چهارشنبه ۰۴ مرداد ۰۲ ۱۰:۲۴ ۱۲ بازديد
با قربانی تجاوز چهگونه عکس العمل کنیم؟
قرار دریافت کردن در معرض خشونت جنسی قربانی را در معرض خطر طیفی گسترده از مسائل تندرست برای مثال احتمال بارداری، بیماریهای مقاربتی، HIV و ... مواجه مینماید؛ در فیض ضروری میباشد که شخص نسبت بدین مسائل تستهای موردنیاز را اعمال و داروهایی که ممکن دکتر روانشناس میباشد به آنها نیاز داشته باشد، اخذ نماید.
فعالیت مشقت میباشد که بخواهیم تصور کنیم یک کدام از دوستان، خانواده یا این که عزیزانمان به ما بگوید که قربانی تجاوز جنسی شدهاست؛ احتمالا درین مواقع حتی نمیدانید می بایست چه بگویید یا این که چه رفتاری داشته باشید؛ البته اساسی میباشد بدانید که افشای این داده ها برای این شخص عمل راحتی نبوده به دلیل آنکه آنان ممکن میباشد شم شرمساری نمایند، یا این که نگران باشند که حرفشان را اعتقادوباور نکنید یا این که آنان را تقصیر کار بدانید. هر سیرتکامل سؤال یا این که مطالعه درباره رخداد را به متخصصان واگذار فرمائید و بدانید که وظیفه شما هواخواهی از این فرد میباشد.
بعضی وقت ها پناه به معنای پناه از شخص برای مراجعه به پلیس و تهیه گلایه یا این که اقدامات شبیه میباشد ولی اکثر وقت ها گوش دادن شایسته ترین نحوه برای امان از یک نجات یافته از تجاوز میباشد؛ همت فرمائید به صورت دایم به آنها یادآوری فرمائید که تقصیرکار نیستند و شما کنارشان میباشید تا به هر روشی که میتوانید حفاظتشان نمائید.
از قضاوت پرهیز کنید. تجاوز جنسی حادثه کوچکی وجود ندارد و بهاین آسانیها هم اثرش از روح و سرازیر شخص تمیز نمی شود؛ پس تلاش فرمایید از ارائه راهحل و پرسش پاسخهای مبتنی بر اینکه آن ها را از تقلا با این موضوع درآورد، پرهیز کرده و فهم فرمایید. ممکن میباشد بازه زمانیها بگذرد و همچنان درد و زخم مورد برای قربانی مانده باشد. کوشش نمایید در وقت گیر زمان هم به شخص یادآوری نمائید که به وی التفات میدهید و کنارش میباشید.
در شرایطیکه فکرمیکنید فرد قصد قتل نفس دارااست، علائم هشدار دهنده را بیاموزید و تلاش نمائید از متخصصان سالم جاری دراین مورد یاری بگیرید.
چطور متمدن تجاوز رویا رویی کنیم؟
در دنیایی که تقصیر به گردن قربانیان انداخته می شود و اشخاص خلال به دوش کشیدن توشه هنگفت رخدادای که برای آن ها صورت داده میباشد می بایست دائما در حالا ثابت و شنیدن شماتتهایی از طرف دیگرافراد باشند که تقصیر را بر گردن آنان می گذارد، یا این که در جامعهای که فرهنگ و تمدن تجاوز چنان تبدیل به موضوعی اشکار گردیده که انگار به راحتی هر رفتاری از سمت زنان تایید صلاحیت گزند را برای بعضا صادر مینماید، مورد نیاز میباشد کوشش کنیم به نوبه خویش در قبال این فرهنگ و تمدن بایستیم. سال پیشین سازمان ملل مطلبی در همین ارتباط منتشر کرد که در آن راهکارهایی برای از فی مابین بردن فرهنگ وتمدن تجاوز ارائه کرده بود.
ساخت رضایت جنسی، یک اصل اصلی: رضایت آزادانه در هر فرصت ضروری میباشد. به مکان شنیدن «خیر»، از «آری» مشتاقانه از طرفین مشغول اعتقاد پیدا کنیم. فرهنگ وتمدن رضایت مشتاقانه را در زندگیتان دنبال نمائید و درباره آن کلام بزنید.
انگیزههای حقیقی را پیدا کنیم: فرهنگ وتمدن تجاوز وقتی ادامه پیدا مینماید که زنان را نادر قیمتخیس از مردان ببینیم و خشونت و اشراف را تحت عنوان نشانهای«مردانگی» و«توانمند بودن» بپذیریم. زمانی سخن از خشونت جنسی میگردد، هوشیار بودن قربانی، خرقه و تمایلات جنسی وی تماما بیمعنا و بیربط میگردند. در ازای می بایست با این اطمینان که مردان و پسران از روش خشونت اقتدار به دست میاورند تقابل کنیم و مضمون درخواست برای ارتباط جنسی تحت عنوان یک حق شخصی را پایین پرسش ببریم و مردانگی را بازتعریف کنیم.
قربانی را ملامت نکنیم: از آنجایی که لهجه ارتباط عمیقی بافرهنگ داراست، ممکن میباشد فراموش کنیم که لغت ها و عباراتی که هر روز به کارگیری می کنیم حقیقت مارا صورت میدهند. اعتقادات مرتبط با تجاوز جنسی در لهجه ما جا گشوده کردهاند. ممکن میباشد بگوییم: «وی مانند یک انسان بدکاره جامه پوشیده بود» یا این که «وی دلش میخواست». اینکه یک زن چه پوشیده، مست میباشد یا این که هوشیار و در فلان فرصت در کدام جای بوده میباشد، هیچکدام دلایل قانعکنندهای برای تجاوز به وی نیستند.
نقش سیاست چیست: سیاستها و رویکردهایی داشته باشیم و اصلا آزارو اذیت جنسی در مکانی که در آن معاش، عمل یا این که علم آموزی میکنیم تحمل نکنیم. رهبران می بایست سیاستهایی داشته باشند و به هیچ وجه خشونت جنسی را تحمل نکنند و هر روز بر این موضع تاکید نمایند. مجرمان بایستی بدانند کهاین رفتارها به وسیله ما و جامعه تحمل نمیشود و مجازات اخلاق خویش را خواهند روءیت کرد.
علم خویش را بالا ببریم: تمدن تجاوز در طی مجال و حالت متفاوت گونه های مختلفی به خویش میگیرد. اساسی این میباشد که بدانیم تجاوز فقط در حمله یک مرد به زن که شبهنگام به تنهایی گام میزند خلاصه نمی شود. برای مثال، تمدن تجاوز جنسی دربرگیرنده طیف پهناورای از اقدامات مضر میباشد که استقلال و حقوق و دستمزد زنان و دختران را نقض مینماید. مانند نوپا همسری یا این که ختنه کردن دختران و زنان. صحت دارد که بخش اعظمی از اشخاص تجاوز را غلط میدانند، البته خشونت و آزار از روش کلمه و واژهها، لهجه، کنش و ناکنش امری ساده تلقی می گردد و مارا در فرهنگ و تمدن تجاوز غرق مینماید. فهمیدن تاریخ تجاوز گزینه دیگری میباشد که به ما امداد مینماید تا بدانیم تجاوز همواره در تاریخ برای تخریب منزلت زنان و نسل کشی مصرف شده میباشد.
تجاوز مختص تیم خاصی وجود ندارد: فرهنگ وتمدن تجاوز سوای پیش بینی نام و نشان جنسی، شرایط اقتصادی، نژاد، مذهب یا این که سن همگی مارا زیر اثر قرار می دهد. از دربین بردن آن به معنای ترک تعاریف محدودکننده جنسیتی و جنسی میباشد که تعاریف خویش افراد را محصور مینماید. برخی از مختصات مانند تمایل جنسی، ناتوانی جسمانی، قومیت و دیگر عامل ها زخمپذیری زنان در قبال خشونت را ارتقا می دهد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر