دوشنبه ۲۰ اسفند ۰۳

روانشناس تطبیقی و مصرف کننده

۱۲ بازديد
جاری¬شناس تطبیقی اخلاق گونه‌¬های مختلف را بازرسی می‌¬کند و به ¬خصوص به تفاوت دکتر روانشناس خوی در انسان و حیوان می‌پردازد. چرا می بایست حیوانات را آیتم تحقیق قرار بخشید؟ زیرا با وجود تفاوت¬‌های بارز، فرض بر این هست که برخی خصوصیات در بین گونه¬‌های مختلف یکسان می‌باشد. بدین ترتیب، تحقیق‌¬ی کردار و برخورد‌¬های حیواناتی مانند موش و سگ ادراک بهتری از رفتار آدم به دست می‌¬دهد. ثابت شده که این ملاحظات در حین تاریخ سرازیر¬شناسی مفید و مهم واقع شده‌¬اند. مطالعه¬‌ی تورندایک روی گربه¬‌ها، مطالعه¬‌های پاولف روی سگ¬‌ها و آزمایش‌های اسکینر روی کبوترها تنها نمونه¬‌ای از روان¬شناسی تطبیقی می‌باشد که نشان می¬‌دهد تحقیق¬‌ی خوی حیوان ها مارا به ادراک بهتر نسبت به اخلاق بشر می-‌رساند. درآمد روان¬شناسان تجربی (شامل جاری¬شناسان تطبیقی) سالانه 92 هزار دلار می‌باشد که دراین مورد پس از روانشناسان سازمانی قرار می¬‌گیرند. این دسته از سرازیر¬شناسان، که با نام سرازیر¬شناس بازار هم شناخته می¬‌شوند، به مطالعه پیرامون رفتار مصرف‌کننده و ارائه¬‌ی شیوه‌¬های بازاریابی به¬ مراد توسعه¬‌ی بیزینس می¬‌پردازند. این موسسه از سرازیر¬شناسان به اشخاصی که در بازار مشغول می باشند کمک می¬‌کنند که بدانند چه چیزی سبب ساز می¬‌خواهد شد مصرف‌کننده، محصولات و خدماتشان را خریداری کند. آ‌ن‌¬ها روی طریق‌¬ی برخورد خریداران به تبلیغات تحقیق می‌کنند، به به حساب آوردن شیوه‌¬های تصمیم‌¬گیری می‌¬پردازند و نقش احساسات را هنگام خرید تحقیق می¬‌کنند. این مجموعه از متخصصان در طراحی تبلیغات، کشف کردن مخاطبان بالقوه، ارائه¬‌ی محصولاتی که برای بعضی از مشتریان دیدنی هست و یادگیری این نکته که بینش‌¬ها نسبت به یک کالا یا برند چه طور شکل می¬‌گیرد و چه تغییری می¬‌کند به بیزینس‌¬ها یاری می¬‌کنند و به¬ منظور رسیدن به این مقصود، از نظرسنجی¬‌ها، تجربیات، مشاهدات طبیعی و مجموعه¬‌های متمرکز مصرف‌کننده منفعت می‌¬گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.