شنبه ۲۵ آذر ۰۲ ۱۵:۲۳ ۱۵ بازديد
۸. دائما نقد نکنید
هر چیزی را یک توشه به فرزندتان بگویید و به وی زمان جنبش دهید عیب گیری دایم از فرزندتان خیر صرفا کاری از پیش نمی پیروزی بلکه صرفا سبب ساز خستگی خویش شما میگردد. چنانچه میخواهید فرزندتان با شما همیاری نماید، عالی میباشد با یک بازی معمولی از وی بخواهید کاری را که میخواهید، جاری ساختن دکتر روانشناس دهد.
دراین بازی شما از فرزندتان در اعمال کاری یاری میگیرید، از شماره یک تا شماره ۳ بشمارید، با دقت به کاری که به وی ودیعت اید مجال میان شماره یک تا۳ را در لحاظ بگیرید. مداقه بازی را به وی تذکر فرمایید و آغاز به شمارش فرمایید. دراین مسافت وی می بایست آن کارا ایفا دهد.
۹. شغل های بی آلایش را به وی محول فرمایید
به فرزندتان بها دهید و به وی نماد دهید که شخص مهمی میباشد فرزند شما دوست دارااست که در کارها خانواده سهم دار باشد. شما میتوانید با واگذار کردن شغل های خیلی معمولی خانه یا این که کارهایی که فرزندتان میتواند به آسانی از پس آنها بر بیاید، به وی زمان دهید تا نقش خویش را تحت عنوان یک شخص اصلی در کارها منزل بازی نماید.
این منجر می گردد که فرزندتان عنایت نقش خویش را در منزل حس نماید. هر چه شغل های بیشتری به وی بسپارید، وی بیشتر همت می نماید. تفویض شغل های بی خطر خانه به فرزندتان سبب میگردد:
وی تبدیل به شخصی مسئول گردد
اعتمادبهنفس در وی به وجود آید
به خویش شما هم یاری دهد.
اما عالی میباشد وسایل ارزشمند را از دسترس وی به دور نگه دارید هنگامی عینک شما وسیله جالبی برای بازی از دید فرزندتان میباشد، فراموش نکنید که وی نمی داند نباید با خیلی از وسایل ضروری بازی نماید. کافی میباشد این وسایل را از دسترس فرزندتان به دور نمائید.
۱۰. لبخند را به صورت فرزندتان کادو دهید
یک کدام از دیگر از شیوه های کاهش تنش کم عقل و کشمکش های درونی فرزندتان این میباشد که با وی طنز نمائید. میتوانید وانمود فرمائید که یک هیولای ضعیف میباشید که وی میتواند شمارا ناکامی دهد یا این که صدای حیوان ها را تاسی فرمایید. یک طنز معمولی لبخند را برای شما و فرزندتان به ارمغان میآورد.
ADHD و ADD چه تفاوتی با یکدیگر داراهستند؟
ADHD در واقع یک ایراد نقص دقت و بیش فعالی میباشد. ADD هم به نقص کمبود دقت (سوای بیش فعالی) آوازه پیدا نموده است. اسلیک ذکر کرد، موقعیت “بیش فعال” لزوماً آرم دهنده تشخیص ADHD وجود ندارد.
ADHD وقتی تشخیص داده می شود که علائم کوشش در بیشتراز یک حوزه معاش را مختل نماید: شعور و برقراری رابطه، کوشش اجتماعی و در بین شخصی، همت تحصیلی یا این که شغلی، کمپانی در شغلهای خانوادگی، اجتماعی و اجتماعی. وی اعلام کرد: “بیشتر اشخاص در زمان معاش خویش بیش فعالی را تجربیات مینمایند فارغ از اینکه در کارایی آنها ایراد ساخت نماید.”
این تشخیصها به اجزای بیتوجهی نیز نیاز داراهستند. این خصوصیتها مانند نقص در تمرکز کافی برای جاری ساختن وظایف یا این که عملهای بازی، ایراد در گوش دادن به هنگام کلام بدون واسطه، نقص در تبعیت از شیوه نامهها، عدم کامل شدن تکالیف مکتب یا این که شغل های منزل، خلل در سازماندهی وظایف، به تأخیر پرتاب کردن یا این که به تعویق پرت کردن کارهایی که نیاز به تمرکز داراهستند تلف کردن چیزهای ضروری می باشند. برای جاری ساختن وظایف، حواس پرتی و آلزامیر در کارهای روزمره.
آیا بیش فعالی یک خصوصیت طبیعی خردسال ها میباشد؟
اسلیک خاطرنشان کرد: «آری، برخی از سطح های بیش فعالی از دید رشدی هنجاری در خردسال ها در لحاظ گرفته میگردد. چه هنگامی می بایست نگران باشم؟ خصوصیتهای بیش فعالی که طبیعی یا این که تندرست نیستند چیست؟
بعضی از کودک ها، در مقایسه با همسالان همسال، فعالترند. وی خاطرنشان کرد: “تحت عنوان یک پدر و مادر یا این که مراقب، فرصت مبادرت وقتی میباشد که رفتارهای بیش فعال سبب تداخل در ایفا تکالیف مکتب یا این که دوست یابی خواهد شد.”
این ممکن میباشد با تنبیه مداوم در مکتب، خلل در برقراری رابطه با خردسال ها دیگر، نقص در جاری ساختن وظایف مانند تکالیف یا این که شغل های منزل، یا این که قربانی قلدری در مکتب نماد داده گردد.
بقیه علائم طفل بیش فعال عبارتنداز:
بی قراری یا این که ضربه زدن به دست یا این که پا
در صندلی خویش آشفتگی مینمایند
هنگامی که انتظار میرود بومی بمانند، صندلی خویش را سوراخ مینمایند
دویدن به فضا یا این که بالا رفتن چنانچه مطلوب وجود ندارد
حاذق به بازی یا این که کمپانی در عملهای تایم ها فراغت به آرامی وجود ندارد
در اکنون تکان یا این که طوری خلق مینمایند که انگار به وسیله یک موتور هدایت میگردند
سخن زدن بیش تر از حد
تار کردن جواب پیش از کامل شدن پرسش
دشواری درانتظار وهله آن ها
انقطاع کلام یا این که دخالت در دیگرافراد
اسلیک تاکید مینماید که اعتنا پدر و مادر و مراقبین اصلی میباشد کهاین خصوصیتها در خردسال ها با پرورش و آغاز یادگیری هنجارهای اجتماعی همدم میباشد. آن ها صرفا چنانچه “از لحاظ بالینی اصلی” می باشند که سبب مشکل در همت در مکتب یا این که منزل شوند.
- ۰ ۰
- ۰ نظر