دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

شرایط فردی از جهت علاقه مندی ها یا سلیقه شخصی

۷ بازديد
هم اکنون شما تصور کنید که با یکی‌از دوستان تان به خرید رفته اید. در‌این دکتر روانشناس شرایطی دوستی که در کنار شماست و تا حد زیادی میتواند در تصمیم گیری های شما اثر بگذارد و به آنان جهت دهد. بنابراین طبیعی است که شاید یک حیث یا پیشنهاد دوست شما سبب به تغییر تحول انتخاب شما گردد یا این که در انتخاب تان مصمم تر شوید. از سوی دیگر خانواده و دوستان نزدیک در طی کودکی تا حد زیادی می تواند در تصمیمات بعدی شما نیز در هنگام خرید جهت بخشد. به این ترتیب اخلاق و رفتار های ما به عنوان مصرف کننده از افراد نزدیک به خودمان تا حد زیادی اثر می پذیرد. • وضعیت اقتصادی فردی: احتمالاً پشت ویترین مغازه ها و فروشگاه های گوناگون به وفور مشاهده کرده اید که اجناسی که در ویترین نهاده اند را گاها با قیمت دقیق قرار میدهند. این اقدام در جهت این است که افراد بعداز مشاهده جنس مورد نظرشان هزینه ای که باید برای خرید اعمال دهند را نیز گزینه تفحص قرار دهند و در شرایطی‌که حالت مناسبی داشتند تصمیم پایانی را اخذ کنند. از این رو مشاهده می کنیم که اقتدار خرید شخصی یا شرایط مالی فردی نیز تا چه حد میتواند در تصمیمات نهایی افراد در هنگام خرید نقش داشته باشد. به همین ادله بخش اعظمی از تشکیل داد کنندگان و صاحبان برند ها در هنگام تولید و عرضه محصولات متفاوت سعی می کنند که موقعیت اقتصادی یا شرایطی مالی مشتریان مقصود خود را در لحاظ بگیرند و متناسب با آن تولیدها شان را ارائه کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.