پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

گونه های روانشناسی

۲ بازديد

گونه های روانشناسی
همانگونه که گفتیم روانشناسی یک دانش گسترده میباشد که دربرگیرنده استیناف فکر، خوی، بسط، شخصیت و احساسات اشخاص می‌گردد. این دانش دارنده اشکال و شاخه‌های متنوعی میباشد که در پایین به توضیح آن دکتر روانشناس  میپردازیم:

روانشناسی غیرطبیعی: این شاخه بر پژوهش اخلاق و رفتار‌های غیرطبیعی و جراحت‌های دیوانه تمرکز داراست. روانشناسی غیر طبیعی یک شاخه تخصصی از دانش روانشناسی میباشد که در مسئله پژوهش ها و درمان اشکال اختلالات کم عقل متمرکز میباشد و با جاری درمانی و روانشناسی بالینی رابطه داراست.

روانشناسی زیستی(بیوسایکولوژی): این شاخه پژوهش می‌نماید که چطور فرآیندهای زیست شناختی بر ذهن و اخلاق اشخاص تاثیرگذار می‌باشند. این حوزه رابطه بسیار قربت با دانش اعصاب و روان دارااست و از ابزارهایی مثل MRI و PET نسخه برداری برای تحقیق جراحت یا این که هنجارهای مغزی به کار گیری می‌نماید.

روانشناسی بالینی: این شاخه بر چک، تشخیص و معالجه خلل کم عقل متمرکز میباشد.

روانشناسی شناختی: این شاخه بر رسیدگی فرایندهای فکری آدم مثل اعتنا، خاطر، فهم، تصمیم‌گیریف حل زمینه و یادگیری لهجه تمرکز داراست.

روانشناسی قیاسی: این شاخه درباره ی با پژوهش اخلاق و رفتار حیوان‌ها میباشد.

روانشناسی رشدی: این شاخه به تحقیق رویش و نمو بشر در طی معاش می پردازد و بضاعت و توان‌هایی زیرا شناختی، کردار، سعی اجتماعی، نام و نشان و بقیه موضوع‌های معاش را دربرمیگیرد.

روانشناسی جنایی: این شاخه بسیار کاربری میباشد و با به کار گیری از پژوهش ها روانشناسی و ضوابط جان دار، بر سیستم عدل و داد قضایی و کیفری تمرکز داراست.

روانشناسی صنعتی-سازمانی: این شاخه از پژوهش ها روانشناختی در توسعه کارایی عمل و تعیین کارگر استعمال می‌نماید.

روانشناسی شخصیتی: این شاخه بر فهم و شعور و کیفیت رویش شخصیت اشخاص و الگوهای فکری، رفتاری و خصوصیت‌هایی که منجر منحصربه‌فرد بودن هر شخص می‌شودف بطور ظریف متمرکز میباشد.

روانشناسی اجتماعی: این شاخه بر خلق و خوی گروهی، تاثیرات اجتماع بر خلق و خوی شخصی، طریقه، پیش داوری، امکان تطابق در جامعه و پرخاشگری تمرکز دارااست.
گونه های روانشناسی
همان گونه که گفتیم روانشناسی یک دانش پهناور میباشد که مشتمل بر پژوهش فکر، کردار، بسط، شخصیت و احساسات اشخاص می گردد. این دانش دارنده اشکال و شاخه‌های متنوعی میباشد که در پایین به توضیح آن میپردازیم:

روانشناسی غیرطبیعی: این شاخه بر پژوهش خلق‌های غیرطبیعی و زخم‌های کم عقل تمرکز دارااست. روانشناسی غیر طبیعی یک شاخه تخصصی از دانش روانشناسی میباشد که در قضیه پژوهش ها و درمان گونه های اختلالات خل وچل متمرکز میباشد و با جاری درمانی و روانشناسی بالینی رابطه دارااست.

روانشناسی زیستی(بیوسایکولوژی): این شاخه تحقیق می‌نماید که چطور فرآیندهای زیست شناختی بر ذهن و اخلاق اشخاص تاثیرگذار می باشند. این حوزه رابطه بسیار قربت با دانش اعصاب و روان دارااست و از ابزارهایی مثل MRI و PET نسخه برداری برای نظارت زخم یا این که هنجارهای مغزی به کار گیری می‌نماید.

روانشناسی بالینی: این شاخه بر آنالیز، تشخیص و معالجه نقص‌ کم عقل متمرکز میباشد.

روانشناسی شناختی: این شاخه بر رسیدگی فرایندهای فکری آدم مثل دقت، خاطر، فهم و شعور، تصمیم‌گیریف حل زمینه و یادگیری لهجه تمرکز دارااست.

روانشناسی قیاسی: این شاخه در مورد با بازرسی اخلاق حیوان‌ها میباشد.

روانشناسی رشدی: این شاخه به رسیدگی پرورش و نمو بشر در زمان معاش میپردازد و توانگری‌هایی زیرا شناختی، اخلاق و رفتار، همت اجتماعی، نام و نشان و بقیه قضیه‌های معاش را دربرمیگیرد.

روانشناسی جنایی: این شاخه بسیار کاربری میباشد و با به کارگیری از پژوهش ها روانشناسی و قانون ها جان دار، بر سیستم عدل و داد قضایی و کیفری تمرکز دارااست.

روانشناسی صنعتی-سازمانی: این شاخه از پژوهش ها روانشناختی در توسعه سعی شغل و گزینش نیروی کار استعمال می‌نماید.

روانشناسی شخصیتی: این شاخه بر ادراک و کیفیت پرورش شخصیت اشخاص و الگوهای فکری، رفتاری و خصوصیت‌هایی که منجر منحصر بودن هر شخص می‌شودف بطور ظریف متمرکز میباشد.

روانشناسی اجتماعی: این شاخه بر خلق گروهی، تاثیرات اجتماع بر اخلاق و رفتار شخصی، بینش، پیش داوری، امکان تطابق در جامعه و پرخاشگری تمرکز دارااست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.