنار شماست و تا حد زیادی میتواند در تصمیم گیری های شما اثر بگذارد و به آنان جهت دهد. بنابراین طبیعی است که شاید یک حیث یا پیشنهاد دوست شما سبب به تغییر تحول انتخاب شما گردد یا این که در انتخاب تان مصمم تر شوید. از سوی دیگر خانواده و دوستان نزدیک در طی کودکی تا حد زیادی می تواند در تصمیمات بعدی شما نیز در هنگام خرید جهت بخشد. به این ترتیب اخلاق و رفتار های ما به عنوان مصرف کننده از افراد نزدیک به خودمان تا حد زیادی اثر می پذیرد. • وضعیت اقتصادی فردی: احتمالاً پشت ویترین مغازه ها و فروشگاه های گوناگون به وفور مشاهده کرده اید که اجناسی که در ویترین نهاده اند را گاها با قیمت دقیق قرار میدهند. این اقدام در جهت این است که افراد بعداز مشاهده جنس مورد نظرشان هزینه ای که باید برای خرید اعمال دهند را نیز گزینه تفحص قرار دهند و در شرایطی‌که حالت مناسبی داشتند تصمیم پایانی را اخذ کنند. از این رو مشاهده می کنیم که اقتدار خرید شخصی یا شرایط مالی فردی نیز تا چه حد میتواند در تصمیمات نهایی افراد در هنگام خرید نقش داشته باشد. به همین ادله بخش اعظمی از تشکیل داد کنندگان و صاحبان برند ها در هنگام تولید و عرضه محصولات متفاوت سعی می کنند که موقعیت اقتصادی یا شرایطی مالی مشتریان مقصود خود را در لحاظ بگیرند و متناسب با آن تولیدها شان را ارائه کنند.

کار فرهنگی و حوزه‌های آن

۵ بازديد
از آنجایی که تعریفی از «تمدن» نداریم، نمی‌توانیم و نتوانسته‌ایم به دکتر روانشناس تمجید «عمل فرهنگی» و «فرهنگ‌سازی» برسیم و در هم تنیدگی آن ها را به جامعه جابجایی دهیم. فعالیت فرهنگی عبارت است از فعالیتی گروهی برای جابجایی خردمندانه داده‌های تمامی‌جانبه تاریخی و آنچه که در جامعه امروز از آن به‌تیتر فرهنگ وتمدن حرف می کنیم. فعالیت فرهنگی یک جهاد کلیه‌جانبه برای رساندن آدم به خودیاری فکری و جستجوی دورازشوخی و با پشتکار پتانسیل‌های وی برای شکوفایی ساختار شخصیت خویش و کلیت جامعه میباشد. فعالیت فرهنگی به ما کمک می‌نماید که خودشیفتگی و خودبینی خویش را به معنای ندیدن بقیه افراد کاهش بدهیم و به بعد ها معاش‌مان، اندیشه بیشتری ببخشیم. فعالیت فرهنگی یعنی ترغیب تک تک عموم برای معاش آگاهانه، ساخت علت برای شرکت کردن‌های همه‌جانبه و ارتقاء خودجوشی هدفمند در جامعه. عمل فرهنگی یعنی پیشرفت خردپروری تمامی‌جانبه و امداد به اشخاص جامعه برای نگاه واقع بینانه و با دیده‌انداز به معاش و دور و بر پیرامون خویش. کار فرهنگی به شغل های دشوار‌افزاری مثل ادبیات و ترجمه کتاب ها متعدد و برگزاری سوله‌ها و فستیوال‌های متعدد و آموزنده خلاصه نمی‌شود. عمل فرهنگی یعنی روح بخشی هدفمند به نوع نگاه و فقید‌بینی اشخاص یک جامعه. غرض فعالیت فرهنگی یک پارچه گرایی اجتماعی وجود ندارد، بلکه ساخت‌و‌ساز مورد وحدت در کثرت جامعه است. ساخت تنویر ذهن ها و مورد نگاه خردمندانه که مقصود غایی فعالیت فرهنگی میباشد، به تندرست ذهن و بهداشت خوی انسان در تمامی آیتم‌ها امداد می‌نماید. نهضت سوادآموزی در ایران یک کدام از مصداق‌های بارز عمل فرهنگی است. هرچقدر که ترازو تامل‎ورزی در یک جامعه فراتر برود، فعالیت فرهنگی ظریف‌خیس و از آن نحوه ترازو فرهنگ وتمدن پذیری و توانمندی فرهنگی در آن مرز و بوم فراتر می‌رود. شغل فرهنگی بر اساس خردورزی قانونمند، جراحت‌پذیری جامعه را در تمامی ابعادش کاهش می دهد و آن را به‌سیرتکامل‌ای در مقابل جراحت‌های احتمالی واکسینه می‌نماید.

چند پیشنهاد مهم برای مشاوره تلفنی تحصیلی چیست؟

۴ بازديد
درگذشته علم آموزان و دانشجو ها برای اخذ مشورت کردن تحصیلی دکتر روانشناس با گذراندن وقت و هزینه رفت و آمد به مراکز مشورت کردن دهنده مراجعه میکردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانند با استعمال ار فناوری مشورت تلفنی اینترنتی، به سادگی از مشورت کردن تلفنی تحصیلی بهره مند شوند. همینطور مشورت تلفنی حداکثر راحتی را در مشاوره ارائه میدهد. رفت و آمد به محل کار مشاور تحصیلی را از بین میبرد و به شما این قابلیت و امکان را میدهد که به راحتی از منزل در وعده دیدار خویش کمپانی نمایید. • آن گروه از علم آموزان و دانشجویانی که به حمل و نقل دسترسی ندارند و یا این که شاید در مکانی به دور افتاده معاش می نمایند، می توانند از مشاوره تلفنی استعمال نمایند. • در بخش اعظمی از مورد ها مشاوره تلفنی، مقرون به صرفه خیس از جلسات حضوری می باشد. • همینطور مشورت تلفنی برای علم آموختگانی که هنگام مشورت مضطرب می باشند، عالی می‌باشد. • به موجب توسعه روز افزون تکنولوژی و علم بشری، مشغله ها افزایش یافتند و از زمان اشخاص کاهش یافته، در غایت اشخاص همیشه برای اجرا هر کاری به‌این فکر میکنند که در حالتی که این کار را انجام دهند دیگر برای جاری ساختن سایر کارهایشان وقت کافی نخواهد داشت. شل ترین شیوه برای اخذ مشورت کردن، مشورت کردن تلفنی تحصیلی میباشد. • در این در میان خانواده هایی که فرزندشان سرگرم انتخاب فن و کنکور سراسری اند یا این که کسانی که قصد تعیین حرفه یا این که تغییر‌و تحول رشته را دارند، فرصتی مراجعه به مرکزها مشورت کردن تحصیلی و انتظار و وهله و … را ندارند. به این ترتیب مشاوره تلفنی تحصیلی ریلکس ترین شیوه برای آنهاست، تا در هر وقتی از روز از داده ها کافی در حین تحصیلی خویش تامل پیدا نمایند.

مشاغل در رشته روانشناسی تربیتی چیست؟

۶ بازديد
همان گونه که ذکر کردیم روانشناسی تربیتی چیست، هم اکنون می بایست دکتر روانشناس به صورت مختصرمشاغل این حرفه را تحقیق کنیم. روانشناسان تربیتی با مربیان، مدیران، معلمان و علم ‌آموزان عمل می‌نمایند تا کیفیت امداد به اشخاص را در دعوا یادگیری، خوب ارزیابی نمایند. اکثری از روانشناسان تربیتی مستقیماً با مدرسه ها عمل می نمایند؛ برخی از آنان استاد یا این که مدرس میباشند، در حالی که برخی دیگر با معلمان شغل می نمایند تا نحوه های یادگیری تازه را بر علم آموزان آزمون نمایند و در پی اپ های درسی جدیدی را توسعه و گسترش دهند. یک روانشناس تربیتی حتی ممکن میباشد خودش یک مشاور خواهد شد و به علم آموزان یاری دهد تا مستقیماً با مانع ها یادگیری کنار بیایند. در مجموع، روانشناسان تربیتی اکثر زمان ها در مکتب شغل می نمایند تا به علم آموزان و معلمان در بهبود پروسه یادگیری یاری نمایند. بقیه متخصصان دراین باره برای نظارت روند یادگیری و آنالیز نرم‌افزار هایی که برای تقویت یادگیری پیاده سازی گردیده اند، به طورعلمی بازرسی می نمایند. هر بحثی درباره یادگیری، در‌پی کشف عناصری میباشد که بر یادگیری تأثیر میگذارند. این جنبه ها کلاً روانشناختی و اجتماعی‌ـ‌فرهنگی میباشند. هوش، علت(برای دستیابی داده ها بیشتر اینجا کلیک نمائید.)، خودپنداره، دیدگاه، علایق، مدل های یادگیری، احساسات و مواقعی از این دست، کلیه ارکان «روانشناختی» مهمی میباشند که بر یادگیری تأثیر می‌گذارند. همینطور، جنبه های «اجتماعی‌ـ‌فرهنگی» مؤثر بر یادگیری مشتمل بر خانواده، گوشه و کنار منزل، محله، اجتماع، دسته همسالان و مواقعی از این قبیل میباشد.

تفاوت مشاوره و روان درمانی چیست؟

۶ بازديد
با دقت به اینکه معمولا اصطلاح مشاور و جاری درمانگر به مکان یکدیگر به کار گیری میشوند دکتر روانشناس و یا این که اکثر زمان ها اشخاص این دو را شبیه می دانند؛ می بایست بگوییم که اینطور وجود ندارد! با وجود همانندی‌هایی که مشاور و جاری درمانگر دارا هستند، ولی تفاوت مشورت کردن و جاری درمانی نیز بسیار میباشد.  به عبارتی‌طور که می دانید اشخاص بیشتر در حالت‌های حساس و ضروری مانند تزویج به مشورت کردن وصلت مراجعه می‌نمایند و بعد از یک یا این که تعدادی گرد‌همایی به نقطه نهایی میرسد. برخلاف مشورت، سرازیر درمانی یک نحوه درمانی میباشد که دست‌کم در بین ۵ تا ۱۰ گرد هم آیی به ارتفاع می‌انجامد و ممکن میباشد یک‌سری سال نیز ارتفاع بکشد.  تفاوت دیگر جلسات سرازیر درمانی با مشورت کردن درین میباشد که زمینه گرد هم آیی مشورت حول یک پایه می چرخد. درحالی که در گرد‌همایی سرازیر درمانی موضوعات متفاوت گزینه نظارت قرار گرفته و تمرکز بر روی کل عاطفه ها و احساسات شخص میباشد.  مشابهت‌هایی نیز دربین مشورت کردن و جاری درمانی چشم می گردد که می‌اقتدار به ارتباط‌ی سری و ایمن درمانجو و درمانگر، حضور تک تک قشرها جامعه در گرد هم آیی سرازیر درمانی و مشورت و ادراک احساسات و آشنایی ذهن ها اشخاص و عملکرد برای بهبود این ایرادات در معاش شخصی یا این که اجتماعی آنها اشاره نمود. معالجه‌های روانشناسی امروزه بسیار گزینه به کار گیری قرار میگیرند که در شکل عدم دانایی شخص نسبت به طرز‌ها و گونه های متعدد معالجه در‌این حوزه، ممکن میباشد فرایند معالجه به نیکی پیش نرود. پس می بایست با آشنایی جاری درمانی و طرز‌های آن و با اعتنا به ایراد و نقص‌ خویش به درمانگر مطلوب مراجعه‌نمایید.

فواید رفتن به روانپزشک و روانشناس

۵ بازديد

رفتن به روانپزشک میتواند فواید زیادی برای تندرست جاری و کارایی شما داشته باشد. برخی از فواید  دکتر روانشناس رفتن به روانشناس عبارتند از:

ارائه درمان فوری برای یک بیماری ناگهانی دیوانه که ممکن است خطرناک یا ناتوان کننده باشد.
کمک به رئیس یک نقص‌ یا وضعیت سالم روان زمانبر مقطع که ممکن است بر خوی و خو، ارتباطات، عملکرد تحصیلی یا شغلی، خودپنداره و تاب آوری شما تأثیر منفی بگذارد.
ارائه مشورت کردن درباره ی تغییر و تحول شیوه زندگی که ممکن هست به بهبود تندرست روان شما کمک کند، مانند تغذیه مناسب، ورزش منظم، خواب کافی، مدیریت استرس و حل زمینه
کار با شما به صورت جداگانه، زوج، خانواده یا گروه بسته به نوع اشتباهات و نیازهای شما
ارجاع به سایر متخصصان حوزه تندرست روان که ممکن هست بتوانند به شما یاری های بیشتر یا مختصص تری ارائه دهند، مانند روانشناس، مشاور، روان درمانگر، پزشک معالج عمومی یا داروساز
تجویز دارو یا امر بستری در مریضخانه در صورت بایستگی برای کنترل علائم شدید یا خطرناک
در پاسخ به سوال چه کسانی نیاز به روانپزشک دارا هستند به طور خلاصه می توان اینگونه خاطرنشان کرد که، رفتن به روانپزشک می تواند به شما کمک کند تا با چالش های روحی و عاطفی خود بهتر کنار بیایید و زندگی تندرست تر و بشاش تری داشته باشید.

روانشناس تطبیقی و مصرف کننده

۶ بازديد
جاری¬شناس تطبیقی اخلاق گونه‌¬های مختلف را بازرسی می‌¬کند و به ¬خصوص به تفاوت دکتر روانشناس خوی در انسان و حیوان می‌پردازد. چرا می بایست حیوانات را آیتم تحقیق قرار بخشید؟ زیرا با وجود تفاوت¬‌های بارز، فرض بر این هست که برخی خصوصیات در بین گونه¬‌های مختلف یکسان می‌باشد. بدین ترتیب، تحقیق‌¬ی کردار و برخورد‌¬های حیواناتی مانند موش و سگ ادراک بهتری از رفتار آدم به دست می‌¬دهد. ثابت شده که این ملاحظات در حین تاریخ سرازیر¬شناسی مفید و مهم واقع شده‌¬اند. مطالعه¬‌ی تورندایک روی گربه¬‌ها، مطالعه¬‌های پاولف روی سگ¬‌ها و آزمایش‌های اسکینر روی کبوترها تنها نمونه¬‌ای از روان¬شناسی تطبیقی می‌باشد که نشان می¬‌دهد تحقیق¬‌ی خوی حیوان ها مارا به ادراک بهتر نسبت به اخلاق بشر می-‌رساند. درآمد روان¬شناسان تجربی (شامل جاری¬شناسان تطبیقی) سالانه 92 هزار دلار می‌باشد که دراین مورد پس از روانشناسان سازمانی قرار می¬‌گیرند. این دسته از سرازیر¬شناسان، که با نام سرازیر¬شناس بازار هم شناخته می¬‌شوند، به مطالعه پیرامون رفتار مصرف‌کننده و ارائه¬‌ی شیوه‌¬های بازاریابی به¬ مراد توسعه¬‌ی بیزینس می¬‌پردازند. این موسسه از سرازیر¬شناسان به اشخاصی که در بازار مشغول می باشند کمک می¬‌کنند که بدانند چه چیزی سبب ساز می¬‌خواهد شد مصرف‌کننده، محصولات و خدماتشان را خریداری کند. آ‌ن‌¬ها روی طریق‌¬ی برخورد خریداران به تبلیغات تحقیق می‌کنند، به به حساب آوردن شیوه‌¬های تصمیم‌¬گیری می‌¬پردازند و نقش احساسات را هنگام خرید تحقیق می¬‌کنند. این مجموعه از متخصصان در طراحی تبلیغات، کشف کردن مخاطبان بالقوه، ارائه¬‌ی محصولاتی که برای بعضی از مشتریان دیدنی هست و یادگیری این نکته که بینش‌¬ها نسبت به یک کالا یا برند چه طور شکل می¬‌گیرد و چه تغییری می¬‌کند به بیزینس‌¬ها یاری می¬‌کنند و به¬ منظور رسیدن به این مقصود، از نظرسنجی¬‌ها، تجربیات، مشاهدات طبیعی و مجموعه¬‌های متمرکز مصرف‌کننده منفعت می‌¬گیرند.

چه‌طور می شود به سوال های جنسیتی خردسالان درباره ارتباط جنسی جواب داد؟

۴ بازديد

چه‌طور می شود به سوال های جنسیتی خردسالان درباره ارتباط جنسی جواب اعطا کرد؟
در اینجا یک‌سری نکته برای جواب به سوال ها جنسیتی خردسال ها گفته  دکتر روانشناس شده میباشد:

خونسردی خویش را نگهداری نمایید و جناح نگیرید.
ابدا نوباوه را تنبیه نکنید.
سریعا به‌این تامل نکنید که چرا آن ها اینگونه پرسش می نمایند و این چه چیزی میباشد که می پرسند؟


در قبال میتوانید از کودکتان بپرسید:
«آیا ممکن است چیزهایی را که در باب آن می دانی، به اینجانب بگویی؟» یا این که «درباره آن چه چیزی شنیده ای؟»
این پرسش برای این میباشد که مشخص و معلوم خواهد شد نوپا شما در امر آن موضوع به خصوص چه چیزهایی شنیده و چقدر داده ها دارااست.
بنابراین، شما میتوانید تصمیم بگیرید چه واحد سنجش داده ها را با اعتنا به دانسته های وی در مشت او قرار دهید. خلال اینکه هنگامی پرسش او‌را با پرسش جواب می‌دهید، در واقع تعدادی دقیقه ای برای خودتان وقت خریده اید تا ذهن خودتان را سامان دهید و پاسخ بهتری فراهم فرمائید.

جواب های خویش را کوتاه و معمولی مطرح کنید و مفهوم کلمه ها جدیدی را که احتمالا فرزند شما پیش از این نشنیده میباشد، توضیح دهید.
بعد از جواب دادن، مکالمه را گشوده نگه دارید. می توانید بگویید: “چه سؤال دیگری درباره‌ی این موضوع داری؟” یا این که “چه چیزی در منزل یا این که در مکتب رخداد می‌ افتد که سبب ساز گردیده بیشتر در امر این چیزها اندیشه کنی؟”
ترازو ادراک آن ها را تحقیق نمایید. بعداز جواب دادن به یک سؤال، میتوانید بپرسید:
“جواب سوالت را گرفتی؟” یا این که “حیث تو در زمینه ی آن چیست؟”
در حالتی‌که پاسخ پرسش فرزندتان را نمی دانید، می‌توانید آن را به تنهایی یا این که با یاری همدیگر کاوش نمایید.
می توانید بگویید: “خوشحالم که شما این سؤال را مطرح کردی. اینجانب صحیح مطمئن نیستم که پاسخ چیست، بیا با هم پیداش کنیم!”
به خاطر داشته باشید، در‌صورتی‌که پاره ای حس ناخوشایندی کردید، یا این که در شرایطی‌که شما یا این که فرزندتان شرم ساری بکشید طبیعی میباشد.

همت نمائید روی شم شرم ساری خودکار فرمایید. چون هرچه تمرین بیشتری برای جواب به سوالهای دشوار داشته باشید، هنگام جواب دادن سهل و آسان خیس و طبیعی خیس عکس العمل میکنید.
اسم درست اندام تناسلی برای کودک ها
نامگذاری اندام جنسی یکی گرفتاری‌های اساسی پدر و مادر راجع به با کودک ها میباشد. این مورد یک کدام از مسائل اصلی در تربیت جنسی خردسالان محسوب می‌شود. خیلی از پدر و مادر با مشکلاتی پیرامون این قضیه دست و پنجه قابل انعطاف می‌نمایند؛ به این دلیل که ان‌ها نمی‌دانند چطور و چه‌طور با بچه خویش درباره این مسئله سخن نمایند. ولی که خجالت و شرمساری بخش اعظمی از پدر و مادر برای سرپوش گذاشتن بر روی این مورد هم مثلا دلایل مطرح نکردن این مسئله با کودک ها میباشد.

در صورتی شما صاحب و مالک یک نوپا می‌باشید که موعد کلام درباره مسائل این چنینی برای شما فرا رسیده؛ پس با مشاوره با روانشناس و اشخاص دارای تخصص این حوزه میتوانید این معضل را برای خویش حل نمایید و راهکاری برای آن بیابید.

چطور اندام جنسی نوپا را اسم‌گذاری کنیم؟
وقتی که فرزند ما بلندمرتبه میشود و یادگرفتن دستشویی رفتن را به وی میدهیم؛ بایستی به وی یادآور شویم که اندام جنسی خویش را به جز والدینش به کس دیگری نماد ندهد. به این دلیل که هر طفل می بایست این حوزه‌ را تحت عنوان عضو محرمانه خویش در لحاظ بگیرد. اکثری از پدر و مادر همواره گرفتاری نامگذاری اندام جنسی را برای معرفی به خردسال ها خویش دارا هستند؛ در پی به نکاتی امداد‌کننده برای راحتی فعالیت پدر و مادر میپردازیم.

برای نامگذاری اندام جنسی و معرفی آن به بچه خویش؛ هیچگاه از اصطلاحات عامیانه به کارگیری نکنید.
کلمه ها با توشه معنایی منفی سبب ساز ساخت‌و‌ساز تصوراتی غلط در ذهن بچه شما می شود؛ پس برای نامگذاری اندام جنسی نوباوه خویش، هیچ گاه از کلماتی زیرا “عیب”، “زشت” و بی”‌آرامش” به کارگیری نکنید.
کودکانی که در مشقت سنی یه خرده قراردارد؛ همواره داری دایره کلمه ها پایینی میباشند. پس برای نامگذاری اندام جنسی، از کلماتی دشوار مانند “آلت تناسلی” که درک آن‌ برای نوپا نا ممکن میباشد اصلا به کار گیری نکنید.
اسم‌گذاری اندام جنسی برای خردسال ها خردسال؛ طبق چه چارچوبی می بایست شکل گیرد؟
همان طور که می دانید تشخیص سن مطلوب برای معرفی اندام جنسی به خردسالان، برای هر بابا و مادری یک معضل محسوب میشود. براساس پژوهش ها سن معرفی این اندام به کودک ها، از سن ۳ سالگی و با آغاز فراگیری سرویس بهداشتی رفتن آنان استارت میگردد. تعیین برخی عبارات ابداعی و ساختگی برای نامگذاری اندام جنسی و معرفی آن به خردسالان؛ همواره موضوعی اشتباه میباشد. پس این پرسش پیش میاید که چه نامی برای معرفی این اندام تخصیص داده خواهد شد؟ می بایست بگوییم که به کارگیری از کلمه و واژه‌های قابل درک و ظریف که مستقیما به اندام جنسی نوپا اشاره دارااست؛ همواره شایسته ترین مورد‌ها می باشند. کلماتی مثل “اونجا” یا این که “چیز” هیچ شعور صحت از این اندام به نوباوه نمی‌دهند. گزینش نامی مانند “اندام سری” بسیار مودبانه میباشد و همواره به عضو خاصی از تن طفل اشاره دارااست که التفات آن برای وی قابل فهم و شعور میباشد.

نوباوه ها از چه هنگامی استارت به کنجکاوی در زمینه‌ی تن خویش می‌نمایند؟
از به عبارتی بدو ولادت، خردسال ها عشق و علاقه مند به یادگیری و شناخت با تن خویش میباشند. زمانی یه خرده گرانقدر خیس شوند متوجه تفاوت های بدنی میان پسران و دختران می‌باشند و به طور طبیعیً کنجکاوی می‌نمایند.

خردسال ها طفل معمولا هنگام برهنگی، به عنوان مثالً در وان یا این که هنگام توالت، اندام تناسلی خویش را لمس می‌نمایند. اینگونه رفتارهایی نشان کنجکاوی طبیعی میباشد و خیر کار های جنسی پس نباید موجب تنبیه و یا این که توهین به بچه خواهد شد.



هنگامی نوباوه آغاز به لمس اندام جنسی خویش می نماید، چه عکس العملی داشته باشیم؟
هر خانواده مبتنی بر فرهنگ وتمدن، بها ها، سطح راحتی و مدل فرزندپروری خویش، طرز خاصی را در پیش می گیرد. بعضا از پدر و مادر تصمیم می گیرند که دقت نوباوه را به سمت مورد دیگری هدایت نمایند.

گردآوری دیگری ممکن میباشد برای طفل توضیح دهند که، گرچه می دانند جستجو آنان طبیعی میباشد، البته این یک مسئله محرمانه میباشد و اعمال آن در ملاءعام بهتر وجود ندارد.

البته به خیال داشته باشید که نوع برخورد شما نسبت به کنجکاوی فرزندتان منجر میگردد که‌این اقدامات در ذهن آن‌ها “قابل قبول” یا این که “رودربایستی آور” طبقه بندی خواهد شد.

کودکانی که آیتم هجوم و تنبیه واقع میگردند، شم بدی نسبت به کنجکاوی طبیعی خویش پیدا می‌نمایند و همین دستور ممکن میباشد سبب ساز ارتقا تمرکز روی بخش های سری گردیده و یا این که در خردسالان شم خجالت نمایند.

عالی میباشد به نوباوه خویش یادگرفتن دهید که اندام تناسلی “حریم محرمانه” وی محسوب میشود و نباید جلوی دیگرافراد اکران داده یا این که لمس شوند.

انواع اختلال شخصیت نمایشی

۵ بازديد

گونه های مشکل شخصیت نمایشی
اشخاص در گیر به مشکل شخصیت نمایشی با اعتنا نوع خلق و خوی به یک‌سری دسته دکتر روانشناس  تقسیم میگردند:

شخصیت نمایشی بچه
این نوع شخصیت نمایشی با تعلق و کردار‌های اغراق‌آمیز کودکانه مشخص و معلوم می گردد. این مجموعه همچون کودک ها ناله می‌نمایند یا این که می خندند و احساسات شدیدا متغیری داشته و نظرشان در ارتباط با سایرافراد سریعا تغییر تحول می‌نماید.

شخصیت نمایشی سرزنده
این اشخاص در نگاه نخستین معمولی به‌حیث می‌رسند. خویش را خوش‌واکنش، اجتماعی، صمیمی، گرم و کریم آرم داده و پرتکاپو و پرهیجان می‌باشند. البته بعداز مدتی تغییر و تحول خط مش داده و تحت کلام‌های خویش میزنند و رابطه ها را به تلخی می‌کشانند.

شخصیت نمایشی موافق
این اشخاص تک تک معاش خویش را وقف خوشنود ساختن سایرافراد می سازند و نیاز شدید دارا هستند که بقیه افراد آنان را دوست داشته باشند. تحسین، چاپلوسی و موافقت با کل ذهن ها دیگر افراد از مشخصه‌های آنها میباشد. این دسته مخالفت یا این که خشم خویش را پشت فیس کریم و آهسته خویش نهفته می‌نمایند.



تفاوت نقص‌ شخصیت نمایشی و خودشیفته
خلل شخصیت خودشیفته نوعی نقص‌ میباشد که در آن شخص حس بزرگی و عنایت متعددی نسبت به خویش دارااست و به شیوه اغراق‌آمیزی شم بضاعت و توان و لیاقت می‌نماید. البته خیلی از اشخاص این ایراد را با ایراد شخصیت نمایشی غلط می گیرند.

در هر دوی این نقص‌‌ها شخص در درحال حاضر همت برای جلب دقت از سایرافراد میباشد؛ ولی شخص در گیر به مشکل خودشیفته نیاز به یک نوع دقت ستایشگرانه و اغراق‌آمیز داراست. در واقع خصوصیت مهم در ایراد شخصیت خودشیفته، عدم بضاعت شخص در همدلی و ملازمت و همراهی با احساسات دیگران میباشد. در‌حالتی که که همدلی و ملازمت نکردن یکی‌از خصوصیت‌های شخصیت نمایشی وجود ندارد و شخص در گیر به ایراد نمایشی در بیشتر مواقع شم خویش را بروز می دهد و فقط در برخی مواقع ممکن میباشد خلق آنها سرد و بی‌حس باشد.
دلایل ساخت خلل شخصیت نمایشی
انگیزه ظریف مشکل شخصیت نمایشی معلوم وجود ندارد، البته اکثری از متخصصان بهداشت سرازیر اعتقاددارند که هر دو برهان فضا و وراثت در بروز آن نقش دارا‌هستند.

مبتلاشدن فرزندان به‌این خلل در خانواده‌هایی که سوابق HPD دارا هستند، بدین فرضیه اعتبار میدهد که ممکن میباشد این بیماری متأثر از کارداران ژنتیکی باشد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارااست که فرزندانِ پدر و مادر دچار به شخصیت نمایشی، رفتاری را که از پدر و مادر خویش آموخته‌اند، به اکران می گذارند.

همینطور ممکن میباشد خلا انضباط یا این که تقویت رفتارهای نمایشی در کودکی منجر بروز این خلل گردد و یا این که احتمال دارااست که طفل رفتارهای نمایشی را به‌تیتر روشی برای جلب‌اعتنا والدینش بیاموزد.

صرف‌حیث از اینکه انگیزه این خلل چه چیزی می تواند باشد، HPD معمولا خویش را در اوایل بزرگسالی نماد می دهد.



طرز تشخیص مشکل شخصیت نمایشی
در شکل وجود علائم خلل شخصیت نمایشی در شخص، دکتر معالج به چک تاریخچه بدون نقص پزشکی و روانپزشکی فرد میپردازد.

در صورتیکه علائم جسمی در شخص مشاهده شوند، ممکن میباشد معاینه فیزیکی و آزمایش‌های آزمایشگاهی (مانند تصویر‌برداری عصبی یا این که آزمایشات خون) تجویز شوند تا باور نتیجه ها خواهد شد که یک بیماری جسمی منجر ساخت و ساز علائم مو جود نمی شود.

چنانچه دکتر هیچ ادله جسمی برای علائم پیدا نکند، ممکن میباشد شخص را به یک روانپزشک یا این که روانشناس ارجاع دهد. روانپزشکان و روانشناسان با به کارگیری از ابزار‌های پیاده سازی‌گردیده برای گفتگو و نظارت اشخاص، آنها را از نگاه اختلالات شخصیتی رسیدگی می‌نمایند.

طریق پاسخگویی شخص به سوال‌ها و تحقیق خوی‌های وی مهم ترین سرنخ برای درک کردن به ایرادات احتمالی می باشند.

اکثر وقت ها مبتلایان به‌این نقص‌ اعتقاددارند که به معالجه یا این که یاری نیاز ندارند و همین قضیه، تشخیص را مشقت بار می‌نماید.

معمولا اکثری از اشخاصی که HPD دارا هستند، برای معالجه افسردگی یا این که اضطراب ناشی از یک ارتباط ناموفق یا این که تضارب‌های فردی دیگر به کارشناس مراجعه می‌نمایند.

ولی در‌صورتی‌که این افراد زودتر از یاری تخصصی استعمال کنند، به عوارض کمتری در گیر گردیده و سریع‌خیس معالجه خواهند شد.



معالجه خلل شخصیت نمایشی
به عبارتی‌طور که پیش‌خیس اشاره شد، اکثر وقت ها اشخاص در گیر به ایراد شخصیت نمایشی حس نمیکنند که به معالجه نیاز دارا‌هستند. همینطور این اشخاص از طی کردن فرایند معمول یک عمل بیزار بوده و بیزاری خویش را به‌صورت اغراق‌آمیزی نشانه می دهند. کل این مورد ها سبب ساز میشوند که اجرای یک نرم افزار درمانی برای این افراد بسیار سخت باشد.

به‌طور کلی، سرازیر‌درمانی (نوعی مشورت کردن) معالجه انتخابی برای نقص‌ شخصیت نمایشی میباشد.

مقصود از این معالجه این میباشد که به شخص امداد خواهد شد تا علت‌ها و هراس‌هایی را که باعث ذهن ها و کردار وی می شوند، کشف نماید و با شیوه مثبت‌خیس و بهتری با سایر افراد رابطه بر‌قرار نماید.

بعضی وقت ها نیز ممکن میباشد از چندین از داروها برای معالجه بقیه وضعیت مربوط به این ایراد مانند افسردگی و اضطراب مصرف شود.

علائم فیزیکی و جسمانی فوبیاها و خوف‌ها چیست؟

۵ بازديد

علائم فیزیکی و جسمانی فوبیاها و خوف‌ها چیست؟
شخص در گیر به فوبیا علائم و علامت‌های پایین را تجارب می‌نماید. این علائم در بین اکثری از گونه های فوبیا مشترک دکتر روانشناس  می باشند:

حس اضطراب غیر قابل در اختیار گرفتن در مواجه با منبع خوف
حس غربت کردن از منبع هراس به هر قیمتی
ناتوانی از تلاش درست در هنگام مواجه با عامل ها تحریک کننده
باخبر بودن به اینکه هراس غیر معمول و اغراق گردیده بوده و ترکیبی از ناتوانی در اختیار گرفتن احساسات میباشد.
شخص هنگام مواجه با چیزی که باعث به فوبیای وی میشود، اضطراب شدید و شم وحشت فزآینده‌ای را تجربیات خواهد کرد. اثرات فیزیکی این احساسات مشتمل بر:

تعریق زیاد
تنفس غیر طبیعی
ضربان قلب بالا
لرزش
تب و لرز
شم خفگی
درد سینه و حس گرفتگی در سینه
شم پرواز پروانه ها در شکم (حسی جسمی در آدم میباشد که احساس سرو صدا در معده میباشد و ناشی از افت جریان خون به‌این عضو است. این رخداد فیض ترشح آدرنالین در یک جواب نبرد یا این که گریزو فرار میباشد که به ارتقا ضربان قلب و فشار خون می‌انجامد و در سود منجر ارسال شدن خون بیشتر به ماهیچه ها می شود)
حس سوزن سوزن شدن دست و پا
بی آبی دهن
گیجی و توهم
تهوع
سرگیجه
سردرد
معالجه اشکال فوبیا و واهمه‌های شدید
اکثری از اشخاص برای معالجه فوبیای خویش هیچ اقدامی نمی کنند. در صورتی در گیر به هر کدام از فوبیاهای بالا می باشید، شاید با خویش تصور کنید واهمه اینجانب هر چقدر هم شدید باشد نیازی به معالجه ندارد. چون فوبیا برای اینجانب اختلال حادی ساخت و ساز نمی‌نماید. البته در جواب به سوال های ذیل با خودتان راست گو باشید!

فوبیا در شما بازدارنده اعمال چه کاری‌هایی میشود؟
تا به اکنون برای مواجه نشدن با مورد فوبیا چقدر وقت و انرژی صرف کرده‌اید؟
در طی‌های مواجهه با مسئله فوبیک چقدر علائم استرس و اضطراب را تجربیات می کنید؟
تا بحال چقدر شرایط های رویش و بسط را بخاطر واهمه از دست داده‌اید؟
در نوشته‌ی علمی پرطرفدار گذشته توضیح دادیم که با واهمه های شدید و غیرمعقول خویش چه کنیم! البته در اینجا نیز به گذر زمان معالجه های مهم اشکال فوبیا می پردازیم:

معالجه شناختی رفتاری
شیوه های مواجه و آهسته سازی
تکنیک های یادگیری مشاهده ای
دارودرمانی


لیست گونه های هراس ها
در انتهای این نوشته‌ی علمی لیست فوبیاهای گوناگون را آورده‌ایم. هنگامی این لیست را رسیدگی نمایید متوجه میشوید که فوبیاهای رایج در چهار مجموعه کلی پایین قرار دارا هستند:

خوف از اطراف طبیعی
واهمه‌های مربوط به حیوان‌ها
خوف‌های مربوط به بیماری‌ها و مسائل پزشکی
خوف‌های مربوط به وضعیت‌های خاص